19 Μαρ 2008

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΠΟΡΝΟΙ!!!

Δεν έχω μάθει να μασάω τα λόγια μου: Ο Ιερώνυμος έχει απόλυτο δίκιο. Στο θέμα της ανθρώπινης σεξουαλικότητας ο ίδιος ο Χριστός υπήρξε σαφέστατος, στην Επί του Όρους Ομιλία (από το Ευαγγέλιο κατά τον Ματθαίο, κεφάλαιο 5, μετάφραση δική μου):

Ακούσατε ότι ειπώθηκε στους αρχαίους, «ου μοιχεύσεις». Εγώ σας λέω πως όποιος δει μια γυναίκα και την ποθήσει, ήδη μέσα στην καρδιά του έχει μοιχεύσει μαζί της. Αν το δεξί σου μάτι σε σκανδαλίζει, βγάλε το και πέταξε το μακριά, σε συμφέρει να χάσεις ένα μέλος, παρά όλο σου το σώμα να ριχτεί στην καταστροφή. Κι αν σε σκανδαλίζει το δεξί σου χέρι, κόψε το και πέταξε το μακριά, σε συμφέρει να χάσεις ένα μέλος, παρά όλο σου το σώμα να ριχτεί στην καταστροφή. Ειπώθηκε πως όποιος διώξει την γυναίκα του οφείλει να της δώσει γραπτό διαζύγιο. Εγώ σας λέω ότι όποιος διώξει την γυναίκα του για οποιονδήποτε άλλο λόγο εκτός από την πορνεία, την σπρώχνει στην μοιχεία, και όποιος παντρευτεί την χωρισμένη, διαπράττει μοιχεία.

Πόσοι από εμάς πραγματικά ξέρουμε τι τέλος πάντων είπε ο Χριστός; Τώρα λοιπόν που λίγο πολύ ξέρετε τί είπε για το συγκεκριμένο θέμα, μια που η επί του όρους ομιλία είναι -λίγο πολύ- η επιτομή της διδασκαλίας Του, θα συμφωνήσετε πως δεν έχουν θέση χαλαρές στάσεις απέναντι στον χριστιανισμό, όπως «εγώ πιστεύω μεν, αλλά με τους δικούς μου όρους». Ο Χριστός ήταν σαφέστατος και κατηγορηματικότατος: όχι στα επίγεια, όχι στο κηνύγι των υλικών απολαύσεων, όχι στα σωματικά πάθη και στις καταχρήσεις, όχι στην παραμικρή παραβίαση του Νόμου, όχι στην "έκλυτη" ζωή και στον ελεύθερο έρωτα, όχι ακόμα και στο διαζύγιο, όχι στην καταναλωτική κοινωνία, όχι στο υλικό συμφέρον, όχι στην εκδίκηση, όχι και στην άμυνα ενάντια στην επιβουλή, όχι στα λιβανίσματα και τις δοξαστικές πολυλογίες, όχι στην υποκρισία, όχι στην επίδειξη θεοσέβειας και υπακοής στον Νόμο.

Και πείτε μου, καταλάβατε γιατί η επίσημη Εκκλησία αντιστέκεται τόσο σθεναρά στην χρήση μετάφρασης του Ευαγγελίου στην λατρευτική ζωή; Γιατί, σύμφωνα με την διδασκαλία του ίδιου του Χριστού, το φλύαρο και πολυτελές οικοδόμημα της επίσημης λατρείας του δήθεν χριστιανικού μας ιερατείου, καταρρέει, οι πολύωρες δοξολογίες αποκαλύπτονται διαβολικές, το Αστικό και το Ποινικό Δίκαιο καταργούνται, η ιερή στην κοινωνία μας ιδιοκτησία απαξιώνεται και γίνεται βάρος, το διαζύγιο απαγορεύεται. Ο «φιλόχρηστος ημών» στρατός και η αστυνομία διαλύονται αυτόματα και αυτοδίκαια, γιατί η ίδια τους η ύπαρξη φαίνεται καθαρά ότι αντιβαίνει κάθετα στο λόγο του Χριστού. Ξαναδιαβάστε τα σχετικά χωρία, κοιτάξτε και το πρωτότυπο αν θέλετε για να βεβαιωθείτε, και αν μπορείτε υποστηρίξτε πως δεν είναι έτσι. Πώς είπατε; Διάλυση της Εκκλησίας, της Αστυνομίας και του Στρατού, και όλα αυτά σύμφωνα με την επί του όρους ομιλία; Θα μου πείτε, μα καλά, αναρχικός ήταν ο Ιησούς;

