29 Νοε 2006

ΔΕ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ, ΔΕ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΚΑΡΑΜΠΙΝΕΣ, ΔΕ ΦΤΑΙΕΙ Η ΧΩΡΙΑΤΙΑ

.

Φταίνε οι ψευδαισθήσεις που έχουμε όλοι μας για τους ανθρώπους.

Ρε παιδιά, είμαστε ΖΩΑ, δηλαδή ΚΤΗΝΗ, από κατασκευής, θα το χωνέψουμε ποτέ; Και χωρίς ΑΛΗΘΕΙΑ, και χωρίς ΠΑΙΔΕΙΑ, έτσι θα παραμέινουμε, για πάντα!

Είμαστε ζώα της ΖΟΥΓΚΛΑΣ, που όμως αγωνιζόμαστε να γίνουμε ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Πώς; Μόνο με την ΟΜΟΡΦΙΑ ( = ΑΛΗΘΕΙΑ, δηλ. το αντίθετο της ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ και της ΣΥΜΒΑΣΗΣ) και μόνο μέσω της ΠΑΙΔΕΙΑΣ, μέσω της συστηματικής καλλιέργειας ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ.

Κάποτε ίσως το καταφέρουμε. Ως τότε, σας παρακαλώ, σταματήστε να πέφτετε από τα σύννεφα όπου πολύ κακώς ανεβήκατε, σταματήστε να ψέγετε το εργαλείο που όπλισε το χέρι που σκότωσε, σταματήστε να πιστεύετε τις ψευτιές χιλιετιών περί της δήθεν αγαθής φύσης του ανθρώπου και περί της δήθεν έμφυτης καλοσύνης του. Είμαστε ζώα, δεν το συζητάμε. Αλλά προσπαθούμε να μην είμαστε, έχουμε ανάγκη να μην είμαστε. Έχουμε ανάγκη να γίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Ξεκινώντας από το ΖΩΟ, και ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ! Αν εξακολουθήσουμε να πιστεύουμε ότι δήθεν είμαστε όλοι από τη φύση μας καλοί, ως εικόνες και ομοιώματα ενός Αγαθού Θεού, τότε θα συνεχίσουμε να υποτιμούμε την σημασία της Ομορφιάς και της Παιδείας, θα τις παραμελούμε, και φυσικά δεν θα γίνουμε ΠΟΤΕ άνθρωποι!


Θέλω να συνυπάρχω με αυτούς που με σέβονται, και με αυτούς που υπηρετούν την Αλήθεια, και την Ομορφιά. Και απορρίπτω αυτούς που δεν. Χωρίς να με νοιάζει αν δεν φταίνε αυτοί, αν δεν δέχτηκαν την κατάλληλη εκπαίδευση, αν ήταν φτωχοί, αν είχαν μόνο είκοσι πρόβατα ή αν είχαν πεντακόσια....
Έχω κουραστεί να βρίσκω ελαφρυντικά στοιχεία. Αρνούμαι πιά να τα ψάξω. Ευθύνες, αιτίες, και αφορμές, πάντα θα υπάρχουν. Αλλά σε πανομοιότυπα ερεθίσματα, δεν αντιδρούν όλοι το ίδιο... Ναι, η ρίζα του προβλήματος είναι στην ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ που βασιλεύει γύρω μας, και στην έλλειψη παιδείας… Αλλά δεν είμαστε όλοι ΤΟ ΙΔΙΟ ζώα... Υπάρχουν και οι εγγενείς (βιολογικής βάσης) διαφορές στον ψυχισμό από άτομο σε άτομο, υπάρχει και η ΑΝΘΡΩΠΙΑ που κληρονομείται από την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ μέσω της ΑΓΩΓΗΣ...

Στην κοινωνία των επίδοξων Ανθρώπων, δεν έχουν θέση τα κτήνη που σκοτώνουν για διασκέδαση (κυνηγοί)... ή για ένα πατημένο χωράφι... ή για χρήματα.... ή για εκδίκηση... ή, ή, ή... ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΓΕΝΙΚΩΣ, για "σημαντικό" ή για "ασήμαντο" λόγο. Ο κατάλογος τεράστιος, το μόνο σίγουρο είναι ότι ΔΕΝ περιλαμβάνει μόνο τους φονιάδες του Αγρινίου. Και ότι περιλαμβάνει *και* αυτούς που σκυλεύουν τους πέντε νεκρούς, για οποιονδήποτε λόγο.

