8 Μαρ 2008

ΓύΖΗΣ ΕΝΑΝΤίΟΝ WATERHOUSE


Ψάχνοντας για εικόνες της Ψυχής, βρήκα τον πίνακα αυτόν του Waterhouse.

Όσο κι αν έψαξα στο Web, δεν βρήκα τον αντίστοιχο πίνακα του Γύζη που εδώ και χρόνια κοσμεί το γραφείο μου (σε πολύ καλής ποιότητας αντίγραφο, φυσικά). Κι έτσι τον έψαξα σε δικές μου φωτογραφίες:


Προτιμώ χίλιες φορές τον πίνακα του Γύζη. Όχι επειδή είναι "δικός μας", καμμία σχέση (να φανταστείς, στην εκστρατεία για το δίευρω ΔΕΝ ψήφισα τον 'δικό μας'- αφού μού άρεσε πιό πολύ το άλλο!). Μού αρέσει πολύ περισσότερο επειδή είναι πιό αφηρημένος, πιό ονειρικός, πιό αισθησιακός.

Εσείς τί λέτε;

ΥΓ: Ξέρει κανείς ποιό είναι το αρχέτυπο και των δυό έργων;

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γειάσου Γατάκι!...πρώτα να ευχηθώ καλό τριήμερο..με υγεία και όλα τα καλά...και μένα μ αρέσει ο Γύζης πάρα πολύ...είναι καταπληκτικός.. έχεις δίκιο,ναί καλέ μου είπες τη κατάληλη λέξη ότι είναι-ονειρικός (απ το στόμα μου το πήρες!!)..και γώ θα λεγα και πολύ αέρινος..τέλιος ένας από τους σημαντικότερος ζωγράφους για μένα αν και μου αρέσουν ιδιαίτερα
θα λεγα....και οι Ιμπρεσιονιστές!!(Μονέ,Μανέ,Σεζάν,Ντεγκά κ.α)βέβαια εντελώς αλλιώτικος τρόπος ζωγραφικής άλλο ύφος...αλλά μου αρέσουν τα έργα τους...Αθανασία.

Roadartist είπε...

Εγώ απλά να πω οτι δεν περνάω συχνά απο εδώ ..και μάλλον τελικά λάθος μου .. :) ωραία ανάρτηση, καλό 3μερο!

Ανώνυμος είπε...

Το μονο που ξέρο; "Είναι, Υπαρχει
για να την αγαπάς αυτή η εικόνα ..
Πος και δεν τον ήξερα τον Γύζη !!
Ντροπή μου!
Σ’ευχαριστώ πολλή
(( σου ευχομαι ένα πολύ όμορφο
τριήμερο, να είσαι καλά Γάτουλη !!

η ψυχη μου το ξερει είπε...

Γάτε μου,όντως του Γύζη είναι πιο ονειρικό,έτσι όπως "αρμόζει"σε μια ψυχή!!!


Για το αρχέτυπο,θα αυθαιρετήσω,και θα πω:Μήπως είναι επηρεασμένο από "Το Κουτί Της Πανδώρας";...

Καλά Κούλουμα:))

η ψυχη μου το ξερει είπε...

Γάτε μου,όντως του Γύζη είναι πιο ονειρικό,έτσι όπως "αρμόζει"σε μια ψυχή!!!


Για το αρχέτυπο,θα αυθαιρετήσω,και θα πω:Μήπως είναι επηρεασμένο από "Το Κουτί Της Πανδώρας";...

Καλά Κούλουμα:))

brexians είπε...

Ακόμα, δείχνουν προτίμηση σε αλληγορικά θέματα στα οποία το μοτίβο του μουσικού οργάνου, συνήθως της λύρας, είναι στερεοτυπικό παρακολούθημα των μορφών, όπως στην Εαρινή Συμφωνία, Αρμονία, Η Ψυχή του Καλλιτέχνη, Ο Νέος αιώνας του Γύζη ή στα έργα του Παρθένη με θέμα τον Ορφέα και την Ευρυδίκη, Μούσες, την Αγία Καικιλία κ.ά.


Aντωνης Kωτιδης
Καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης
στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

brexians είπε...

Paul Alfred de Curzon, (c.1840-1859) αλλος ενας ζωγραφος της "ψυχης"

η Ψυχη στο περασμα απο τον κατω κοσμο κρατουσε ενα κουτι, που της εδωσε η Αφροδιτη,για να κλεψει λιγη απο την ομορφια της Περσεφονης και να την βαλει στο κουτι...κλασσικο εικαστικο θεμα ανα τους αιωνες...κακως το συνδεουμε με το κουτι της Πανδωρας.

εχει να κανει με την γυναικεια αυταρεσκεια και ομορφια...
την σχεση νυφης και πεθερας
η Ψυχη ηταν νυφη της Αφροδιτης παντρεμενη κρυφα με τον ερωτα.
και περασε τα πανδεινα για να γινει αποδεκτη απο την πεθερα.
τελος στο προβλημα της σχεσης του Ερωτα (αθανατου) και της Ψυχης (θνητης) εδωσε ο Διας, ταϊζοντας αμβροσια την Ψυχη και κανοντας την ετσι αθανατη..

αυτο ειναι το συμβολιστικο μυνημα του εργου


την ιστορια Ερωτα Ψυχης επιφυλασομαι να την αναπτυξω σε ιστοπονημα αλλη φορα..

brexians είπε...

τωρα αναφορικα με τους δυο ζωγραφους υπαρχουν πολλα κοινα στην θεματολογια τους
ο Γουοτερχαους γνωστος αρχαιολατρης και καλος γνωστης της ελληνικης μυθολογιας ζωγραφισε πολλα θεματα πανω απο 100 απο μυθους.
την ψυχη την εχει τουλαχιστον σε δυο θεματα..ενω αμα προσεξετε την απεικονηση της κιρκης αμεσως θα σας ερθει στο μυαλο ενα αλλο κλασικο κομματι του γυζη...
πιος αντεγραψε; κανεις η τεχνη ειναι πολλες φορες αναπαραγωμενη και ανατυπουμενη....

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλησπέρα σε όλους! Καλό τριήμερο!

Φίλε Δημήτρη σ ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πληροφορίες! Θα ψάξω αμέσως για τον πίνακα του Curzon. Δεν ξέρεις αν υπάρχει κάποιο παλιότερο αρχέτυπο του θέματος, ε;

Χαίρομαι που σού άρεσε το νέο ταξιδιάρικο template

brexians είπε...

ψαξε ψυχη/ερωτας ζωγραφικη
και psyche/cupid ..θα βρεις πολλα παλια και καινουργια
πινακες γλυπτα ακομη και ποιηματα και θεατρικα!


απο πινακες που γνωριζω γυζης γουοτερχαους και κουρζον απο αυτους που ειναι στον ιδιο αιωνα!