Καθόλου. Γιατί στην διδασκαλία του πάνω απ’όλα υπάρχει πάντα και εποπτεύει τα πάντα η υπέρτατη Αρχή, που είναι ο «ουράνιος πατέρας». Πέρα από αυτό, ο Χριστός υπερασπίστηκε την επίγεια εξουσία λέγοντας «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ», δηλαδή περίπου «καθένας με τις αρμοδιότητές του, ο Καίσαρας με τις Καισαρικές του και ο Θεός με τις Θεικές Του».

Ούτε έναν, ούτε έναν «χριστιανό» δεν ξέρω που να εφαρμόζει την διδασκαλία του Χριστού. Και δυστυχώς ο ίδιος ο Χριστός πάλι είπε (φυσικά μέσα από τους Ευαγγελιστές) ότι «ή είστε μαζί μου εκατό τοις εκατό, ή είστε εναντίον μου». Δεν άφησε κανένα περιθώρια για μεσοβέζικες λύσεις. Άρα όλοι μας πάμε προς τις φλόγες της Κόλασης ολοταχώς…

Συμπέρασμα;

Δεν μπορούμε να τα θέλουμε όλα δικά μας. Ή είμαστε χριστιανοί, ή δεν είμαστε. Εγώ προσωπικά ΔΕΝ είμαι, είμαι ΑΘΕΟΣ, και άρα δεν με αφορά το τί θα πει ο Ιερώνυμος και ο κάθε Ιερώνυμος της κάθε θρησκείας. Εσείς όμως που είστε "χριστιανοί", δεν μπορείτε να θέλετε ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΙΤΑ ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΧΟΡΤΑΤΟ".

Πρέπει να πάρετε αποφάσεις: ή δέχεστε τα όσα είπε ο Χριστός (ΟΛΑ όσα είπε ο Χριστός), ή δεν είστε χριστιανοί. Και τα δυό μαζί ΔΕΝ γίνονται, λυπάμαι.

Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 1ο
Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 2ο
Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 3ο




23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μίλτο μου, ή τα θυμάσαι αυτά από κακό κοτσιδάτο κατηχητικό.. ή κάνεις σκόπιμη σπέκουλα..

Το χωρίο για την μοιχεία στην καρδιά έχει σχετιστεί ερμηνευτικά ανά τους αιώνες με το άλλο "ο αναμάρτητος να ρίξει πρώτος την πέτρα", δηλαδή να στο πω με σύγχρονη γλώσσα της παραδοχής της επιθετικότητας μέσα σου, από όπου πρέπει να ξεκινήσεις. Είναι χωρίο κατά της τυπικής καθαρότητας, εναντίον δηλαδή της αντίληψης που χωρίζει τον κόσμο σε πόρνους και μη..

Ο σκανδαλισμός είναι σε άλλη μεριά δηλαδή κανονικά έπρεπε να βάλεις τελίτσες...
και ουδεμία σχέση έχει με την σεξουαλική επιθυμία..
Σκανδαλισμός είναι ας πούμε η ματαιοδοξία διάφορων ηγητόρων...

Πάλι έπρεπε να βάλεις τελίτσες τελίτσες

καταλαβαίνεις ότι σε μια ανδροκρατική κοινωνία με έναν τέτοιο ορισμό ο Χριστός προστάτευε τις γυναίκες.
Μη ξεχνάς ότι στο Ισραήλ ίσχυε η πολυγαμία για τον άνδρα...

Ανώνυμος είπε...

από ένα χωρίο, αν το ξεκόψεις από το γενικότερο πνεύμα μπορείς να βγάλεις πολλά.

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλησπέρα κι ευχαριστώ για τον ενδιαφέροντα αντίλογο!

Δεν συμφωνώ όμως. Το "χωρίο" αυτό δεν είναι οποιοδήποτε χωρίο, είναι η Επί του Όρους Ομιλία, και δεν έχει καμμία σχέση με τον λιθοβολισμό της πόρνης- φυσικά και ο Χριστός κήρυξε την Αγάπη, την κατανόηση και τη συγχώρεση, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν ήταν ΣΑΦΕΣΤΑΤΟΣ στις απόψεις του.