Θα την χτίσουμε, σιγά σιγά, την Κοινωνία των Ανθρώπων; Θα την ζήσουν, κάποτε, οι απόγονοί μας; Ποιός να ξέρει...





Είμαστε Ζώα. Δεν το συζητάμε.

Όμως, πονάμε. Και συμπονάμε. Και αγαπάμε, καμιά φορά.

Κι έχουμε ανάγκη ένα χαμόγελο, ένα χάδι
Έχουμε ανάγκη λίγη ομορφιά.

Κόντρα στο Ένστικτο. Κόντρα στο Ζώο. Κόντρα στη Φύση.

Έχουμε μέσα μας λίγη Ανθρωπιά.



Μαύρος Γάτος
30-8-2004
.

34 σχόλια:

aeipote είπε...

Ότι είμαστε παράλογοι, διότι τι φταίνε τα έρμα τα ζωντανά να χρησιμοποιούμε το όνομά τους, είμαστε. Αλλά τέτοιες εκρήξεις υπερβαίνουν το μέτρο κατά πολύ. Το ερώτημα είναι γιατί θα πρέπει η κοινωνία να συντηρεί στη ζωή, μετά τα διατρέξαντα, τέτοιους "ανθρώπους".

Ανώνυμος είπε...

Προσυπογράφω.
Και, απίθανος ο πορτοκαλής γάτος!

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Φταιει η ελλειψη παιδειας και η αμορφωσια.

Δες τη ταινια "Οξυγονο" και θα καταλαβεις το τι πραγματικα ειναι το Αγρινιο και η ευρυτερη κοινωνια.

s.frang είπε...

Εγώ δεν προσυπογράφω τίποτα! Μπορεί εκ φύσεως να "είμαστε" όλα αυτά που γράφεις και πολλά άλλα ακόμα, αλλά η ανατροφή και η παιδεία, οικογενειακή και κοινωνική, αποβλέπει ακριβώς στην άμβλυνση των όποιων κακών προδιαθέσεων...

Ποια είναι η ανατροφή και η παιδεία, όπου καθένας έχει, από τη σημαία, το δικαίωμα να κυκλοφορεί οπλισμένος και να σκοτώνει πουλάκια και λαγουδάκια; Ποια είναι η παιδεία όταν το πάτημα, απλός περίπατος στο χωράφι, ερμηνεύεται ως καταπάτηση περιουσίας;

Καταφανώς πλήρης η αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος και της τοπικής αγροτικής κοινωνίας, η οποία συχνά εξιδανικεύεται μάλιστα, σε αντιδιαστολή με αυτή της σύγχρονης πόλης...

Μαύρος Γάτος είπε...

Αείποτε, Νίκο και SFrang, δεν νομίζω ότι διαφωνούμε. Ο Ημίαιμος με ξέρει καλύτερα και έπιασε ακριβώς το νόημα του γραπτού μου, παρότι όντως δεν ήταν και τόσο σαφές. Εκανα κάποιες συμπληρώσεις στο κείμενο για μην παρεξηγηθώ περαιτέρω.

Μαύρος Γάτος είπε...

Sfrang, διαφωνώ όμως ΄έντονα με την τελευταία σου παράγραφο. Δεν πρόκειται για τοπικό φαινόμενο, είμαι σίγουρος γι αυτό. Θ αμπορούσε να συμβεί οπουδήποτε, και ειδικά στην "σύγχρονη πόλη" που λες.. για την ακρίβεια ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ γύρω μας,. κάθε μέρα...

Μαύρος Γάτος είπε...

...σε μικρότεργη κλίμακα, αλλά συμβαίνει.

Ανώνυμος είπε...

Και βέβαια είμαστε ζώα και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό ή καλό. Είναι η πραγματικότητα. Όμως η φύση μέσα στη σοφία της έχει προβλέψει τις συμπεριφορές των ζώων με απίστευτο υπολογισμό και έτσι στον υπέροχο αυτό κόσμο του ζωικού βασιλείου η έσχατη μορφή βίας μεταξύ εκπροσώπων του ίδιου είδους συμβαίνει μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και πάντα με απώτερο σκοπό την ασφαλή διαβίωση και διαιώνιση.. Οι ανθρώπινες συμπεριφορές που πολλές φορές χαρακτηρίζονται "κτηνώδεις" δεν θα ταίριαζαν πάντα με αυτές των ζώων καθώς τις περισσότερες φορές οδηγούνται από αρρωστημένα ένστικτα περισσότερο αυτοκαταστροφής παρά αυτοσυντήρησης.

not me just us είπε...

