1 Φεβ 2008

ΑΠΟ ΜΙΚΡΟ, ΑΠΟ ΤΡΕΛΛΟ, ΚΑΙ ΑΠΟ BLOGGER ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο ΜΑΥΡΟΣ ΓΑΤΟΣ, Ο ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ, ΚΑΙ Η ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ


Το Δεκέμβρη του 2005 ήμουν πολύ δυστυχισμένος. Μόλις είχα χωρίσει από μια κοπέλα που αγάπησα πάρα πολύ βαθιά. Τότε ήταν που γεννήθηκε ο Μαύρος Γάτος. Ήταν ένα προσωπείο που φόρεσα κυρίως για να μην εντοπίσει Εκείνη τα όσα έγραφα γι αυτήν, και φυσικά για ν ατην προστατέψω από οποιονδήποτε θα μπορούσε να μάς αναγνωρίσει στα γραπτά μου. Στην πορεία η ανωνυμία μου μού φάνηκε χρήσιμη σε πολλές ακόμα περιστάσεις, όχι φυσικά για να επιδοθώ στην ασυδοσία με εξασφαλισμένη την ατιμωρησία, αλλά για να μπορώ να πω ελεύθερα τη γνώμη μου, χωρίς να με τσακίσουν προσωπικά ή επαγγελματικά οι εκάστοτε κρατούντες. Γιατί το συνηθίζουν οι δυνατοί, να μην ανέχονται κανέναν ΣΟΒΑΡΟ αντίλογο, αλλά να κυνηγούν ανελέητα όσους τους ενοχλούν, με κάθε μέσο που διαθέτουν- και διαθέτουν ΟΛΑ τα μέσα, πιστέψτε με. Έτσι λειτουργεί η διεφθαρμένη τριτοκοσμική μας "Δημοκρατία". Και ο κόσμος μας, γενικώς...

Η πρώτη φορά που "αξιοποίησα" την ανωνυμία μου ήταν όταν πήρα το μέρος των Δανών σκιτσογράφων, αναδημοσιεύοντας μερικές από τις γελοιογραφίες του Μωάμεθ, μαζί μ' ένα αγγλόφωνο κείμενο ("We are all Danes"). Τότε δεν με διάβαζε σχεδόν κανείς, οπότε μάλλον περιττές ήταν οι ανησυχίες μου. Ακολούθησε όμως η Ισραηλινή εισβολή στο Λίβανο, και η αγγλική εφημερίδα Guardian αναδημοσίευσε ένα άρθρο μου στον Ιστότοπό της, προκαλώντας μια καταιγίδα επισκέψεων στο Μαύρο Γάτο. Μετά ήρθαν οι πυρκαγιές του 2006, οι Δημοτικές Εκλογές (καλό μήνα κυρίες και κύριοι Αντιδήμαρχοι Σ;-))), τα σκάνδαλα των Κουμπάρων, ο θάνατος της Αμαλίας Καλυβίνου, οι πυρκαγιές του 2007, οι εκλογές του Σεπτέμβρη... Κάθε φορά η ανωνυμία μου μού έδινε τη δυνατότητα να πω πράγματα που δεν θα μπορούσα να τα πω επώνυμα στην πλατεία του χωριού μου. Ας είμαστε ρεαλιστές, δεν είμαι ούτε μικρός ούτε τρελλός, κι αν ΜΠΟΡΩ να πω την Αλήθεια (απο τη δική μου άποψη, φυσικά), το οφείλω σε αυτό εδώ το Ιστολόγιο- και στην ανωνυμία μου.

Αυτά τα γράφω ως απάντηση στο φίλο μου το Μάνο Αντώναρο και στο Θανάση Τριαρίδη. O Μάνος έχει ασχοληθεί εκτενέστατα με το θέμα της ανωνυμίας στα blogs , ενώ ο Θανάσης με ανέφερε στο ντοκυμανταίρ του Μανώλη Ανδριωτάκη στην εκπομπή Παρασκήνιο, ως παράδειγμα προς αποφυγήν (όσον αφορά την αποδυνάμωση του λόγου κάποιου που γράφει πίσω από ένα τέτοιο ψευδώνυμο).

Η ταυτότητά μου φυσικά δεν ήταν δυνατόν να παραμείνει κρυφή, και αποκαλύφθηκε σταδιακά, στην αρχή σε κάποιους πολύ στενούς φίλους, μετά σε κάποιους νέους φίλους που γνώρισα μέσω του Ιστολογείν, ακόμα πιό μετά σε κάποιους δημοσιογράφους που με πλησίασαν λόγω του Ιστολογίου των Κάφελλων. Όταν κάποιοι από αυτούς τους δημοσιογράφους δε σεβάστηκαν το αίτημά μου για απόκρυψη των προσωπικών μου δεδομένων, δε με πείραξε. Δε με πείραξε γιατί οι περισσότεροι από τους λόγους που μού επέβαλαν το 2005 την ανωνυμία έχουν πιά εκλείψει. Έτσι ο "Μαύρος Γάτος" είχε αρχίσει ήδη να με ενοχλεί, είχε ωριμάσει μέσα μου η ιδέα να ξαναποκτήσω ανθρώπινο όνομα.