¨Αρα, έτερον εκάτερον, και επανέρχομαι και πάλι στο αρχικό μου συμπέρασμα:

Δεν γίνεται αν έχεις και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο, δεν γίνεται να είσαι χριστιανός και να μην συμφωνείς με τα όσα είπε ο Χριστός.

Καλό βράδυ
Σ;-)

Φαίδρα Φις είπε...

όποιος είναι εναντίον των ημίμετρων και επίσης κατά οποιουδήποτε μανιχαϊσμού, είναι σχιζοφρενής?

Μαύρος Γάτος είπε...

Φαίδρα μου, θα έλεγα πως είναι εγώ!

Σ;0)))))

Ανώνυμος είπε...

"ΟΛΑ όσα είπε ο Χριστός"
Την Καλησπέρα μου;
buenaΣ nocheΣ

Φαίδρα Φις είπε...

βρε συ εγώ για μένα μιλούσα...

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλησπέρα Ξυπολητάκι! Εγώ δέχομαι πολλά από αυτά που είπε, αλλά δεν συμφωνώ επίσης σε πολλά. Γι αυτό περιγράφω τον εαυτό μου σαν έναν άθεο χριστιανό...

Φαίδρα, γειά μου!

Σ;-0)))

η ψυχη μου το ξερει είπε...

Εγώ το ομολογώ,είμαι χριστιανή-μαϊμού! Θα ήθελα πάντως να είχα την πνευματική δύναμη να είμαι πιο κοντά στο Θεό...τον όποιο Θεό!

Καλό βράδυ:)

Pan είπε...

Καλησπέρα.

Πέρα από δόγματα, ομιλίες
και άλλα τέτοια, το δικό
μου το πρόβλημα είναι ότι
οι παπάδες εννοούν να
επεμβαίνουν στην ζωή
του καθενός μας.

Surrealist είπε...

Δεν φταίει ο κλήρος γι΄αυτό που υπηρετούμε, δηλ. τις προσωπικές μας αξίες...
άλλο οι κληρικοί και άλλο Αρχιεπίσκοπος...
υπάρχουν κλίμακες
μα το ίδιο συμβαίνει και σε άλλους χώρους, μόνο που οι βαθμίδες έχουν άλλο όνομα...

Επειδή όμως δεν ήμουν καλή στα θρησκευτικά το σταματάω εδώ, αλλά επειδή στην δύναμη της πίστης πιστεύω

θεωρώ ότι όσοι ασκούν λειτούργημα πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν κατέχουν την εξουσία
να μην χειραγωγούν να κατευθύνουν με το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής, αναλόγως της ατομικότητας
και να μην κατονομάζει με γενικότητες
και ιδιαιτέρως η εκκλησία μέσω αντιπροσώπων της
την ίδια την εκκλησία (εκκλησία είναι κ.τ.λ. τα μαθαίναμε αυτά μικροί)

όσο για το αν είμαστε πόρνοι, φυσικά εφόσον δεν είμαστε της ασκητικής, είμαστε πόρνοι με αδυναμίες και πάθη.

δεν εκπορνεύουμε όμως από ανάγκη
ιδεώδη
πολιτισμούς
παραδόσεις
δεν γκρεμίζουμε συνειδήσεις
δεν προκαλούμε αταξία νοητική
δεν ενοχοποιούμε κ.τ.λ.
άλλοι εκπορνεύουν και άρα είναι οι πόρνοι.

Τώρα η ουσία για όσους δεν το εμπεδώσαμε είναι ότι είπε ο γάτος
και την πίτα ολόκληρη κ.τ.λ.
δεν γίνεται

Συνήθως δεν βάζω κ.τ.λ. αλλά έχω την αίσθηση ότι είμαστε σε εποχή που όλα τα περνάνε στο κ.τ.λ.

και δεν μπορώ να σχολιάζω και να αισθάνομαι κάτι να λέγεται να κινείται μέσω των blogs
υπάρχει ζωή και έξω από το internet

τα μέσα έγιναν άμβωνας
άμβωνας τα μέσα
και γενικότερα είμαστε σε μία περίοδο αποστροφής και
αντιστροφής

καληνύχτα Μιλτιάδη και στους υπόλοιπους φίλους

σ΄ευχαριστώ πολύ ΛΟΣ!

