ΤΙ ΚΑΤΕΛΗΣ, ΤΙ ΚΑΡΒΕΛΗΣ, ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ;;;; ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ΣΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Σ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΑΛΙ .
Μια από τις πάγιες διαφωνιές στις συζητήσεις μου με κάποιους καλούς φίλους, είναι το θέμα των διάφορων ΚαρβελοΦοίβων, Τατιανών, Κωστόπουλων, Μικρούτσικων. Εγώ υποστηρίζω ότι ο Καρβέλας, ο Μικρούτσικος, ο Φοίβος, η Τατιάνα, ο Ευαγγελάτος, η Πάνια, ο Κωστόπουλος, ο Λιακόπουλος, η Δρούζα, ο Χαρδαβέλας, ο Χατζηνικολάου, και πάρα πολλοί άλλοι "ΕΠΩΝΥΜΟΙ", είναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ που θα έπρεπε να ΚΡΕΜΑΣΤΟΥΝ στο Σύνταγμα, γιατί έχουν αποχαυνώσει κι έχουν καταστρέψει πνευματικά γενιές ολόκληρες Ελλήνων. Κάποιοι καλοί μου φίλοι λένε ότι όχι, αυτοί τη δουλειά τους κάνουν (και καλά κάνουν), η αποκλειστική ευθύνη τού τί επιλέγει να δει και ν' ακούσει και να διαβάσει κανείς είναι του καθενός από εμάς. Τούς απαντώ ότι αν κάποιος έβγαινε στην πιάτσα και πουλούσε ναρκωτικά στα παιδιά τους δεν θα τον άφηναν ανενόχλητο να το κάνει, με τη λογική ότι το παιδί είναι ελεύθερο ν' αποφασίσει αν θ' αγοράσει ή όχι, και επομένως γιατί ν' αφήνουν τους προαναφερθέντες να πουλάνε ελεύθερα σκληρά ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ναρκωτικά στους ίδιους και στα παιδιά τους; Γελάνε νευρικά και μού λένε ότι δεν είναι το ίδιο, αλλά νομίζω ότι στο βάθος καταλαβαίνουν ότι ΦΥΣΙΚΑ και ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ.
Το θέμα είναι ποιός και πώς θ' αποφασίσει πού βρίσκονται τα όρια... Και ποιός θα φροντίσει για τον σεβασμό των ορίων, και με ποιόν τρόπο.
Να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι τηλεόραση βλέπω πιά πολύ σπάνια. Η επαφή μου με το τερατούργημα της ελληνικής τηλεόρασης, που τα τελευταία χρόνια περιλαμβάνει ΔΥΣΤΥΧΩΣ και την ΕΡΤ, είναι πολύ περιαστασιακή. Στο σπίτι μου η τηλεόραση κοιτάει τον τοίχο, καλυμμένη από μια κουρτίνα, και ανάβει μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως προχτές που είδα τη Eurovision (την είδα για τον απλούστατο λόγο ότι είχα κάτι επείγον και ασύγκριτα πιό σημαντικό να κάνω, και δεν ήθελα να το κάνω). Πριν από μερικές εβδομάδες χάλασε και η τηλεόραση στο (άδειο) σπίτι των γονιών μου, όπου κοιμάμαι κάποια βράδια κάθε εβδομάδα, και δεν έχω καμμία πρόθεση να τη φτιάξω. Τόσο καλά.
Την Πάνια την είχα δει παλιότερα περιστασιακά και ποτέ μου δεν την χώνεψα. Η επαφή μου λοιπόν με το νέο της μέγα-σουξέ, το "Je T'aime", περιορίζεται στα όσα βλέπω και διαβάζω στα blogs. Αρχικά είδα κάποια βίντεο που ανέβασε ο Εφόλης Τυσήλης. Μετά έπεσα καναδυό φορές και πάνω στην ίδια την εκπομπή (δεν είχε χαλάσει ακόμα η τηλ στην πατρίδα), κι έτσι διαμόρφωσα μια σαφέστερη άποψη.
Στο θέμα αυτό ξέρω από καιρό πως διαφωνούμε με τη φίλη μου τη Ροδιά. Τελευταία όμως βλέπω ότι απασχολεί όλο και περισσότερους. Χάρηκα ιδιαίτερα όταν ο φίλος μου ο Raresteak έγραψε για το φαινόμενο Je t'Aime ένα εξαιρετικό σχόλιο, ένα κείμενο που πολύ θα ήθελα να το είχα γράψει εγώ. Ξαφνιάστηκα πολύ δυσάρεστα όταν διάβασα τα άρθρα του επίσης φίλου Άρη Δαβαράκη για την Πάνια, ακόμα κι αν σε δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης το μήνυμά τους είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που δείχνει αρχικά. Και χτες είδα ότι ασχολήθηκε με το θέμα και ο Oldboy, που επίσης εκτιμώ τη γνώμη του.
Όπως είπα, προσωπικά στο θέμα αυτό με καλύπτει απόλυτα ο Raresteak. Θέλω όμως να συμπληρώσω δύο σκέψεις:
Πρώτον, νομίζω ότι πολλοί βλέπετε το θέμα από λάθος οπτική γωνία (αν μπορεί ποτέ να υπάρξει κάτι τέτοιο). Το θέμα δεν ειναι τόσο αν είναι καλό η κακό για τον Κατέλη το να εκτίθεται στο Je t'aime. Αν θέλετε τη γνώμη μου, μπορεί και να είναι πολύ καλό για τον Κατέλη και για τον κάθε Κατέλη (σ' αυτό συμφωνούμε Ροδιά και Zardav).
Το θέμα είναι ότι είναι κάκιστο για την ανοχύρωτη κοινωνία μας, να εκτίθεται στον Καρβέλη. Λέω "ανοχύρωτη", γιατί η κοινωνία μας δυστυχώς στερείται σχεδόν κάθε πνευματικής άμυνας (ανατροφή, παιδεία- άλλο τεράστιο κεφάλαιο αυτό...)