Κόντρα στο Ένστικτο. Κόντρα στο Ζώο. Κόντρα στη Φύση.

Έχουμε μέσα μας λίγη Ανθρωπιά.


Αν έχουμε μέσα λίγη ανθρωπιά την έχουμε ακριβώς γιατί ακόμα , μέσα μας, έστω λίγο, ελάχιστα, έχει μείνει κάτι από το Ζώο, από τη Φύση, από το Ένστικτο.

Αγρίνιο, Αμάρυνθος, Βέροια μα και άλλα πολλά μέρη (και όχι μόνο στην Ελλάδα) δεν δείχνουν τίποτα άλλο από τη στρεβλή σχέση μας με τον ίδιο μας τον εαυτό, με την φυτεμένη στο υποσυνείδητο αντίληψη περί "κυριαρχίας" "ανωτερότητας" και "ιδιοκτησίας". Όλα αυτά συνδυασμένα στις μικρές επαρχιώτικες κοινωνίες με την απέραντη αμορφωσιά την επί κυριαρχία της χριστιανικής εκκλησίας και του δικτατορεύοντος ψευδο ήθους της υποκρισίας.

Ζώα είμαστε. Ζωντανά. Ζωικά.

Εξόριστα από τη φύση μας, εξόριστα από τη γιορτή (ζωή) εγκλωβισμένα στις φυλακές που κτίσαμε στο όνομα της...ανωτερότητας μας.

Είναι τεράστιο το ζήτημα που βάζεις Γάτε μου, δεν βγαίνει με 5-10 αφορισμούς. Πάει πολύ πολύ πίσω...

Γεωργία είπε...

"Ρε παιδιά, είμαστε ΖΩΑ"

Γίδια είμαστε όλοι..

Misirlou Oubliez είπε...

Tα χρονια μας ειναι ανησυχητικα "ησυχα". Και αυτο συμβαινει οχι επειδη ολα ειναι ροδινα-οχι βεβαια!-, αλλα διοτι ζουμε στο ματι του κυκλωνα αποκτηνωσης που εχουμε μπει. Και εκει ολα ειναι ησυχα και αδιαφορα. Παντα ομως ο ανθρωπος προσπαθει και τολμαει να βγει απο τη δινη. Και αυτο ειναι επιπονο και γινεται μονο με επαναστατικα μεσα. Και οταν λεω επαναστατικα, εννοω καινοτομα. Ο καιρος γαρ εγγυc που λεει ο γεροντας, repend γιατι δεν μας βλεπω καλα.

Ανώνυμος είπε...

Μ.Γ.: Eίμαστε ΖΩΑ, δηλαδή ΚΤΗΝΗ, από κατασκευής, θα το χωνέψουμε ποτέ; Ζώα... που όμως αγωνιζόμαστε να γίνουμε ΑΝΘΡΩΠΟΙ... Κάποτε ίσως το καταφέρουμε. Ως τότε, σας παρακαλώ, σταματήστε να πέφτετε από τα σύννεφα... σταματήστε να πιστεύετε τις ψευτιές χιλιετιών περί της δήθεν αγαθής φύσης του ανθρώπου και περί της δήθεν έμφυτης καλοσύνης του. Είμαστε ζώα...

Φ.: Είσαι ολόσωστος στην ανάλυσή σου και δεν σηκώνω κουβέντα!

Μ.Γ.: Αλλά προσπαθούμε να μην είμαστε ( ζώα ), έχουμε ανάγκη να μην είμαστε. Έχουμε ανάγκη να γίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο ΑΝΘΡΩΠΟΙ.