Unknown είπε...

Βεβαίως, εκτός από την αυστηρότητα του ήθους (και όχι της ηθικής) και την εγκράτεια ο Χριστός δίδαξε επίσης, και έδωσε ιδιαίτερη σημασία, την ανοχή και τη συγχώρηση. Επειδή ουδείς αναμάρτητος, η Εκκλησία οφείλει να συγχωρήσει τον αμαρτωλό αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα επιδοκιμάσει την αμαρτία - ό,τι θεωρεί αμαρτία τέλος πάντων.

Συμφωνώ πως δεν μπορείς να έχει την πίττα σωστή και το σκύλο χορτάτο. Για τον Χριστιανισμό, η εκτός γάμου σεξουαλική σχέση είναι πορνεία, τελεία. Όπως είναι και καθήκον η αγάπη προς τον αμαρτωλό. Έτερον, εκάτερον.

Ανώνυμος είπε...

Οι σημερινοί (και οι παλαιότεροι) χριστιανοί θέλουν να βολέψουν την πίστη τους στα δικά τους μέτρα και δυσανασχετούν όταν λέγονται τα πράγματα με το όνομά τους.
Αυτό όμως που με κάνει έξω φρενών είναι που το κράτος θέλει την έγκριση της εκκλησίας (έμμεση ή άμεση) προκειμένου να δώσει το δικαίωμα επιλογής στους πολίτες του για το πως θα ζήσουν τη ζωή τους (βλέπε συμβόλαιο συμβίωσης).
Ε.

Surrealist είπε...

Σημείωση... υπήρξαν λόγιοι κληρικοί... ολόκληρη σχολή

υπάρχουν ελεύθεροι κληρικοί, απλά μετά την χειροτονία τους και να αποποιηθούν το λειτούργημα η αγιοσύνη όπως την ονομάζουν δεν εξαλείφεται...

καταλαβαίνουμε λοιπόν την νοοτροπία

Επίσης όσων λένε απόγονοι ανθρώπων του σχήματος έχουν υποστεί λόγω της καταπίεσης έστω ηθικής
ψυχολογικό βιασμό...
επιτρέψτε μου να το αντικρούσω

όλα είναι προσωπικού χαρακτήρα του παιγνιδιού της εξουσίας και των κατέχοντων αυτής...

είμαστε ελεύθεροι και με διανόηση
ξέρουμε που μας πάνε
σε ένα σύστημα
συναισθηματικού εγκλωβισμού
γιατί συμφέρει...

κ.τ.λ.(να μην ξεφεύγουμε από προηγούμενο σχολιασμό)

Ακόμα στους κανόνες της εκκλησίας υπάρχει και η στάση της διαλλακτικότητας και έχει περαστεί και διδάσκεται σε κατηχητικούς χώρους από πολλά χρόνια πριν...

όπως ο αριθμός των γάμων...κ.α.
δηλ. μία προσπάθεια εκμοντερνισμού
ενσωματώσεις με εποχή και τις αλλαγές της...
γιατί να είμαστε στην απολυτότητα
εν έτη του αιώνα μας
που τα μυαλά έχουν πιο ξεκάθαρη εικόνα
άποψη
έκφραση.

Ο κλήρος και εκείνος κατευθύνεται δυστυχώς και καταπιέζεται από το ίδιο το σύστημα των ανώτερων τους και από τις εκκλησιαστικές κλίκες

(και όπου στενός κύκλος
πιο στενή η καταπίεση και η αδιαλλαξία)


ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΡΝΟΙ...

ας μη μείνουμε σε αντιφάσεις του λόγου της εκκλησίας γιατί έχουμε να πούμε
ας μείνουμε σε κοινωνικές ανάγκες
προσαρμογής
και όχι αποπροσαρμογής και αποπροσανατολισμού των πιστών

οφείλουμε να σεβαστούμε τους πιστούς

μα όχι όλα στο ίδιο καζάνι
τότε σίγουρα
θα βράσουμε στο καζάνι της μη συνεννόησης ακόμα και σε όμοιες ηλικίες
ένας ηθικοπλαστικό στάτους
θα φέρει την απόληξη της απόστασης
λόγω ηθικής απόκλισης των ανθρώπων της όμοιας γενιάς.