Δεύτερον, τι λείπει, τί φταίει, τι δε μού κάθεται καθόλου καλά στην Πάνια και στο S'agapo-Je t' aime της;;;;; Τί είναι αυτό που τόσο με ενοχλεί;;;
Αυτό που λείπει από την Πάνια κι από το "Je t' aime" είναι η ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ. Η συμπάθεια για τα κομμάτια κρέας που πουλάει στην εκπομπή της.
Η συμπάθεια, που λέγεται και ΑΓΑΠΗ.
Ίχνος από αυτό δεν έχει, η σιχαμένη.
.
Το θέμα είναι ποιός και πώς θ' αποφασίσει πού βρίσκονται τα όρια... Και ποιός θα φροντίσει για τον σεβασμό των ορίων, και με ποιόν τρόπο.
Να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι τηλεόραση βλέπω πιά πολύ σπάνια. Η επαφή μου με το τερατούργημα της ελληνικής τηλεόρασης, που τα τελευταία χρόνια περιλαμβάνει ΔΥΣΤΥΧΩΣ και την ΕΡΤ, είναι πολύ περιαστασιακή. Στο σπίτι μου η τηλεόραση κοιτάει τον τοίχο, καλυμμένη από μια κουρτίνα, και ανάβει μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως προχτές που είδα τη Eurovision (την είδα για τον απλούστατο λόγο ότι είχα κάτι επείγον και ασύγκριτα πιό σημαντικό να κάνω, και δεν ήθελα να το κάνω). Πριν από μερικές εβδομάδες χάλασε και η τηλεόραση στο (άδειο) σπίτι των γονιών μου, όπου κοιμάμαι κάποια βράδια κάθε εβδομάδα, και δεν έχω καμμία πρόθεση να τη φτιάξω. Τόσο καλά.
Την Πάνια την είχα δει παλιότερα περιστασιακά και ποτέ μου δεν την χώνεψα. Η επαφή μου λοιπόν με το νέο της μέγα-σουξέ, το "Je T'aime", περιορίζεται στα όσα βλέπω και διαβάζω στα blogs. Αρχικά είδα κάποια βίντεο που ανέβασε ο Εφόλης Τυσήλης. Μετά έπεσα καναδυό φορές και πάνω στην ίδια την εκπομπή (δεν είχε χαλάσει ακόμα η τηλ στην πατρίδα), κι έτσι διαμόρφωσα μια σαφέστερη άποψη.
Στο θέμα αυτό ξέρω από καιρό πως διαφωνούμε με τη φίλη μου τη Ροδιά. Τελευταία όμως βλέπω ότι απασχολεί όλο και περισσότερους. Χάρηκα ιδιαίτερα όταν ο φίλος μου ο Raresteak έγραψε για το φαινόμενο Je t'Aime ένα εξαιρετικό σχόλιο, ένα κείμενο που πολύ θα ήθελα να το είχα γράψει εγώ. Ξαφνιάστηκα πολύ δυσάρεστα όταν διάβασα τα άρθρα του επίσης φίλου Άρη Δαβαράκη για την Πάνια, ακόμα κι αν σε δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης το μήνυμά τους είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που δείχνει αρχικά. Και χτες είδα ότι ασχολήθηκε με το θέμα και ο Oldboy, που επίσης εκτιμώ τη γνώμη του.
Όπως είπα, προσωπικά στο θέμα αυτό με καλύπτει απόλυτα ο Raresteak. Θέλω όμως να συμπληρώσω δύο σκέψεις:
Πρώτον, νομίζω ότι πολλοί βλέπετε το θέμα από λάθος οπτική γωνία (αν μπορεί ποτέ να υπάρξει κάτι τέτοιο). Το θέμα δεν ειναι τόσο αν είναι καλό η κακό για τον Κατέλη το να εκτίθεται στο Je t'aime. Αν θέλετε τη γνώμη μου, μπορεί και να είναι πολύ καλό για τον Κατέλη και για τον κάθε Κατέλη (σ' αυτό συμφωνούμε Ροδιά και Zardav).
Το θέμα είναι ότι είναι κάκιστο για την ανοχύρωτη κοινωνία μας, να εκτίθεται στον Καρβέλη. Λέω "ανοχύρωτη", γιατί η κοινωνία μας δυστυχώς στερείται σχεδόν κάθε πνευματικής άμυνας (ανατροφή, παιδεία- άλλο τεράστιο κεφάλαιο αυτό...)
Δεύτερον, τι λείπει, τί φταίει, τι δε μού κάθεται καθόλου καλά στην Πάνια και στο S'agapo-Je t' aime της;;;;; Τί είναι αυτό που τόσο με ενοχλεί;;;
Αυτό που λείπει από την Πάνια κι από το "Je t' aime" είναι η ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ. Η συμπάθεια για τα κομμάτια κρέας που πουλάει στην εκπομπή της.
Η συμπάθεια, που λέγεται και ΑΓΑΠΗ.
Ίχνος από αυτό δεν έχει, η σιχαμένη.
.
29 σχόλια:
Εχουμε την τηλεοραση που μας αξιζει.
Οταν η Πανια με τις "αρκουδες" της χτυπαει σε καθε εκπομπη 50-60%,αυτο σημαινει πως ο κοσμος την παρακολουθει και διασκεδαζει με το θεαμα που του παρεχει.
Αλλιως γιατι δεν αλλαζει καναλι;;;
πρεζα tv εχω βαρεθει να μπαινω σε μπλογκς και να βλεπω παντου το ξενερωτο και προβλεπομενο σχολιο σου.νομιζω οτι το κανεις απλα για να δηλωσεις την υπαρξη σου.τα σχολια σου μου προκαλουν αηδια.περιττο να πω οτι και το μπλογκ σου μου προκαλει αηδια.εισαι ενα μιασμα για τα μπλογκς και ελπιζω καποτε να αποσυρθεις γιατι αρκετα σε ανεχτηκαμε.