Σάς παρουσιάζω λοιπόν την αφεντομουτσουνάρα μου!

Μιλτιάδης Θαλασσινός (τέως Μαύρος Γάτος)



Υγ: Ο Μαύρος Γάτος θα συνεχίσει να υπογράφει κάποια σατιρικά ή ελαφρά μου κείμενα. Είναι κομμάτι μου, δεν τον απαρνιέμαι. Απλά ήρθε η ώρα να τον ξεπεράσω και να προχωρήσω παραπέρα.

47 σχόλια:

patsiouri είπε...

Χάρηκα, γνωριζόμαστε από κάπου???

Εγώ πα΄ντως είμαι υπέρ της αωνυίας εκατό τοις εκατό, ύτε τα αδέρφια μου ξέρουν πως έχω μπλόγκ, και δε γράφω και τίποτα σοβαρό...δε γουστάρω όμως και δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα...

Αλεξάνδρα είπε...

Πολύ κακό για το τίποτα. Δεν ξέρω γιατί δίνουν τόση μεγάλοι έκταση ειδικά οι δημοσιογράφοι.

Αλλοι νιώθουν καλά μες από την ανωνυμία άλλοι όχι. Ελεύθερη η επιλογή.

Για μένα δεν αλλάζει τίποτα. Η ίδια είμαι με ή χωρίς όνομα. Αλλά δεν βρίσκω και κανένα όφελος να δημοσιοποιήσω το ονοματεπώνυμό μου.

Κάποιοι όμως για πολλούς και συνήθως διαφορετικούς λόγους θέλουν την ανωνυμία που δεν πρέπει να τους την στερήσει κανείς.

Καλό σου μήνα

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα Μιλτιάδη!!!λοιπόν...τί ωραίο όνομα αρχαίο...πολύ ωραίο.. δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που μας είπες όλα αυτά τα τόσο σημαντικά στοιχεία για σένα!!πάρα πολύ... πάντα ήθελα να σε 'γνωρίσω'καλύτερα και να δώ τί κρύβεται πίσω από αυτό το χαριτωμένο και τόσο περίεργο ψευδόνυμο....ναί,έχεις δίκιο όλοι μας έχουμε περάσει από μιά τέτοια φάση....και το δικό μου ψευδόνυμο έχει μιά παρόμοια ιστορία με το δικό σου...αλλά αφορά έναν έρωτα που δεν εκπληρώθηκε ποτέ δεν έγινε ποτέ πραγματικός...όμως αργότερα αναγκάστηκα να το αλλάξω επειδή μου δημιούργησε πολλά προβλήματα εδώ μέσα στη μπλογκόσφαιρα....έυχομαι να έχεις ξεπεράσει πιά αυτό που σε έκανε να θες να είσαι ανώνυμος...πρωσοπικά πιστέυω ότι η ανωνυμία ίσως είναι για κάποιους ενοχλητική,τους απωθεί;;;...ίσως;;;...και κάπου μπλέκεις μέσα από αυτήν σε ένα φάυλο κύκλο..που αλλιώνει κατά κάποιο τρόπο τα αληθινά σου χαρακτηριστικά....επειδή συνεχώς αναγκάζεσαι να είσαι ένας 'άλλος' κι όχι ίσως αυτός που είσαι πραγματικά....κάνω λάθος;;..και σίγουρα φέρνει και πάρα πολλούς μπελάδες!!!...πάντως πολύ χάρηκα που μας έκανες αυτή την...'αποκάλυψη'.....!!!Αθανασία.

Ανώνυμος είπε...

Υσ-καλό μήνα!!είδες το ξέχασα!!...

An-Lu είπε...

Όποιο όνομα κι αν έχει, το ρόδο μυρίζει το ίδιο ;-)

Ανώνυμος είπε...

σαν μαυρο γατο σε γνωρισα, σαν μαυρο γατο σε διαβαζω και αςμη σου αφηνω σχολιο συχνα, σαν μαυρο γατο σε κρινω. ειμαι υπερ της ανωνυμιας, ο χωρος των μπλογκ για μενα πρεπει να ειναι ομορφος, και απομακρυνομαι παο καθε ειδους διενεξη για επωνυμιες. κανενας απο τους φιλους μου δεν ξερει ποιο ειναι το μπλογκ μου και ετσι μουαρεσει.
σε σεβομαι ως μαυρο γατο, και μου αρεσει το ψευδωνυμο σου (και το σχολιο που μου αφησες γι ατην κουρτινα μου). η επιλογη σου να τον ξεπερασεις ομως ειναι απολυτως σεβαστη.
την καλημερα μου.

Credit είπε...

