25 Φεβ 2008

ΣΑΝ ΔάΚΡΥΑ ΣΤΗ ΒΡΟΧή


"Δυνατή εμπειρία, να ζεις μέσα στο φόβο, ε;
Αυτό σημαίνει να είσαι σκλάβος...

Έχω δει πράγματα που εσείς οι άνθρωποι δε θα τα πιστεύατε... αστρόπλοια να καίγονται, πέρα από τον ώμο του Ωρίωνα... είδα ακτίνες C να λάμπουν στο σκοτάδι, κοντά στις Πύλες του Τενχάουζερ...

...όλες εκείνες οι στιγμές
θα χαθούν
μέσα στο χρόνο...

...σαν δάκρυα
στη βροχή...

...ώρα
να πεθάνω."


Το Ανδροειδές ("ρομπότ") Roy Batty
μιλά στον διώκτη του, τον κυνηγό επικηρυγμένων ανδροειδών Harisson Ford,
σώζοντάς του τη ζωή, λίγο πριν το ίδιο "πεθάνει"
στην τελευταία σκηνή της ταινίας "Blade Runner" του Ridley Scott
βασισμένη στο αριστούργημα "Do Androids Dream Of Electric Sheep?"
του λατρεμένου μου Philip K. Dick


Τώρα πατήστε Play, και ξαναδιαβάστε τη μετάφραση (δεν θα χάσετε!)



Φίλιπ Κ. Ντικ, Philip K.Dick (1928-1982): Ο ιστορικός του μέλλοντος, ο Άρχοντας των χειροπιαστών παραισθήσεων, ο κορυφαίος συγγραφέας Επιστημονικής Φαντασίας όλων των εποχών. Έγραψε καμμιά πενηνταριά μυθιστορήματα και αρκετά διηγήματα, παντρεύτηκε πέντε φορές, έκανε τρία παιδιά, λάτρευε τις γάτες. Πέθανε από θυμό, για τα στραβά του κόσμου. Αρκετά από τα έργα του έχουν γυριστεί τα τελευταία χρόνια σε ταινίες, με πρώτο χρονολογικά το Blade Runner του Ρίντλεϋ Σκοτ.

"Η πραγματικότητα είναι αυτό, που όταν πάψεις να το πιστεύεις, δεν εξαφανίζεται."
— Philip K. Dick, Do Androids Dream of Electric Sheep?

"Το βασικό εργαλείο για τον χειρισμό της πραγματικότητας είναι ο χειρισμός του λόγου. Αν μπορείς να ελέγξεις τον λόγο, μπορείς να χειριστείς και τους ανθρώπους που είναι αναγκασμένοι να τον χρησιμοποιούν."
— Philip K. Dick, How To Build A Universe That Doesn't Fall Apart Two Days Later (1978)

"Μερικές φορές, η αρμόζουσα αντίδραση στην πραγματικότητα είναι να σού στρίψει"
— Philip K. Dick, Valis

Διαβάστε επίσης: Η συνάντηση με τη γριά -Αρειανό τσακάλι

8 σχόλια:

Φαίδρα Φις είπε...

υπάρχουν και χειροπιαστές παραισθήσεις,έ?
κρίμα, κι εγώ που πάντα επένδυα στα άρρητα, στα αόρατα,στα άπιαστα, τι θα κάνω τώρα?

φιλιά να προσέχεις

Ανώνυμος είπε...

Γειάσου καλέ μου Μίλτο...πολύ ωραίο το πόστ...πολύ ωραίος ο μονόλογος του ανδροειδούς...ωραία τα λόγια του Ντίκ...υπάρχουν ανάμεσά μας...και κάποιοι άνθρωποι που βλέπουν κάπως αλλιώς τη πραγματικότητα...και που την...΄μεταφράζουν'ή την κάνουν λέξεις,σενάρια,ταινίες με έναν ιδιαίτερα ξεχωριστό και όμορφο τρόπο....έτσι έκανε πιστέυω και ο Ντίκ...μιά φορά έχω δεί ταινία του Ρ.Σκότ...αλλά δεν μου άρεσε ιδιαίτερα έχω να πώ....μία με τη Σ.Γουίβερ...πάλι επιστημονικής φαντασίας...λένε οι κρητικοί κιν/φου ότι ο Σκότ κατακρίνει ίσως;;ή αφήνει αιχμές για τη κυριαρχία των μηχανών σήμερα και για τη κατάσταση της κοινωνίας γενικότερα...και της ψέυτικης και πλαστικής πραγματικότητας στην οποία ζούμε.....Αθανασία.

Anadromos είπε...

"Η πραγματικότητα είναι αυτό, που όταν πάψεις να το πιστεύεις, δεν εξαφανίζεται"
Ναι ρε γμτ κλείνω - ξανακλείνω τα μάτια και τίποτα πάλι εκεί είναι!

Surrealist είπε...

Κρατώ αυτό να ταξιδέψω -Blade Runner-
[φυσικά και διάβασα :}}}} ]
ρίξε μία ματιά όποτε θες στο Τάλως και Sigmund Freud (ανάρτηση 17/12/07 - δε ξέρω να κάνω Link)

Thanx! Λος!!Λος}} Καληνύχτα!

Ανώνυμος είπε...

Zoume

thn kalispera mou Gatoulh!

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Φαίδρα μου γλυκιά σ' ευχαριστώ... δεν προσέχω, είναι αλήθεια... όσο για τις χειροπιαστές παραισθήσεις- μπορεί και να λέγονται "ζωή"...

Καλημέρα Ηλιαχτίδα μου, αυτήντην ταινία πρέπειε να την δεις, αλλά καλύτερα διαβασε πρώτα το βιβλίο, το έχει μεταφράσει στα ελληνικά ο φίλος Δημήτρης Αρβανίτης.

Επιρρεπή φίλε μου, με λίγη παραπάνω προσπάθεια ίσως Σ;-))))

Σού Ρέα μου, να θυμηθώ να σού μάθω για τα λινκ, δεν είναι τίποτα! Θα έρθω να δω, με πολύ ενδιαφέρον.

Ξυπόλητη στη βροχή, ζούμε και βασιλεύουμε! Αμ πως!

Ανώνυμος είπε...

Ονειρεύομαι ηλεκτρικά όνειρα

Είμαι μειοψηφική αναφορά

Έχω ολική επαναφορά

ειμαι ο εχθρος αναμεσα σας

Καλημέρα μίλτο

Μιλτιάδης Θαλασσινός (Μαύρος Γάτος) είπε...

Καλημέρα φίλε μου! Σού διέφυγε το ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ 'η δεύτερη παραλλαγή'. Αν δεν το έχεις δει, το συνιστώ επειγόντως!

Σ;-0)))