Φ.: Γενικεύεις. Κρίνεις εξ'ιδίων τα αλλότρια. Είμαστε ελάχιστοι. Ελαχιστότατοι που προσπαθούμε ( κι εδώ για μια φορά στη ζωή μου αφήνω κατά μέρους τις ψευτομετριοφροσύνες και διεκδικώ σθεναρά τη θέση μου στο club αυτών που προσπαθούν με νύχια και με δόντια, να γίνουν άνθρωποι. Και να σπρώξουν το κάρο μας πιο μπροστά! ). Είμαστε ελάχιστοι. Και μη μού πεις όχι. Κοίτα πού βρίσκεται ο πλανήτης για να πεισθείς. Είμαστε ελάχιστοι. Οι υπόλοιποι απλώς υπάρχουν. Υφίστανται την ύπαρξή τους χωρίς καμιά ανησυχία, χωρίς κανένα προβληματισμό, χωρίς καμιά Ανθρώπινη Φιλοδοξία. Αν είναι υπεύθυνοι ή όχι, δεν με απασχολεί εδώ. Είναι άλλη κουβέντα.

Μ.Γ.: Στην κοινωνία όμως των επίδοξων Ανθρώπων, δεν έχουν θέση... ο κατάλογος τεράστιος.

Φ.: Κατά συνέπεια ( για το που είπα παραπάνω ), αυτοί είναι η πλειοψηφία. Αυτοί κρατούν την Κοινωνία. Κι εμείς ( οι ελαχιστότατοι ) είμαστε το ξένο σώμα!
Και δυο λύσεις μού φαινονται πιθανές, άλλο απ'αυτό που κάνουμε χιλιάδες χρόνια τώρα: ή α) νομίζοντας ότι έχουμε το δίκιο, παίρνουμε τα πράγματα στα χέρια μας κι εγκαθιστούμε ( για το καλό τους ) μια φωτισμένη δικτατορία ( δικτατορία δηλαδή ), όπως κάνουν συχνά πυκνά τόσοι και τόσοι, ή β) απογοητευμένοι μαζεύουμε τα μπογαλάκια μας και πάμε να στήσουμε παράγκα σε κάποιο ερημικό νησί (που πάμπολλοι αφελείς ονειρεύονται ή και κάνουν).
Επειδή όμως, μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, διαλέγουμε χιλιάδες χρόνια τώρα, την μέση οδό. Και έτσι, πάμε σαν τον κάβουρα!

Rodia είπε...

Τα ζώα, Γατούλη μου, ΔΕΝ οπλοφορούν.
Εχουμε ξεφύγει από τη φύση του ζώου και δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε τη φύση του Ανθρώπου. Αυτό ισχύει ΚΑΙ για την ηθική αυτουργία της κοινωνίας και του συστήματος διακυβέρνησης, τα οποία ολιγωρούν ή/και εξωθούν στην αυτοδικία.
..τελευταίως, όλο και περισσότερα δείγματα βλέπω.. απουσίας της εξουσίας.. μεταβίβασης της εξουσίας σε κέντρα πονηρά.. το ρητό "εξ όνυχος ο λέων" το ξέρεις;.. τρομάζω στην ιδέα να δούμε και χειρότερα δείγματα..

not me just us είπε...

Μετά από 60 ώρες το λευκό πουλόσκυλο του Λάμπρου Αντρέσσα δεν άντεξε την πείνα και πλησίασε τον αστυνομικό φρουρό στο σκηνικό του εγκλήματος.

Εφαγε τέσσερα σάντουιτς και οι εκπρόσωποι του κυνηγετικού συλλόγου κατάφεραν να το πιάσουν και να το περιθάλψουν, μέχρι να το παραδώσουν στην οικογένεια.

Από το Σάββατο το βράδυ μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής το σκυλί ήταν ξαπλωμένο και περίλυπο δίπλα στο νεκρό αφεντικό του. Οταν τον πήραν «έκλαιγε» και ακολουθούσε τη νεκροφόρα.

Μετά περιπλανιόταν στο λιβάδι και το βράδυ γύριζε εκεί που είχε πέσει νεκρός το αφεντικό του.

Χθες το μεσημέρι το περιμάζεψαν.

Το μελαγχολικό πουλόσκυλο ήταν ο σιωπηλός μάρτυς των πολλαπλών δολοφονιών στο χωράφι με το τριφύλλι.

(από το ρεπορτάζ της σημερινής Ελευθεροτυπίας)

Μαύρος Γάτος είπε...

Τα ζώα δεν οπλοφορούν, Μαρίνα μου, αλλά στη Φύση βασιλεύει ο Νόμος του Ισχυρότερου! Κι έτσι, είναι σαν να οπλοφορούν! Ποιά η διαφορά;

Μόνο ο Ανθρωπισμός πάει κόντρα στη Φύση σε αυτό το Σύμπαν... Υπερασπιζόμενος τον αδύναμο, τον αδικούμενο, τον εύθραυστο.