Χαίρω πολύ για τη γνωριμία!
Αλλά πρέπει να δηλώσω ότι δεν πα να σε λένε και Θεμιστοκλή Βουνίσιο! Είσαι ο μαύρος γάτος!
Επιτέλους η διογκωμένη εξουσία της τηλεόρασης στην Ελλάδα κατάντησε αηδία.
Είναι καλύτερα σαν Blogger να λες την αλήθεια και να κρύβεις το όνομά σου παρά σαν δημοσιογράφος να λες το όνομά σου και να κρύβεις την αλήθεια.

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλό μήνα σε όλους!

Πατσιουράκι μου, το πρόβλημα είναι ότι κάποιοι αντιτίθενται στην πολύτιμη ανωνυμία μας, που μας επιτρέπει να γράφουμε την αλήθεια (μας) και όχι τα παραμύθια μας.

Αλεξάνδρα, κι όμως, ένα ψευδώνυμο κατά έναν τρόπο σε 'απελευθερώνει'- κάτι σαν το μασκάρεμα στις απόκριες., Στο πολύ πιό σοβαρό.

Αθανασία μου καλημέρα Σ;))

Γοργονίτσα μου, (κοκκίνισμα μαύρου γάτου Σ:-)))

Λάιφ Σ;-))))

Κρέντιτ έγραψες!

Είναι καλύτερα σαν Blogger να λες την αλήθεια και να κρύβεις το όνομά σου παρά σαν δημοσιογράφος να λες το όνομά σου και να κρύβεις την αλήθεια.

Neura είπε...

Εμένα προσωπικά δε με ενδιαφέρει ούτε η επωνυμία ούτε η ανωνυμία, πείτε με πεζή πείτε με όπως θέλετε, το μόνο που μου έμεινε από το κείμενο είναι η πρώτη πρόταση, η δυστυχία που προκαλεί ένας χωρισμός. :-(

advocatus diaboli είπε...

Ωραίο όνομα! Και το Μιλτιάδης και το Θαλασσινός- το ξέρεις ότι στην Τουρκία υπάρχει όνομα Θάλασσα- τουτέστιν Ντενίζ;
Η αντιδήμαρχος επί του διαβολικού, που τυγχάνει γαλανομάτα (και σαββατογεννημένη, άσχετο).

Haris είπε...

Πέρσι, έτσι μέρες φίλε, πρωτοβρήκα το μπλογκ σου. Έκανα αναζήτηση για τον Φασισμό και έπεσα πάνω σε ένα σου κείμενο "ΤΣΑΚΙΣΤΕ TO ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΔΙΟΥ, ΤΣΑΚΙΣΤΕ ΤΟ ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ
Αφιερωμένο στον Άλεξ Μεσχισβίλι" το οποίο βρήκα εξαιρετικό και από τότε το έχω στον υπολογιστή μου. Από τότε σε διαβάζω, ανεξάρτητα αν δεν αφήνω σχόλια.

υγ όλα αυτά τα λέω προς "εξομολόγηση".:))
Να σαι καλά. Είσαι ο γάτος εν ονόματι Μιλτιάδης.

Σεμέλη είπε...

Είτε στις κεραμοσκεπές είτε στα κύματα, το ταξίδι μετράει.
"χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια, μόνο τρόπο να κοιτάμε."

Καλή συνέχεια.

Niemandsrose είπε...

Τι ωραίο κείμενο! :) Πολύ αληθινό. Μα Θαλασσινός δεν είναι το επώνυμό σου. Ψευδώνυμο δεν είναι κι αυτό;
Όσο για τη φωτογραφία, ύπαγε οπίσω μου Σατανά! :)))

Devilio είπε...

Μίλτο Γάτε, την καλησπέρα μου!
είτε Μιλτος Γάτος, είτε μαύρος θαλασσινός, είτε μαύρος γάτος είτε Μίλτος Θαλασσινός, απλά σε ευχαριστώ που γράφεις αν κ λυπάμαι για το λόγο για τον οποίο ξεκίνησες... Να όμως που μερικές φορές κάτι κακό μας βγάζει κάτι καλό....

Devilio είπε...

Υ.Γ. κάτι που ξέχασα! αυτό δεν είναι η αφεντομουτσουνάρα αλλά η αφεντοπλατάρα σου!!!

μαριάννα είπε...

Λοιπόν, πολύ με άγγιξε η σημερινή κατάθεσή σου! Γιατί δεν ξέρω πώς και γιατί, σκεφτόμουν κι εγώ ότι αυτή η βλακεία με το «καλλιτεχνικό μας!μπουχαχαχα» παρατράβηξε. Συμφωνώ μαζί σου απόλυτα και θα πράξω το αυτό συντόμως. Ότι σ' όλη τη ζωή μου θα 'σαι το γατί μου, δε θα ξαναδώσω σ' άλλη γάτα την ψυχή μου... να λέγεται! ;) (το 'χω πει κι αλλού, αλλά μη μασάς... ισχύει και για τα δυο γατιά του δικτύου!)