@ anisixos:
1)Εισαι εκτος θεματος.
2)Αν θες να με βρισεις,αλλα με επιχειρηματα,ελα στο blog μου.
τι επιχειρηματα θες;δεν αφηνεις μπλογκ για μπλογκ απλα και απλα για να αφησεις το ηλιθιο σχολιο σου που περιοριζεται το πολυ στις 5 γραμμες ή στη μια προταση.αυτο το "εχουμε την τηλεοραση που μας αξιζει" το λες παντα σε οποιο θεμα αφορα την τηλεοραση.εισαι πολυ προβλεπομενος.και τα κειμενα σου στο μπλογκ ειναι επιτηδευμενα προκλητικα.Το μπλογκ σου ειναι κατι σαν την Εσπρεσσο αλλα προσαρμοσμενο στη φιλοσοφια των μπλογκς.Παραμενει ομως κιτρινο.Τωρα εκτος απο κιτρινος Τυπος υπαρχουν και κιτρινα μπλογκς και το δικο σου πρωτοστατει.Δεν γραφω στο μπλογκ σου γιατι εγω εκει μεσα δεν ξαναμπαινω.
Δεν μου αρέσει η σκουπιδοτιβί, ομολογώ όμως ότι προτιμώ να πεφτω σε εκπομπή της Πάνια παρά σε κυριλάτη εκπομπή με ψυχολόγους, ψυχιάτρους, σοβαρούς μελετητές.
Αυτά που επιδιώκω να βλέπω είναι ντοκυμαντέρ Κουλογλου, Αυγερόπουλου, κλπ, καθώς και ταινίες στο κανάλι της Βουλής που δεν βάζει διαφημίσεις.
Οσες φορές έπεσα σε εκπομπή της Ανίτας, αυτό που διαπίστωσα πως έλειπε ήταν ο οίκτος και αυτό με χαροποίησε. Δεν έχουν ανάγκη τον οίκτο μας οι άνθρωποι που υπολείπονται απο τις δικές μας ικανότητες. Οχι οίκτο, ενδιαφέρον χρειάζονται και ίση μεταχείριση και το δίνει αφειδώς η γενναία αυτή γυναίκα. Γενναία, επειδή θέλει κότσια να κοιτάξεις κατευθείαν το συνομιλητή και χωρίς να παίξει το βλέμμα, όπως μπορείς να κοιτάζεις ένα φίλο ή ένα συνεργάτη. Αυτό κανει.
Δεν στραβώνει τα μούτρα όπως έκανε η κυρία πωλήτρια στο φούρνο σήμερα το πρωί, όταν μπήκε ένας φουκαράς τρεκλίζοντας να ζητήσει ψωμί. Να το αγοράσει, φυσικά. Εκείνη όμως φώναξε τον ψήστη και τον έβγαλε από το μαγαζί. Μόλις βγήκε από το φούρνο, είπε στους πελάτες που περιμέναμε στην ουρά: "είναι μεθυσμένος, τον είδατε;"
Αυτό δεν το κάνει η κ. Πάνια. Τη δουλειά της κάνει και κερδίζει από αυτό το επάγγελμα, αλλά κερδίζουν μια θέση στη κοινωνία (κάποιες φορές και στη καρδιά μας) οι εεπισκέπτες της. Αυτό είναι μακριά από την καταγγελία για εκμετάλλευση ανθρώπων. Πουλάει ψωμί στους ανθρώπους αυτούς, για τους οποίους εμείς έχουμε διαμορφώσει στο νου μας την εικόνα ότι πρόκειται περί "δυστυχισμένων πλασμάτων", τη στιγμή που μπορούν να διεκδικήσουν μια θέση στη ζωή, να "έχουν στον ήλιο μοίρα", και αυτό όντας ελεύθεροι και όχι πίσω από τα κάγκελα ενός ψυχιατρείου ή απομονωνμένοι σε ένα ευαγές ίδρυμα πρόνοιας για ΑΜΕΑ.
:-)))) σμουτς! Γατούλη μου
(πάρ'το κι αλλιώς λέμε)
Έχω την εντύπωση πως μόνο οι αργόσχολοι καταναλώνουν τέτοιου είδους σκουπίδια. Οι υπόλοιποι τρέχουν τόσο, που δεν προλαβαίνουν να δουν τιβί ή κάνουν τις επιλογές τους σε DVD. Τόσο απλά...
Μαρίνα μου, άλλο η απουσία προσβλητικού οίκτου (συμφωνώ σε αυτό), και άλλο η συμπάθεια. Η Πάνια τους κοιτάζει σαν εμπόρευμα προς πώληση, και αυτό νομίζω είναι σαφέστατο. Όσο για το κοινό, σίγουρα δεν έχει καμμιά απολύτως συμπάθεια για τ αστέρια της Πάνια και του΄Καρβέλα. Η ατμόσφαιρα είναι χαβαλές και γιούχα. Άσε που στην πρώτη ευκαιρία, μόλις βρεθούν οι επόμενοι, θα τους ξεχάσει κι η μάνα τους, τους αστέρες αυτούς. Δε χρειάζεται αν είσαι ψυχολόγος για να καταλάβεις τις συνέπειες για την ψυχή τους...
Γοργονίτσα μου ή κανεις μεγάλο λάθος ή οι αργόσχολοι είναι πολύ περισσότεροι απ ό,τι φαντάζεσαι. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι ο θίασος της Πάνια κάνει θραύση στις πωλήσεις των δίσκων και στην τηλεθέαση; Το μισό τοπ τεν είναι του ΚαρβεΠάνια.