Φίλε μου Ανατέλλοντα, τεράστια η συζήτηση, αλλά φαίνεται ότι μάλλον εδώ διαφωνούμε, και φυσικό είναι, θα ήταν ύποπρο αν συμφωνούσαμε σε όλα. Εγώ δεν πιστεύω στην ανωτερότητα της Φύσης. Η Φύση και οι κανόνες της μούφαίνονται αποτρόπαιοι. Μόνο ο σκεπτόμενος άνθρωπος μπορεί να πάει κόντα στην φρίκη της φύσης, άλλο αν δεν είναι ακόμα τόσο μεγάλο το ρεύμα αυτό, όπως λέει και ο Φοίβος. Εδώ διαφωνώ και με την φίλη Μισιρλού, η πρόοδος μπορεί να μην είναι πολύ εμφανής, αλλά δεν μπορούμε να μιλάμε για οπισθοδρόμηση! Κάποτε ο Ανθρωπος θα υπερισχύσει, ίσως....

Μαύρος Γάτος είπε...

Αυτό όμως το ζώο που λες Γιώργο είναι ένα ζώο με "ανθρώπινα" χαρακτηριστικά! Η 'ανθρωπιά δεν είναι προνόμιο των ανθρώπων.... ο σκύλος είναι το πιό εξημερωμένο απ' όλα τα ζώα! ΚΑι μη μού πεις για τα δελφίνια, αυτά κι αν έχουν ανθρωπιά...

Τελικά ίσως να μη διαφωνούμε, μάλλον είναι θέμα ορολογίας...

An-Lu είπε...

Όσο κι αν αλλάζουμε την πρόσοψη, μέσα πάντα θα υπάρχουν τα χειρότερα στοιχεία του είδους μας...

Rodia είπε...

«Μόνο ο Ανθρωπισμός πάει κόντρα στη Φύση σε αυτό το Σύμπαν... Υπερασπιζόμενος τον αδύναμο, τον αδικούμενο, τον εύθραυστο.»

Αλίμονο λοιπόν, όταν ο αδύναμος, ο αδικούμενος, ο εύθραυστος, πιάσει όπλο στα χέρια του για να διεκδικήσει την προστασία του ανθρωπισμού του!
..τον οποίο του στερούν ή περιορίζουν..
(η Φύση και το Σύμπαν; εδώ η Κοινωνία και η Εξουσία έχουν λόγο)

Η Φύση και το Σύμπαν δεν βάζουν νόμους για Ορια και Ιδιοκτησίες

Μαύρος Γάτος είπε...

Μαρίνα μου, δεν είμαι οπαδός της μη-βίας.

¨ομως όταν αδύναμος όταν πιάνει το όπλο παύει να είναι αδύναμος, και άρα εξομοιώνεται με το ΚΤΗΝΟΣ.

Γι' αυτό και οι άνθρωποι εφήυραν τους νόμους...

για να μπορεί ο αδυναμος να βρίσκει το δίκιο του χωρίς να καταφεύγει στην αυτοδικία και στην ωμή βία.

Και ναι, σίγουρα τα όρια και η ιδιοκτησία δεν είναι εφευρέσεις της Φύσης.... Είναι παράγωγα (θετικά ή αρνητικά) της ανάγκης των ανθρώπων για συνύπαρξη, σε μια Πόλη, σε έναν Πολιτισμό!

Ανώνυμος είπε...

Η φωτογραφία που διάλεξες μοιάζει, με την πρώτη ματιά, αστεία και κωμική.

Μετά την ανάγνωση του κειμένου αποκτά μια άλλη διάσταση, εντελώς σουρεαλιστική. Τραγική θα έλεγα.

Εύγε.

Ανώνυμος είπε...

χειρότεροι απο ζώα είμαστε...τα κακόμοιρα ζωάκια που τόσα τους προσάπτουμε και τα παρομοιάζουμε με ανθρώπους (γαιδούρια...γίδες..κότες κτλ κτλ) ή μπάτσους (γουρούνια) αυτά δεν θα σκότωναν ποτέ 5 άλλα ζώα ακόμα και αν είχαν να φάνε μερες..και εννοείται οτι ο άνθρωπος ξεχωρίζει απο τα ζώα για το έρημο μυαλό του! ..πιο μυαλό και πια σκέψη ...
Το αστείο είναι οτι μια μέρα πριν τους φόνους διαφωνούσα με μια φίλη γιατι μάντρωσε τον σκύλο της επειδη πηγαινε στα διπλανα χωράφια και φοβόταν μην τον "φανε"..και της έλεγα πως ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να τον σκοτώσουν απλά θα τον διώξουν..! που ζω? :-I

mpampakis είπε...