ΥΓ. Το Θαλασσινός είναι αληθινό; Αν ναι, και γαμώ τα επίθετα έχεις! Το Μιλτιάδης Θαλασσινός, είναι εντελώς καλλιτεχνικό όνομα! Πολύ αρτ δικέ μου! Πολύ όμως! Και πόσο σου πάειειειειε...

roidis είπε...

μου έβαλες ιδέες φίλε Μηλτιάδη...Ίσως όμως πρέπει να περιμένουν να μεγαλώσουν λίγο τα παιδιά μου. Δεν ξέρω, ίσως κάνω λάθος. Όχι πως θα έγραφα κάτι διαφορετικό επωνύμως, λέμε τώρα...

raffinata είπε...

- Είσαι ο Μαύρος Γάτος;
- Είσαι η Ραφφινάτα;

Ο πρώτος μπλόγκερ που γνώρισα και δεν το μετάνοιωσα ποτέ ;)

Φαίδρα Φις είπε...

θα μπορούσα να γράψω πολλά σήμερα,αλλά δε θέλω να καταχραστώ το "βήμα" και τη φιλοξενία σου...δε σε ξέρω καλά,ούτε φημίζομαι για τη διαίσθησή μου,όμως εμπιστεύομαι τη σκέψη,τη γραφή και τη δυναμική σου,όπως και την ιδιοσυγκρασία σου και όχι επειδή μοιάζει με τη δική μου αλλά γιατί μέσα της γονιμοποιούνται κι επωάζονται καινούρια και ακαταμάχητα ταμπεραμέντα...
τους παρακάτω στίχους του Τάσου Λειβαδίτη δεν τους επέλεξα τυχαία...
"Και νά'μαι τώρα διασχίζοντας το Απειρο πιο ανάλαφρος από τους τρελούς και τα παιδιά...

όσα δε ζήσαμε αυτά μας ανήκουν...

το ρόλο μας τον διαλέξαμε εμείς οι ίδιοι την πρώτη μέρα που διστάσαμε να πάρουμε μια απόφαση ή που σταθήκαμε εύκολοι σε μια αναβολή...

γι' αυτό σου λέω πρέπει να βρεις έναν άλλο τρόπο να ξεχωρίζεις τους ανθρώπους,όχι να περιμένεις την πράξη-είναι τότε αργά."

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Καλησπέρα! Ας αρχίσω... από την αρχή...

(((Μαράκι-Ραφφινάτα))), ήσουν κι εμένα η πρώτη μου. Η πρώτη μου γνωριμία μέσα από το 'Ημεροδίχτυ' μου. Και ούτε κι εγώ το μετάνιωσα ποτέ. Άσχετο αν μετά το έσκασες μ εκείνον τον πλάνο, τον Λαμπρούκο...

Φίλοι μου Ροΐδη και Γητεύτρια, δεν θέλω να σάς παρασύρω. Θαλασσινός είναι ένα αληθινό επίθετο, που το φέρω μέσα στην καρδιά μου, αλλά που δεν έιναι απόλυτα σίγουρο ότι το γράφει και η ταυτότητά μου (ακόμα).

Διαβολάκι μου, δεν ήταν αυτός ο λόγος που άρχισα να γράφω! ¨Εγραφα κι από πριν, πολύ πριν, και ταλαιπωρούσα κάμποσα τετράδια και πεντέξι φίλους και τελευταία την τσέπη μου, με SMS. Βρήκα όμως μιαν ιδανική διέξοδο στο Blogging, ας το πούμε Ιστολογείν.

Όσο για τη φωτογραφία, κάνεις λάθος, δεν είναι πλάτη! Σ;-))))

Niemands, κρύβε λόγια, κρύβε λόγια! Σ:ο)))))

Σεμέλη μου, με αφορμή το σχόλιό σου προβληματίστηκα πάνω στο πόσο μας επηρεάζει το όνομά μας στον τρόπο που εκφραζόμαστε, στα όσα εξωτερικεύουμε - νομίζω ότι σε κάποιον βαθμό, πρέπει να μάς επηρεάζει... Αλλα΄έχεις δίκιο, τα μάτια δεν αλλάζουν ποτέ χρώμα- η ουσία.

Γειά σου φίλε μου Χάρη, σ ευχαριστώ.

Κυρία Αντιδήμαρχε, μη με κολάζετε- άλλωστε αν ενθυμούμαι καλώς, είστε διορισμένη Σ;)))))))

Νεύρα μου, άστα να πάνε- μού πήρε δύο χρόνια να συνέλθω. Αλλά, γίνεται αλλιώς;

Καλό βράδυ, σάς ευχαριστώ όλες και όλους για την παρουσία σας και για την πολύτιμη αλήθεια σας

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Φαίδρα ψαράκι γράφαμε μαζί! Λατρεμένος ο Λειβαδίτης. Να γράφεις πάντα όσα θέλεις, κι εδώ και παντού- δεν υπάρχουν ιδιωτικοί χώροι- υπάρχει μόνοι ένα εκπληκτικό μέσο, που λέγεται Διαδίκτυο, κι ένα απίστευτο δώρο επικοινωνίας σε βάθος, που λέγεται Ιστολογείν. Πώς ζούσαμε άραγε πριν χωρίς αυτό;

Σ;))))))

Ανώνυμος είπε...