Ο καθένας βλέπει - και παίρνει-αυτό που του αξίζει και στην τελική, αυτό που του ταιριάζει. Αν το 50% των τηλεθεατών γουστάρει Πάνια, ας τη βλέπει. Καιέξω από το δικό μου σχολείο πουλούσαν ναρκωτικά αλλά δεν πήρα. Μια φίλη πήγε στο Ανατόλια (στο Χ Ανατόλια) και τώρα δε βλέπει μπροστά της από την κόκα. Γι' αυτό δεν είμαστε όλοι ίδιοι, εκ των πραγμάτων. Δεν φταίνε αυτοί που βγαίνουν στην τηλεόραση, αλλά εκείνοι που δεν παθαίνουν αλλεργικό σοκ όταν τους βλέπουν.
November, δεν πήρες γιατί είχες τα κατάλληλα εφόδια για να μην παρεις. Πόσοι από τους νεοέλληνες που βλέπεις γύρω σου τα έχουν αυτά τα εφόδια; Και μήπως όλη αυττή η ιστορία είναι ένας φαύλος κύκλος; ¨Ελλειψη παιδείας και ανατροφής > κατανάλωση πνευματικών σκουπιδιών > ακόμα μεγαλύτερη έλλειψη παιδείας κα ανατροφής > ακόμα μεγαλύτερη κατανάλωση σκουπιδιών... κλπ κλπ....
Γατούλη, ανέβασα και ποστ όπου εκθέτω όσο μπορώ καλύτερα τη γνώμη μου.. :-)))
..δε νομίζω πως διαφωνούμε και τόόόσο..
Ρε παιδιά, ξέχασα να βάλω στη λίστα ΤΟΝ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟ!!!!!!
Λέτε να με ψέκασε με τίποτα σπρέυ συνειδήσεων;;;
Μαρίνα, έρχομαι...
Σ:))))
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του '80 (πόσο μακρινή φαίνεται αυτή η εποχή πλέον), όταν ο Κωστόπουλος αποφάσισε ότι πρέπει η Ελλάδα να αποκτήσει lifestyle αμερικανικών προδιαγραφών. Αυτός βέβαια χ@^%$^κε στο χρήμα και γελάει σήμερα, υποθέτω, εις βάρος των κορόιδων. Το ΚΛΙΚ και κατόπιν το ΝΙΤΡΟ τα ξεκίνησαν όλα.... Βάλε και μια γερή δόση αμερικανιάς στους τηλεοπτικούς σταθμούς που δημιουργήθηκαν σε μια νύχτα κι έχεις την συνταγή. Να επισημάνω ότι εκπομπές τύπου "Πάνια", υπάρχουν στις ΗΠΑ απο τα τέλη του '60. Απλώς εδώ εμφανίσθηκαν με 20 χρόνια καθυστέρηση.
ο λόγος που αρκετοί αντιμετωπίζουν το Je t' aime εξίσου ως αρνητικό και θετικό φαινόμενο, είναι γιατί κατάφερε να βραχυκυκλώσει το mainstream. Ωστόσο, αν έχει κάποια αξία, αυτή αναδεικνύεται μόνο ως εναλλακτική υποκουλτούρα. Σε αυτούς τους χώρους ακόμα και η προφανής σκληρότητα της Πάνια είναι αιτιολογημένη. Όμως οι έλληνες με την επίσης προφανή απαιδευσιά πέφτουν με τα μούτρα και κάνουν το εναλλακτικό mainstream. Το κοινό είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Οι πρώτοι που πριμοδοτούν το trash είναι οι πλουμιστοί τηλεοπτικοί παραγωγοί με τα τεράστια budget. Πιστέυω πως τα χειρότερα έρχονται. Έχω την υποψία πως η νέα σεζόν θα φέρει το trash και στα πιο μεγάλα κανάλια (όχι ότι τώρα λείπει, απλά είναι πιο συγκαλυμμένο [βλ. Θέμος, Ελλάδα έχεις ταλέντο κλπ]).
Απορώ ποιος πρωτοκλασάτος θα επαναφέρει τη Μιχαλονάκου...
μαύρε γάτε, πρεζαtv, dormammu,
συμφωνώ μ αυτά που λετε.
Οι ρολίστες και οι διαχειριστές των ΜΜΕ, δεν είναι ουτε η φουρνάρισα της γειτονιάς, ουτε και συμπεριφέρονται με συναισθήματα. Συμπεριφέρονται με λογική.
Αναπαριστούν τη κοινωνική μας στάση. Η κυνικότητα και η αποξένωση που ζουμε στους κοινωνικούς και διαπροσωπικους ιστους, ειναι οι τροφοδότες πρώτης ύλης στις κατασκευες των προγραμμάτων.
δεν υπάρχει πρόθεση "παιδειας" ουτε και στις ειδικές ενημερωτικές εκπομπες. Τα ΜΜΕ δεν μας ειναι πιστευτα. Τα αντιμετωπιζουμε με κινηκοτητα και αποξενωση, οπως ακριβως αντιμετωπιζουμε καθε οργανισμο χρηματος.
Μου φαινεται πως ακόμη και μια χαραμάδα ανθρώπινης συναισθηματικής έκφρασης οταν υπάρχει, οπως καποια τυχαια βιντεακια με ρεπορταζ σο δρομο, η ανθρωπιά καλυπτεται αμέσως απο την τυφλή έκφραση του οικονομικά εθισμένου.
Ο φουρναρης αλλα κι ο κατέλης, ζουν εκτος ΜΜΕ. Μονο που δυστυχώς φαινεται, πως οταν τα ΜΜΕ προβαλουν αναπαραστάσεις εξευτελισμού για κατανάλωση, εκει αρχιζουμε να αχνοβλεπουμε οτι απο πισω υπάρχει άνθρωπος.
Θέλω να πω, πως τον ανθρωπο στα ΜΜΕ αρχιζουμε να τον βλεπουμε οταν αυτός εμφανίζεται κλεισμένος στον εαυτό του και ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΔΕΝ καταλαβαίνει τι του παίζει το ΜΜΕ, δεν παιρνει μέρος με πληρη συνείδηση.