Συμφωνώ στο πνεύμα και στον λόγο του κειμένου σου (το ξέρεις άλλωστε) θέλω όμως να παρατηρήσω ότι είμαστε το μόνο ζώο που σκοτώνει για λόγους διασκέδασης και οπωσδήποτε αυτό δείχνει την φρικτή παραμόρφωση του μορφώματος που αποκαλούμε πολιτισμό.

Maiandros είπε...

είναι και η τρέλα που παραμονεύει, δεν είναι μόνο το ζώο που κρύβουμε.

την καλησπέρα μου στα βόρεια!

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλησπέρα παιδιά. Τουλάχιστον προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι... είναι κι αυτό κάτι...

Σ:o[

Ανώνυμος είπε...

Ότι είμαστε καλύτεροι από ζώα είμαστε; Διαφορετικοί είμαστε. Έχουμε ξεφύγει από την τυραννία(?) των ενστίκτων και "σκεφτόμαστε άρα υπάρχουμε". Μα η αυτοσυνείδηση δεν μας αφαίρεσε την ικανότητα να αφαιρέσουμε μια ζωή. Και ποιες σκέψεις καλλιεργούμε στην πορεία της ανάπτυξης της συνείδησής μας;

Καλλιέργεια του σεβασμού στον συνάνθρωπό μας και στην φύση. Και δεν μιλάω για "Ευχαριστώ", "Παρακαλώ" και τα τοιαύτα.
Φοράμε όλοι από μία ταμπέλα και όλα καλάααααααααα.

Πάντως τα κωλοκάναλα πάλι κάνανε το πλιάτσικό τους. Ευτυχώς δεν είδα πολύ. Πρόλαβα μόνο ένα βιντεάκι αναπαράστασης. Άντε και βιντεοπαιχνίδι και να διαλέγεις ποιος να είσαι.

****************************

Σχέση ανθρώπου και φύσης μελετά ο Werner Herzog μέσα από τις ταινίες του εδώ και τέσσερις ουσιαστικά δεκαετίες. Δείτε για παράδειγμα το Grizzly Man του 2005, μία ταινία ντοκιμαντέρ-βιογραφία.

φεγγαροαγκαλιασμενη είπε...

..και αναγκη απο ομορφια εχουμε..και μεσα μας ανθρωπια εχουμε..ακομη..εμεις οι λιγοι..ευτυχως!!

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο,
με μια μόνο μικρή επισήμανση:

Από όλα τα ζώα του πλανήτη,
το δίποδον άνθρωπος είναι το πιο δολοφονικό!
Και η ευφυΐα που έχει αποκτήσει
είναι το εργαλείο για να κατεργάζεται φρικιαστικές μεθόδους βασανισμού των θυμάτων!
Βλέπε Χίτλερ,
βασανιστήρια από διάφορες χούντες, σφαγιασμούς στο όνομα της θρησκείας και
ο κατάλογος είναι ατέλειωτος!

Δυστυχώς η ιστορία του ανθρώπου είναι παράλογα αιματοβαμμένη!

:-((((((

renton είπε...

Αν είμασταν ζώα, αυτό θα ήταν αναβάθμιση.

Ανώνυμος είπε...

Θα τα βαλω με ολους σας - και περισσοτερο με τον φιλο μου τον Μαυρο Γατο - κι ας με κραξετε ομαδικα.