Aφού ο Γάτος μάθαμε
είναι Θαλασσινός
τ΄άρθρα του στη μπλογκόσφαιρα,
λέω πως θα΄ν... Γατόψαρα!!!

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Βρε απίθανε!

Αν έπινα κάτι σίγουρα θα πνιγόμουν (από τα γέλια)

Σ:oD

Unknown είπε...

Ομολογώ πως πρώτη φορά συναντώ Θαλασσινό Γάτο! Ένας Γάτος, λοιπόν, που τόλμησε ν' ανοιχτεί στην απεραντοσύνη της Θάλασσας! Τι γίνεται όμως τώρα που Μαύρο Γάτο γνώρισα και Μαύρο Γάτο προτιμώ;

Devilio είπε...

Μετά από αρκετή μελέτη της φωτογραφίας ακόμα δεν βγάζω άκρη...Γκρρρρ

Όσο για τα τετράδια και τα SMS όντως κοστίζουν... Σνιφ!!

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Βαρεθηκα να διαβαζω μπλογκερ να δικαιολογουνται λες και το ζητησε κανεις.Και βαρεθηκα να τους βλεπω να παινευονται.Και ολα αυτα με πλαγιο τροπο.
Ειναι φανερο μαυρε γατε οτι αποκαλυπτεις το ονομα σου, και απο την "ανωνυμια" περνας στην "επωνυμια", επειδη ο στοχος σου ειναι να μην εισαι πια ενας απλος μπλογκερ, αλλα ενας αναγνωρισμος μπλογκερ με επωνυμο, κατι που θα σου προσφερει περισσοτερες ευκαιριες για ανοιγμα προς τα εξω.Καποιος που θελει να τον υπολογιζουν τα μμε, τα οποια τωρα πιο ευκολα θα τον πλησιασουν, αφου ειναι επωνυμος.
Δε νομιζετε ομως πως χανετει ετσι η μαγεια του blogging; Οταν γινεται για ιδιοτελεις σκοπους και για αυτοπροβολη;
Αντε σιγα σιγα ολοι οι δημοφιλεις μπλογκερ να αποκαλυπτουν τα ονοματα τους..ισως το blogging περναει σε αλλη φαση..
Εμενα παντως δε μου αρεσει αυτη η εξελιξη..

Ανώνυμος είπε...

Oth estanesai exei na kanei,
gia gnomimou..
MI stenaxoriese !
autó..
kalobrady kai
Kalo sou mina Gatoulh..

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Κύριε Αντιδήμαρχε Vrennus, θα τον έχετε τον Μαύρο Γάτο σας... αλλά σε αθλασσινή εκδοχή - σ' ευχαριστώ, φίλε μου Σ;ο)))

Διαβολάκι μου, κάτι θα κάνουμε γι αυτό Σ;)

Ανήσυχε, να και μια φορά που συμφωνούμε! Για την δική μου προσωπική αναγνωρισιμότητα έχεις άδικο, είναι τέτοιες οι συγκεκριμένες συνθήκες που δεν έχω τίποτε απολύτως (μα τίποτε) να κερδίσω από αυτήν, πίστεψέ με - για μια έστω φορά.

Αλλά για το θέμα της επωνυμίας στην μπλογκόσφαιρα συμφωνούμε απόλυτα. Κάθε περαιτέρω αποκάλυψη φέρνει επιπλέον περιορισμούς. Γι αυτό κι εγώ προβαίνω σε αποκαλύψεις με μέτρο..

Σ;)

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

(((Ξυπόλητη)))

καλό βράδυ κ καλό μήνα επίσης
Σ:-)

Ανώνυμος είπε...

Καλό μήνα Μίλτο φίλε μου

Εύχομαι:
1ον να την πιούμε αυτή τη μπυρα που σου χρωστάω

2ον Ο Θαλασσινός να εξακολουθεί να έχει τα νύχια του Γάτου

Καλό βράδυ

Δινονόη είπε...

Καλο θα ειναι παντως να μη διωξεις το μαυρο γατο εντελως..

Οπως και να χει καλο ξεκινημα και με το νεο σου ονομα Μαυρε Γατε (Μιλτιαδη)

ianos είπε...

Μάλιστα.Απο δω και πέρα θα υπογραφείς
Μαυρομιλτιάδης θαλασσόγατος.Ούτως η άλλως τα γραφόμενά σου θα με συντροφεύουν
για πολύ καιρό ακόμα,και όχι το όνομά σου.

cyrus είπε...