Συμπονοια και αγαπη οπως και μισος η αντιπαθεια κλπ, ειναι συναισθηματα, απο ανθρωπο σε ανθρωπο. Δυστυχώς η οικονομικά διαχειρισμένη έκφραση των ΜΜΕ δεν προκειται να μας ακουμπισει συναισθηματικα. Τα ΜΜΕ μπορει να κατευθυνουν τα συναισθήματα μας, να μας οδηγουν στην απάθεια πχ. Αυτο ομως δεν σημαίνει οτι εκφράσεις για χρημα, μπορουν να μας διεγειρουν συνάισθηματικα απέναντι τους.
Αυτό που βλέπως ομως, είναι οτι το χρημα εξορυσσει κατ ευθειαν απ τις ψυχες την πρώτη ύλη. Ο κατελης δυστυχώς μετατρέπεται σε ανοιγμενο ορυχείο πληρώνοντας πανάκριβα τη χαρά του!
Καταμαυρέ μου γάτε έχω την εντύπωση ότι όσοι δεν θα αγόραζαν ναρκωτικά (αν ήταν πλήρως ελεύθερα) δεν αγοράζουν και τα τηλεσκουπίδια σήμερα.
Πειράζει που είμαι οπαδός της ατομικής ελευθερίας και υποστηρίζω την πλήρη αποποινικοποίηση των ναρκωτικών? Όποιος θέλει ας πάρει. Αν το παιδί μου στα 15 του πάει και αγοράσει τη φούντα από τον ψιλικατζή απέναντι θα φταίω εγώ. Όπως επίσης θα φταίω αν αγοράσει και ένα κάμελ μαλακό. Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του και ας σταματήσει να ζητάει από το κράτος να παίξει το ρόλο του κηδεμόνα.
Υ.Γ. Ελπιζω να έγινε αντιληπτό ότι το παραπάνω κείμενο δεν αναφέρεται τόσο στα ναρκωτικά όσο στην τηλεοπτική πρέζα.
Χαίρομαι ιδιαίτερα για το υψηλό επίπεδο της συζήτησης.
Αν αναλογιστεί κανείς ότι όσα ζούμε σήμερα είναι ο απόηχος των όσων συνέβησαν στις ΗΠΑ τριάντα-βάλε χρόνια πριν, και στη Δυτική Ευρώπη δέκα-βάλε χρόνια πριν και σε μικρότερη έκταση,τότε λογικά σε λίγο θα δούμε Πρωθυπουργό κάποιον που θα έχουν προωθήσει οι τηλέ-Ευαγγελιστές, όπως τον Μπους-υιό.
Τρομερή η προφητεία...
Δεν ξέρω αν ο Κωστόπουλος είναι ο πρώτος διδάξας χρονικά, αλλά θεωρώ τεράστια την ευθύνη του για τη δημιουργία της γενιάς της απέχθειας της άσπρης κάλτσας και του απόλυτου δήθεν.
Όσο για την ελευθερία του καθενός να επιλέγει, δεν ξέρω πώς ακούγεται αυτό, αλλά η ελευθερία θέλει Αρετή και Τόλμη.
Γύρω μου, στη νεοελληνική κοινωνία , βλέπω μόνο χαβαλέ και θρασυδειλία....
Δεν έχει καμιά σημασία που δεν καταλαβαίνω λέξη απ'όσα γράφεις (και γράφετε). Αυτό που θέλω να διορθώσεις και πάραυτα, είναι που είπες ότι είμαι εγκληματίας και πρέπει να κρεμαστώ στο Σύνταγμα!
Μένω στανμπάης!
Αχ, που είναι οι παλιές "καλές" εποχές με το Ερωτοδικείο και τον Μίστερ Εθνικά Μπούτια ;)
ΦΙΙΙΙΛΟΙ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ, ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑ ΣΑΣ!!!
Μην βιαστήτε να με κακοχαρακτηρίσετε για την γελοιότητα του παραπάνω χαιρετισμού. Ανήκε σε μια εξαιρετική προσωπικότητα που έλαμψε στη χώρα μας στη δεκαετία του '50 και λίγο του '60. Κοσμαγάπητος και θαυμαστός από την μέγιστη πλειονότητα του ελληνικού λαού τότε.
Λεγόταν Γιώργος Οικονομίδης και ήταν "κονφερασιέ", ό,τι κι αν μπορούσε να σημαίνη ο όρος αυτός στα χρόνια εκείνα.
Τι έκανε ο αείμνηστος, εδώ και πολλά χρόνια, Γιώργος Οικονομίδης; Λίγο πολύ ό,τι κάνει και η κα Πάνια σήμερα. Το Άλσος του Πεδίου του Άρεως ήταν το πρώτο αναψυκτήριο της Αθήνας, μαζί με το Γκρην Παρκ, όπου βασίλευε ο άλλος αείμνηστος Όμηρος Αθηναίος.
Ο Οικονομίδης βέβαια ήταν μακράν ο πιό δημοφιλής από τον δεύτερο επειδή είχε κάνει αυτό που χρειαζόταν ο κόσμος (ο «κοσμάκης» κατά την λαϊκόφιλη έκφραση της πρώιμης Αυριανής). Τι έκανε; Μα τα «έκτακτα ταλέντα». Μάζευε στο Άλσος λάϊβ κάθε Τετάρτη βράδυ, αν θυμάμαι καλά, και στο ραδιόφωνο της τότε ΕΙΡ κάθε Κυριακή μεσημέρι, ό,τι πιό παράφωνο και πιό «ψωνοειδές» μπορούσε να βρεθή και το έβαζε να γρυλίζη, να ουρλιάζει, να εκτελή στα τρία μέτρα τις μουσικές επιτυχίες της εποχής.