Η υπερβολή είναι κακός σύμβουλος σε όλα.

Περί του κλήρου επίσης ας σκεφτούμε ότι και κείνοι είναι άνθρωποι και συχνά γνώστες και της ανθρώπινης ψυχολογίας

ελπίζω να διοχετεύουν σωστά την γνώση και αυτό εύχομαι, ώστε να δίνουν προοδευτικότητας παραδείγματα και 'έτσι τουλάχιστον να υπάρχει μία χρυσή θέση τομής που επιδέχεται διάλογο.

Swell είπε...

Γεμίσαμε ΠΟΡΝΕΣ ΚΑΙ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ!

Ανώνυμος είπε...

Ήρθε ο καιρός να πιστέψουμε στον Θεό Ήλιο. Είναι πολύ απλά τα πράγματα. Κοίτα να δεις που σήμερα γράφω ακριβώς για αυτό το θέμα...

Ανώνυμος είπε...

Οι Χριστιανοί που μετέχουν στο μυστήριο του ευχαριστιακού δείπνου δεν ζητάνε να ακυρωθεί κάθε άλλο δείπνο, κάθε άλλη λήψη τροφής. Και όσοι χριστιανοί μετέχουν στο μυστήριο του Γάμου δεν απαιτούν να θεωρείται μόνο ο δικός τους γάμος νόμιμος και κάθε άλλος γάμος «παλλακεία και πορνεία».
Από μια ακρως ενδιαφέρουσα άποψη από εδώ: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_8_16/03/2008_263045
Συγνώμη αλλά δε μπορώ να στείλω link. Είναι το άρθρο του Γιανναρά στις 16/3 στην καθημερινή
Ε.

Sissi Soko είπε...

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

Μαύρος Γάτος είπε...

Φυσικά και δεν δέχομαι η Εκκλησία να καθορίζει τα του Κάισαρος, δλδ τού Κράτους. Από την αρχή αρχή η Εκκλησία έβαλε νερό στο κρασί της, ήδη από τους Ρωμαϊκούς χρόνους επετρ΄πη το διαζύγιο, που όπως είδαμε ο Χριστός το αποκλέιει κατηγογηματικά. (άλλο αν τώρα η Καθολική Εκκλησία και πάλι το απαγορεύει). Απ' όσο κατάλαβα όμως ιο Ιερώνυμος δεν υπαγόρευσε, αλλά είπε την άποψη της Εκκλησίας, σε αυστηρό βέβαια τόνο.

Καλό απόγευμα Σ;-)))

Δινονόη είπε...

" Ο χριστιανός παπάς ζει από τις αμαρτίες. Είναι αναγκαίο γι’ αυτόν να υπάρχουν αμαρτίες. Βασικό αξίωμα: «Ο Θεός συγχωρεί αυτόν που μετανοεί», με απλά λόγια «αυτόν που υποτάσσεται στον παπά».

Ο χριστιανισμός αναπτύχθηκε ως ένα είδος πολέμου μέχρι θανάτου εναντίον της πραγματικότητος. "

Φρειδερικος Νίτσε

Καλησπέρα Γάτε

elias είπε...

Ισως τα αρχικά κείμενα να είναι αυστηρά, αλλά οι σύγχρονοι ιεράρχες τους διαγωνίζονται ποιος θα κάνει την ελαστικότερη ερμηνεία. Τα κείμενα τα έχουν χρησιμοποιήσει για να δικαιολογήσουν το πόλεμο, για να δικαιολογήσουν την εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο και πολλά άλλα.

ritsmas είπε...

Νομίζω ότι μικρή σημασία έχει αυτός ο αιχμηρός και εξωπραγματικός λόγος της ιεραρχίας. Ο καθένας ξέρει τί είναι ή τί θα μπορούσε να είναι. Κρίνει λοιπον και κινείται αναλογωςλ Το μεγάλο ευτυχημα του ανθρώπου ειναι ότι εχει δικαιωμα στην ελευθερη επιλογή. Ποιός μπορεί να του το αφαιρέσει;

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα Μίλτο;;
´Ολα όσα (εγώ)"πιστέυο" είπε ο Χριστός.
Υια την SEBASMEOTATH εκκλησία σου έγραφα.. Κύριοι Παραδηγμα ..είναι!
μην σε ακούσουν μόνο ..