Καλή συνέχεια, Μίλτο (πλέον). Το δίλημμα υπάρχει σε όλους μας -- για παράδειγμα, με ενοχλεί που λόγω της ανωνυμίας δεν μπορώ να αναφερθώ στη δουλειά μου και στα διάφορα projects που συμμετέχω κατά καιρούς.

Όμως...

Ο μόνος τρόπος για να μπορείς να γράφεις ελεύθερα τη γνώμη σου ενάντια σε φασίστες, ελλαδέμπορους, σαβουροπώλες, απατεώνες, μέντιουμ, καβαλημένους, δογματιστές κ.τ.λ. χωρίς να διαθέτεις χρήματα και υψηλή προστασία, είναι η ανωνυμία.

Και αυτό δεν το αλλάζω με τίποτε...

Marialena είπε...

Αγαπητέ Μαυρογατούλη όπως διαδικτυακά σε γνώρισα στις απαρχές της διαδρομής σου στα ιστολόγια, μπορεί η "ανωνυμία" να σου προσφέρε κατ' αρχήν την ψευδαίσθηση της επέκτασης της προσωπικότητάς σου πέρα από τα μέχρι τότε - κοινωνικά όρια -, αλλά μετά από κοντά πέντε χρόνια ενασχόλησης με τα ιστολόγια ως Μαριαλένα, έχω να πω πως ούτε στιγμή δεν έχω μετανοιώσει που γράφω επώνυμα και έχω το θάρρος της γνώμης μου να αναφέρομαι ακόμα και σε προσωπικά μου ζητήματα και θέματα που αφορούν την κοινή γνώμη.

Καλή επιτυχία στις νέες προοπτικές που σου ανοίγονται, τώρα που είσαι πια ο Μιλτιάδης Θαλασσινός!

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Δόνια μου γλυκιά Μαριαλένα καλημέρα! Η δεύτερη Ψυχή που γνώρισα μέσα από το Ημεροδίχτυ.

Για το θέμα της ανωνυμίας, ΄πρέπει να σού απαντήσω ότι άλλες είναι οι δικές μου συνθήκες, και άλλες οι δικές σου, πολύ διαφορετικές...

Φίλε μου Κύρο Γρανάζη, έτσι ακριβώς όπως τα λες είναι. Ίσως όμως έχουμε υπερτιμήσει το θράσος τους, έχοντας ταυτόχρονα υποτιμήσει τη δειλία τους. Δεν ξέρω, ειλικρινά. Σε κάθε περίπτωση, ας ήμουν εγώ δημόσιος υπάλληλος και θα σού λεγα...

Φίλε μου Ιανέ σ' ευχαριστώ. Αν έχεις κι άλλη πλευρά, καλοδεχούμενη κι εκείνη Σ;-))))

Γλυκό μου παράλογο, ο Μαύρος Γάτος παραμένει -τόσο για τεχνικούς λόγους (δεν θα ήθελα κάποιος άλλος ν αρχίσει να χρησιμοποιεί το νικ, καλώς ή κακώς έχω ταυτιστεί με αυτό πάνω από δυό χρόνια τώρα), όσο και για ουσιαστικούς λόγους, επειδή κάποια πράγματα ταιριάζει πιό πολύ να τα γράφω σαν Μαύρος Γάτος. Σε φιλώ.

Φίλε μου Γιώργο, καλό μήνα, άντε να τον δούμε εκείνον τον καϊφέ Σ;)

Dr_MAD είπε...

Γέλασα πολύ με κάποιο σχόλιο παραπάνω. Λες κι έχεις ανάγκη Μίλτο μου ΕΣΥ για αναγνωρισιμότητα! Ο Θεός κι η Παναγία. Προφανώς κάποιοι νομίζουν ότι όλη η ζωή του blogger είναι το ιστολόγιό του! χεχε

Πού νά'ξεραν...

Και όπως πολύ σωστά έχει 1000ειπωθεί
Real Life is out there

Σε παίνω τηλ για καφέ ;-)

Marialena είπε...

Είναι μεγάλη συζήτηση που δεν εξαντλείται μέσα σε ένα σχόλιο ή μια αναφορά αυτό που λες Μίλτο για την αναγκαιότητα ή μη της ανωνυμίας στα ιστολόγια.

Σέβομαι όσους καταφεύγουν σε μια διαδικτυακή περσόνα για προσωπικούς τους λόγους, αλλά από την άλλη αναρωτιέμαι πως περσόνες τέτοιες που κατέκλεισαν τα ελληνικά ιστολόγια τα τελευταία χρόνια, τώρα όχι μόνο δεν αποκρύπτουν την ταυτότητά τους, αλλά την προβάλλουν κιόλας ανερυθρίαστα στα ΜΜΕ.