Κάθε Κυριακή μεσημέρι τα χάχανα των ακροατών, που κορόϊδευαν (φυσικά τελείως και αβίαστα, έτσι;) τους υποψήφιους που εκτίθονταν στο Πανελλήνιο για την ελπίδα και μόνο να ξεφύγουν απ' τη μιζέρια, ακούγονταν να ορμούν από τα ανοιχτά παράθυρα κάθε σπιτιού απειλώντας να πνίξουν κάθε «αντιφρονούντα».
Και φυσικά η απροκάλυπτη, ωμότατη ειρωνία του «κομφερασιέ» ερχόταν ως επιστέγασμα της κακοφωνίας να προκαλέση ακόμα περισσότερα γέλια των ακροατών.
Ήμουν πολύ μικρός, αλλά θυμάμαι ακόμα τη χαρακτηριστική αγριότητα εκείνου του χαχανητού, του καγχασμού των «καθ' όλα φυσιολογικών» ακροατών του μακαρίτη Οικονομίδη. Ήταν εκείνο το γέλιο που ξόρκιζε την κατά βάθος παραδεδεγμένη ομοιότητά τους με τους κατά φαντασία καλλιτέχνες. Ήταν το γέλιο του όμοιου, που όμως νοιώθει να βρίσκεται μέσα στο καταφύγιο. Που ξέρει πως δεν εκτίθεται.
Τι νομίζετε ότι άλλαξε από τότε;
Οι άνθρωποι παραμένουν ίδιοι, πιστέψτε με. Τα ίδια ένστικτα έχουν και την ίδια απάνθρωπη χαρά νοιώθουν απέναντι στην όποια ελλειμματικότητα. Το μέσο μόνο άλλαξε, που κάνει το φαινόμενο να δείχνη μεγαλύτερο σε ένταση και έκταση.
«Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω», είπε ο ποιητής;
Λάθος! «Είμαι εγώ ο ίδιος η κοινωνία και επειδή σε ξέρω, γι αυτό και σε καγχάζω, κοινωνία», θα έπρεπε να πη.
Και μη σας φανή σχιζοφρενικό. Ο καγχασμός απευθύνεται πάντα σε ένα μέρος του εαυτού μας που αρνιόμαστε κι όμως ξέρουμε ότι είναι εκεί ζη, και θα συνεχίση να ζη μαζί μας, κι αυτό μας εξοργίζει. Γι αυτό και βρίσκουμε κάποιο Κάτμαν ή Ταμπάκη να γίνη ο φαρμακός μας. Κι αν βαριόμαστε να ψάξουμε οι ίδιοι, ή δεν έχουμε καιρό... ας είναι καλά οι Ανίτες που ασκούν το… λειτούργημα, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να εξιλεωθούμε, έστω συμβολικά.
Μαύρε Γάτε, σου ζητώ ειλικρινά συγγνώμη για το εκτενές του σχολίου μου.
Λοιπόν, νομίζω πως εδώ υπάρχει ένα θέμα που λίγοι το έχουν αγγίξει, κατά κάποιον τρόπο. Κι αυτό είναι πως το τρας ή καλτ ή δενξερωτί είναι τρας ή καλτ ή δενξερωτί εφόσον και ενόσω αφορά ένα περιορισμένο κοινό. Όταν το κοινό αυτό μεγαλώσει πολύ, τότε το καλτ γίνεται mainstream — κι όταν το τρας γίνεται mainstream, υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα: αυτή είναι η κύρια και αντιπροσωπευτική κουλτούρα της εποχής μας. Ναι, όσο κοινότοπο και κλισέ κι αν ακούγεται, ο Ευαγγελάτος, ο Χατζηνικολάου, ο Χαρδαβέλας κι όλοι οι άλλοι θα είχαν εξαφανιστεί αν δεν είχαν ένα πάτημα στο συλλογικό ασυνείδητο της χώρας.
Δεν με ενδιαφέρει αν η Πάνια αντιμετωπίζει ανθρωπιστικά τους προβληματικούς χαρακτήρες που εκθέτει. Ανησυχώ όμως όταν ακούω τους πάντες να μουρμουρίζουν τραγούδια με στίχους σαν τα αστεία που κάναμε στο δημοτικό, με ένα μουσικό ανακάτεμα από σκυλάδικο μέχρι Κλάπτον, ανησυχώ γι' αυτό που ονομάζω απο-ιδεολογικοποίηση των πάντων. Δηλαδή, για μας κάποτε το κάθε τραγούδι είχε μια ιδεολογική φόρτιση, δεν ήταν μια σειρά ήχων. Τα ρούχα που φορούσαμε σήμαιναν επίσης κάτι, τα κοσμήματα, τα μέρη που συχνάζαμε, κλπ, κλπ. Τώρα βλέπω τους πιτσιρικάδες να έχουν το ίδιο μαλλί με τον Αναστασιάδη ή Αθανασιάδη ή Θέμο πώς τον λένε, να ακούν σχεδόν οτιδήποτε χαλαρά, και να ντύνονται βάσει τριών πατρόν.
— Εδώ βέβαια θα πρέπει να εξαιρέσω κάποιες υποκουλτούρες (καθόλου υποτιμητική έκφραση, μιλάμε για υποσύνολα μιας γενικότερης κουλτούρας) σαν τους μεταλλάδες και τους ντεθ-γκοθ, που όμως θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουν σκαλώσει σε κάποιο χρονικό σημείο και αρνούνται να δουν πέρα απ' αυτό. [Εδώ υπάρχει μια μεγάλη κουβέντα, εκτός παρόντος θέματος όμως.] —
Ανησυχώ επίσης γι' αυτά που λέω, που μου θυμίζουν τις αντιρρήσεις των γονιών μου στη δική μου γενιά — εμείς... στην εποχή μας... κλπ — και ξέρω ότι κι εμείς ήμασταν κατά βάθος μια αισχρή μειοψηφία: θυμάμαι τον Οικονομίδη, θυμάμαι τι άκουγαν οι συμμαθητές μου στο γυμνάσιο, θυμάμαι το δήθεν του ΚΛΙΚ και του Κωστόπουλου και τόσους και τόσους ημιμαθείς που πλασαρίστηκαν ως ειδήμονες. Θυμάμαι αυτούς τους τελευταίους να κάνουν καριέρα και κάποιους να επιβιώνουν ως σήμερα με μόνο προσόν την επιμονή τους και το γεγονός ότι ο κάθε επίδοξος διάδοχός τους ήταν μια θλιβερή καρικατούρα τους.