Αραγε το ότι κάποιοι τέτοιοι ιστολόγοι εξέδωσαν βιβλίο και θέλουν να εξασφαλίσουν προβολή και πωλήσεις των έργων τους, τους έκανε να σηκώσουν το πέπλο του ψευδωνύμου ξαφνικά και να άρουν τους λόγους που το χρησιμοποιούσαν μέχρι τώρα?

Αυτός είναι ο προβληματισμός μου αν θες, αλλά από κει και πέρα ο καθένας μας πράττει κατά συνείδηση.

Καλησπέρα από μια ήσυχη γωνιά του κόσμου...

Ανώνυμος είπε...

milto mou , mavre gate
eimai poly eftihis pou xanavriskw to milto
elpizw na einai kala kai ola na tou pane dexia

Dreamer & the full moon είπε...

Μιλτο,το... "ταξιδι ειναι χωρις επιστροφη"...οπως δηλωνεις στον υποτιτλο σου... Επελεξες να αφησεις πισω σου το Μαυρο Γατο, και να κοινοποιησεις την ταυτότητά σου. Δικαιωμα σου αναφαιρετο. Νιωθω ομως την αναγκη να σου υπενθυμησω εκεινο το Επικουρειο "λαθε βιωσας"
Σ'αυτην την Οργουελικη παραζαλη που καθημερινα βιωνουμε, φιλε, ο Μαυρος Γατος ηταν η διαφυγη σου.
Keep calm and carry on...

Tali είπε...

To να γραφεις επωνυμως το θεωρω πολυ προχωρημενο μια που συχνα εκφραζεις και κοινοποιεις προσωπικα συναισθηματα κανοντας κοινωνους φιλους, γνωστους ,περιεργους ,κακοβουλους και περαστικους..

ειναι σαν να ανοιγεις την πορτα του σπιτιου σου και δυστυχως εξω δεν κυκλοφερει μονο το κατηχητικο..

Γι αυτο δινω μεγαλη βαρυτητα στα επωνυμα μπλοκ αν μη τι αλλο
οι ανθρωποι αυτοι
ειναι αυτοι που δηλωνουν και εχουν απεξαρτηθει απο το "τι θα πουν οι αλλοι".

-τωρα σχετικα με την πορεια σου..την βρισκω απολυτα φυσιολογικη γιατι σε κανει να ξεχωριζεις και απο κατι επωνυμους ναρκισσους ..

διοτι η επωνυμια ..αν δεν εισαι σε ενα επαγγελμα που εχει να κανει ετσι κι αλλιως με την φημη...

-ΚΑΤΑΚΤΑΤΑΙ!

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Τρελλογιατρέ μου ναι, κάπου out there, αλλά πού ακριβώς; Άστο καλύτερα, ψύλλος στ' άχυρα... Σ;-))))

Δόνια μου καλημέρα, όμορφη Κυριακή εύχομαι

Έλι! Βρε καλώς το μου...
Σ:-))))))

Dreamer και Talisker, φίλοι μου, μην ανησυχείτε- έστω και "τέως", ο γάτος ξέρει να προφυλάγεται...

Όμορφο απόγευμα Κυριακής εύχομαι, σε όλους

futura είπε...

Γράφετε ότι επιλέξατε την ανωνυμία, εκτός των άλλων, και «για να μπορώ να πω ελεύθερα τη γνώμη μου, χωρίς να με τσακίσουν προσωπικά ή επαγγελματικά οι εκάστοτε κρατούντες. Γιατί το συνηθίζουν οι δυνατοί, να μην ανέχονται κανέναν ΣΟΒΑΡΟ αντίλογο, αλλά να κυνηγούν ανελέητα όσους τους ενοχλούν, με κάθε μέσο που διαθέτουν – και διαθέτουν ΟΛΑ τα μέσα, πιστέψτε με. Έτσι λειτουργεί η διεφθαρμένη τριτοκοσμική μας "Δημοκρατία". Και ο κόσμος μας, γενικώς...»
Νομίζω ότι αυτή σας η ανησυχία δεν είναι παρά μια "φαντασίωσή" σας (όπως και πολλών άλλων…). Στη σημερινή μαζική "Δημοκρατία" κανένας δεν σε καταδιώκει γιατί λες τη γνώμη σου. Όλα παρουσιάζονται ως σχετικά και ο καθένας μπορεί να εκφράζει τη «δική του αλήθεια» αφού δεν διαθέτει κανένα μέσο να την επιβάλλει και στους υπόλοιπους. Ακόμα και η (καθαρά πολιτική) έννοια της πειθούς ακυρώνεται, καθώς προϋποθέτει έναν διευρυμένο διάλογο με συγκεκριμένα θέματα και καλοπροαίρετη συμμετοχή των συζητητών. Οι γνώμες παράγουν έναν «θόρυβο» που βολεύει πολύ περισσότερο απ’ όσο νομίζουμε τη συγκάλυψη της αλήθειας. Η εξουσία δεν επιβάλλεται πλέον μόνο δια της φυσικής βίας. Στα προηγμένα δυτικά κράτη, ο έλεγχος και η συμμόρφωση παίρνουν έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα, εντελώς απατηλό αφού προσομοιάζει με την ελευθερία. Σήμερα, αντί να σε καταδιώκουν για τις απόψεις σου σε αγνοούν, σε περιθωριοποιούν, μια ακόμα χειρότερη δηλαδή «τιμωρία». Φυσικά όλα αυτά δεν ισχύουν εάν έρχεσαι σε ευθεία ρήξη με το σύστημα (βλ. π.χ. τις διάφορες αντιεξουσιαστικές ομάδες ή μεμονωμένους αγωνιστές και την σπουδή των μμε να αγνοούν την πολιτική διάσταση των πράξεών τους, κατασυκοφαντώντας μια ολόκληρη ιστορική πραγματικότητα – τα κινήματα κατά της εξουσίας και της εκμετάλλευσης που αγωνίζονται για μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία) ή αν βγάζεις στη φόρα τα άπλυτα με συγκεκριμένες καταγγελίες και αποδείξεις για συγκεκριμένα πρόσωπα ή/και θεσμούς.
Μην ανησυχείτε λοιπόν, φίλτατε. Ακόμα και τώρα που ξέρουν ποιος είστε δεν πρόκειται ν’ ασχοληθούν μαζί σας, ό,τι κι αν λέτε, ό,τι κι αν γράφετε, εκτός εάν γίνεται κι εσείς πραγματικά ενοχλητικός όπως είναι κάποιοι που επιλέγουν να έρθουν σε ουσιαστική ρήξη με το σύστημα (και κάθε σύστημα).