Τελικά, δεν μπορώ να ζητήσω την καταδίκη των επωνύμων, κυρίως γιατί δεν δέχομαι ότι οι ανώνυμοι είναι ανεύθυνοι. Επειδή δεν μπορώ να ζητήσω να απαγορευθούν όλα όσα δεν θα ήθελα να κάνουν τα παιδιά μου (κι επειδή δεν θα είχε νόημα να το κάνουν γιατί απαγορεύεται κι όχι γιατί θα πίστευαν ότι δεν είναι σωστό), προσπαθώ να τους δώσω τα εφόδια και τις γνώσεις να κρίνουν και ν' αποφασίσουν μόνα τους, είτε πρόκειται για ναρκωτικά, είτε για γαριδάκια, παγωτά ή τηλεοπτικά προγράμματα.
Κι αυτή είναι η μεγάλη μου διαφορά με τους ΚΝίτες.
Κοίτα να δεις που συμφωνούμε, Γατί...
Καλημέρα! Θ' αρχίσω από το τέλος:
@@@Διαμαντένια μου, και γιατί να μη συμφωνούμε Σ:))))))
@@@Δημήτρη, αρνούμαι μετά βδελυγμίας ότι είμαι κνίτης! Κι ας φωνάζει ο Ζούρης. Πήγαινα να γράψω ότι και τα περί κρεμάσματος τα λέω χάριν έμφασης, αλλα ΔΕΝ το γράφω, γιατί δεν είμαι και πολύ σίγουρος ότι δεν το εννοώ κυριολεκτικά. Τα πρόβλημα είναι πως τα δικά μου και τα δικά σου παιδιά, που θα τα αναθρέψουμε όπως πρέπει ή έστω περίπου, θα πρέπει να ζήσουν σε μια κοινωνία όπου η πλειοψηφία, το mainstream όπως πολύ σωστά παρατήρησες, θ' αποτελείται από τους "άλλους". Με όλες τις συνέπειες που αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα ζωής τους. Ποιά είναι η λύση; Ειλικρινά παραπαίω ανάμεσα στην επικέντρωση στα καθ' ημάς που προτείνεις κι εσύ (που όμως είναι μια μορφή παραίτησης), και στην ενεργό αντιπαράθεση με το trash, πάρτο όπως θέλεις το "ενεργό".
@@@Φίλε Λυκάονα, η τοποθέτησή σου είναι κα εξιρετικά ενδιαφέρουσα και πολυ΄καλογραμμένη, άραδεν υπάρχει σε καμμιά περίπτωση θέμα κατάχρησης χώρου. Τα ένστικτα της απομόνωσης και της εξουδετέρωσης του διαφορετικού είνα πολύ βαθιά αγκυροβολημέν στην ψυχή του ανθρώπου, έχω γράψει σχετικα εδώ . Σε μι μικρή συζήτηση μ τον Μάνο Χατζηδάκι που είχα κάοτε, τούάρχισα εγώ ο εικοσαετής τότε να του΄λεω "και τί καλά που ήταν τότε στην εποχή σας, όχι σαν το τωρινόχάλι κλπ". Με διέκοψε ο Άρχοντας και μού λέει: "μηνομίζετε ότι στην εποχη μου υπήρχε μεγαλύτερη πνευματικότητα. ϊσα ίσα, υπήρχε τεράστια ανοησία στην εποχή μου, ήτανδυό τρεις ποιητές, αλλά ποιός τους διάβαζε, ποιός άκουγε εμέν και τν Θεοδωράκη; Ελάχιστοι..."
Σ' ευχαριστώ καιγιατί με πληροφόρησες με τί ασχολούνταν οι υπόλοιποι πέραν των 'ελάχιστων' του Χατζιδάκι, Λυκάονα...
@@@Ράφφυ μου τί είναι πάλι αυτός ο μίστερ μπούτια; Ο Κατελης αστανιάτα του;;;;
@@@Φοίβο άστα αυτά και γράψε καμμιά γαλλική μπαλάντα γιατί η Επανάσταση δεν αργεί... Οι κρεμάλες στηνονται ήδη!
Σ;))))
Όταν μετά από ατύχημα, έγινα κι εγώ άτομο με ειδικές ανάγκες ή όπως λένε στο χωριό σακάτισσα, και βγήκα τις πρώτες φορές βόλτα, κόντεψα να πεθάνω βλέποντας τα βλέμματα των ανθρώπων, που με κυτούσαν με τον οίκτο, όπως πίστευα τότε, στα μάτια.
Περνώντας ο καιρός (12 χρόνια τώρα) ανακάλυψα πως με κυτούσαν για ένα τελείως άλλο λόγο:
Ξόρκιζαν το κακό.
Κατά βάθος όλοι μας φοβόμαστε το διαφορετικό μήπως και συμβεί σε μας.
Γι αυτό είναι κακές αυτές οι εκπομπές:
Τονίζουν και ξεχωρίζουν τη διαφορετικότητα, τη μεγεθύνουν και την κάνουν γκροτέσκα...και φωνάζουν να ο τρελός, ο σακάτης, δείτε τον απ' όλες τις γωνίες, και κοιμηθείτε ευτυχισμένοι που δεν είστε έτσι...
Και γι αυτό τις βλέπει ο κόσμος:
Ξορκίζει στην ψυχή του το κακό:
Κοίτα αυτούς, ευτυχώς που δεν είμαστε έτσι, και δεν κοιτάμε το δικό μας σακατιλίκι...