Ανώνυμος είπε...

Αναπαριστάς συνέχεια την ανωνυμία ως ανατρεπτική και τον ανώνημο λόγο ώς απαραίτητα πιο ανατρεπτικό από τον επώνυμο. Όλη σου η δυνιτική ταυτότητα έχει βασιστεί στην ιδεά ότι το ανώνυμο είναι ενναλακτικό. Έτσι διαφοροποίσε από τους κακούς δημοσιογράφους, τους κακούς γενικά.
Δυστηχώς όμως για εσένα το γιατί και πως χρησημοποίεις τον λόγο (ανώνημο και επώνυμο) είναι αυτό που στην πραγματικότητα ορίζει το πόσο εξουσιά θέλεις μέσα από αυτόν, και άρα το πόσο εναλακτική είναι η πρακτική σου. Σκέψου στην πραγματικότητα πόσο ματαιώδοξο είναι να ασχολήσε με ένα ζήτημα τόσο σοβαρό όσο η πρακτική της ανωνημίας σε σχέση με το πρώσοπο σου. Οι εικόνες στις οποίες αποκαλύπτεσε είναι σχεδόν σαν παιχνίδισμα flasher, ο οποίος επιτέλους μας " τα δείχνει", αναδύεται σαν την αφροδίτη μέσα από το νερό. Είναι κρίμα να χανεις αναγνωστες και σεβασμό έτσι. Η πολιτική της ταυτότητας στο Ίντερνετ είναι πολύ πιο σοβαρό πραγμα από το ματαιόδοξο κρυφτούλι σου. Κατάλαβε ότι οι λόγοι για τους οποίους οι μπλόγγερς επιλεγουν να είναι ανώνημη δεν έχουν σχέση μόνο μα την εξουσία που τάχα μου φοβούνται, έχουν σχέση με την αναγκή τους να μην φερουν εξουσιαστικό λόγο, με την αναγκή τους να διασκεδασουν την μεταμοντέρνα ταυτότητα τους, να μπούνε σε ένα οντολογικό ταξίδι στo οποιό δεν χρησημοποιούν την εξουσία στις σχέσεις τους.

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Κορίννα: Από την πόλη έρχομαι, και στην κορφή κανέλλα.

ΥΓ: Έχεις δίκιο, η φωτογραφία είναι από την Πέτρα του Ρωμιού στην Πάφο της Κύπρου, εκεί όπου γεννήθηκε η Αφροδίτη. Κατά τα άλλα δεν κατάλαβες απολύτως τίποτα από αυτά που έγραψα.

Simos Kosmetatos είπε...

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Παρακολουθώ τα γραπτά σας σχεδόν από την αρχή και θεωρώ αυτή την αλλαγή σημαδιακή για το blog σας.

Κάναμε μια αναφορά στην αλλαγή στο e-go εδώ

Καλή συνέχεια!

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Καλημέρα Σίμο, καλή εβδομάδα! Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για την τιμή. Επειδή δεν θέλω να σε παραπλανήσω, να επαναλάβω ότι "Θαλασσινός είναι ένα αληθινό επίθετο, που το φέρω μέσα στην καρδιά μου, αλλά που δεν έιναι απόλυτα σίγουρο ότι το γράφει και η ταυτότητά μου (ακόμα)".

Σ;-)))