Και γι αυτό δεν πρόκειται να τους προσφέρει τίποτα καλό, αφού χρησιμοποιεί και μάλιστα με το χειρότερο τρόπο τη μειονεκτικότητά τους.
Έτσι γινότανε από παλιά...
Για λίγα χρόνια, έμοιασε η κοινωνία μας με τα οράματα και τις ιδέες των δεκαετιών της αυταπάτης,να προχωράει καλλίτερα.
Σήμερα μοιάζει πως
Επιστρέφουμε στο Μεσαίωνα.
πως
η αξιοπρέπεια καθενός από μας είναι πλεόν άνευ σημασίας
Εκπομπές σαν της Πάνια,έχουν επιτυχία,γιατί όταν η ζωή γίνεται δύσκολη και μίζερη, αναζητούμε αυτόν που είναι χειρότερα από εμάς, για να νοιώσουμε καλλίτερα...
Και συμφωνώ με τον dimitri:
"Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλυτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα.."
Μαύρε Γάτε, συμμερίζομαι απόλυτα την αγανάκτηση και την οργή σου.
Διάβασα και το πολύ καλό ποστ του raresteak και με καλύπτει, και συμμερίζομαι απόλυτα την απαισιόδοξη πρόβλεψη του για την trash θύελλα που έρχεται να κατακτήσει το - ήδη αντιαισθητικό - mainstream που μας έχει επιβληθεί δικτατορικά, από την ολιγαρχία της τηλεοπτικής βιομηχανίας.
υγ
Όποιος επικαλείται το απλουστευτικό κλισέ "έχουμε την τηλεόραση που μας αξίζει" μιλά για τον εαυτό του, και όχι για μένα τουλάχιστον.
Γεωργία μου πάρα πολύ έυστοχα τα όσα γράφεις. Δυστυχώς οι αντιδράσεις που αναφέρεις μάλλον είναι γραμμένες στο σασσί μας, είναι έμφυτα αντανακλαστικά, που όμως μπορούν να ανατραπούν από την ανατροφή και από την απιδεία. Όμως να γλυτώσει το παιδί, πιό παιδί;;; Της ισχνής μειοοψηφίας;;; Σ'έναν κόσμο από σαρκοφάγα τέρατα, το παιδί που θα έχει μέσα του ειλικρινεια, αγάπη, αληθινή συμπόνοια και όχι κενό οίκτο, τί μέλλον είναι καταδικασμένο να έχει;;;
Σταυρικό θάνατο, στην καλύτερη περίπτωση. Όπως καταλαβαίνεις δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος...
@@@Tin man, συμμερίζομαι και την δική σου απαισιοδοξία. Μακάρι να κάνουμε λάθος.
Πάντως σίγουρα δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια: απαισιοδοξία δεν σημαίνει αδράνεια και μοιρολατρεία.
Γάτε, δεν είπα εσένα κνίτη!
Ήθελα απλώς να τονίσω ότι κανείς δεν μπορεί να απελευθερωθεί υπό την καθοδήγηση άλλων!
...και ξέφυγα απ' αυτό που ήθελα να πω αρχικά, ότι αυτό που άλλοτε ήταν καλτ τώρα είναι mainstream, οπότε και πρέπει να το αντιμετωπίζουμε διαφορετικά.
Αλλά ίσως ήταν αναμενόμενο, τώρα που ο τρόπος ζωής έγινε life style και το free press δεν είναι ελεύθερος, αλλά δωρεάν τύπος!
Το ξέρω φίλε μου Δημήτρη, μην ανησυχείς
σίγουρα τα περί κρεμάλας που είπα είναι ακόμα πιό ακραία
αλλα΄λ το βασικό - και κρίσιμο - ερώτημα που παραμένει, είναι
σ'έναν κόσμο όπου κυριαρχούν οι Κωστ΄όπουλοι, οι Λιακόπουλοι και οι Πάνιες, τί μέλλον περιμένει ένα παιδί που αναθρέφεται "αλλιώς";
Βρε γάτε μου, αγάπη περιμένεις απο την τηλεόραση; Ποιός στην δίνει δηλαδή και στην στερεί η Πάνια; Ο Χατζηνικολάου αγαπάει αυτούς που σχολιάζει στίς ειδήσεις, ο Τράγκας, οι μεσημεριανές εκτρωματικές, οι πρωϊνες αντίστοιχες, τα φέημ-στόρια και οι Μικρούτσικοι, τι δουλειά έχουν αυτοί με την αγάπη; Γιατί τέτοιο κόλλημα με την Πάνια; Αυτή απλώς είναι γκροτέσκα και ξεκάθαρη. Τα δελτία ειδήσεων είναι πολύ χειρότερα και πολύ πιό επικίνδυνα. Καλημέρα και καλό τριήμερο!
Καλημέρα Άρη! Όπως είδες δεν περιορίζομαι στην Πάνια, οι Κρεμάλες μου αφορούν διάφορα ζωάκια... Και δεν πρόκειται ούτα για θέμα αισθητικής, ούτε για θέμα γνώμης ("έλλειψη αγάπης"). Πρόκειται καθαρά για πρόβλημα ελευθερίας. Η ελευθερία της Πάνια και της κάθε πάνια τελειώνει εκεί που αρχίζει η δική μου. Και νιώθω ότι η δική μου ελευθερία προσβάλλεται άμεσα από τον φαύλο κύκλο μαζικοποίηση του χαβαλέ και του trash ώσπου να γίνει mainstream>>> χαμηλό επίπεδο πολιτισμού, έλειμμα αγωγής, κοινωνικής ευαισθησίας και ανθρωπιάς>>> ακόμα μεγαλύτερη καθιέρωση του mainstream trash>>> ακόμα μεγαλύτερος κοινωνικός ξεπεσμός...
καλό τριήμερο επίσης
Δημοσίευση σχολίου