Πατε καλα καλοι μου ανθρωποι; Συγκρινετε τα ζωα με τον ανθρωπο;

Απο ποια ρατσιστικη σκοπιά θεωρειτε τα ζωα a priori κατωτερα και νομιζετε, οτι αν ο ανθρωπος χρησιμοποιησει "παιδεια",
"αρετη", "ομορφια" και λοιπα ποιητικα κενολογα θα "ξεφυγει" απο το σταδιο του ζωου;

Μηπως θα επρεπε να προσπαθησουμε να ΜΟΙΑΣΟΥΜΕ στα ζωα; Μηπως δεν ξερουμε την ΤΥΦΛΑ μας γυρω απο την αξιοπρεπεια, την αυταπαρνηση και την τιμιοτητα των ζωων;

Μηπως τον παρα-εχουμε παρει ψηλα τον αμανε περι "ανωτεροτητας" του ανθρωπινου ειδους και περι "κορυφης της δημιουργιας";

Κρινετε οπως θελετε αυτον που σκοτωσε. Επαινεστε τον, βριστε τον, τιμωρηστε τον - οτι νομιζετε.
Αλλα μην τον συγκρινετε με τα ζωα.
Ουτε αυτον ουτε εαυτους.

Μαύρος Γάτος είπε...

Ας αρχίσω από τον Καπετάνιο. Καπετάνιε μου, έχεις ξεφύγει Σ:)))))

Ε όχι και ρατσισμός σχετικά με τα ζώα! Αυτό πάει πολύ. Έχεις εξιδανικεύσει "τα ζώα" πέρα από κάθε λογική.

Πολλοί από εσάς είστε που έχετε εξιδανικεύσει παράλογα τη Φύση και τα ζώα. Τόσο, που ξεχνάτε ότι στο κάτω κάτω της γραφής, ο άνθρωπος δεν είναι παρά ένα ακόμα ζώο, και την συμπάθεια που δείχνετε προς αυτά θα έπρεπε λογικά να την δείχνετε και στο ανθρώπινο είδος, αλλιώς είστε εσείς που επιδεικνύετε ένα είδος ρατσισμού (=διάκρισης), αυτήν την φορά ενάντια στον άνθρωπο.

Τα πράγματα στο βασίλειο των ζώων δεν είναι σε καμμιά περίπτωση τόσο ιδανικά όσο θέλετε να τα παρουσιάσετε. Εκεί βασιλεύει το δίκαιο του ισχυροτέρου, το μεγάλο ψάρι που τρώει το μικρό, και για τους αδύναμους και τους ελαττωματικούς υπάρχει ο Καιάδας και μόνον ο Καιάδας. Η σκληρότητα είναι ο κανόνας, και η "ανθρωπιά" είναι η σπάνια εξαίρεση. Και μη μού πείτε για τα εξημερωμένα ζώα, το άλογο, τον σκύλο, την γάτα, που επί αιώνες ο άνθρωπος τα έχει πλάσει κατ εικόνα και κατ ομοίωση, επιλέγοντας τα πιό ήμερα και τα πιό φιλικά από αυτά, σε μια μακριά πορεία εξημέρωσης. Τα ζώα αυτά με την στενή έννοια είναι τελείως ΑΦΥΣΙΚΑ. Εξάλλου ο άνθρωπος, όπως έπλασε ανθρωπόμορφα σκυλιά, σαν αυτά που πεθαίνουν από θλίψη με τον θάνατο του αφεντικού τους, έπλασε και τα τερατόμορφα σκυλιά, των κυνομαχιών και του κυνηγιού. Ακόμα κι έτσι όμως, τί γίνεται με τα οικιακά σκυλιά που σκοτώνοται μεταξύ τους ή που δαγκώνουν άσχημα τα αφεντικά τους, στα καλά καθούμενα; Έχετε δει ποτέ σκύλο να κυνηγάει γάτα, να την πιάνει και να την σκοτώνει επι τόπου τσακίζοντάς της τον αυχένα; Τι γίνεται με τον ήμερο γάτο που σκοτώνει όλα τα γατάκια που δεν είναι δικά του; Ή που φέρνει στο αφεντικό του περήφανος το νεκρό πουλάκι που έχει πιάσει, χωρίς φυσικά να πεινάει; Τα αγριόσκυλα ή οι λύκοι που σκοτώνουν ολόκληρα κοπάδια για να φάνε ένα μόνο ζώο, είναι παραμύθια; Οι αλεπούδες που σκοτώνουν ολόκληρο κοτέτσι για να φάνε δυό τρεις κότες, είναι φαντασίες; Είναι "ΚΑΚΑ' όλα αυτά τα ζώα; Όχι. Είναι μέρος της ΦΥΣΗΣ.

Της Φύσης, που περιλαμβάνει άλογη και φονικότατη βία, (σεισμοί, τσουνάμι, πυρκαγιές, πλημμύρες, παγωνιές, μετεωρίτες όπως της Σιβηρίας του 1917, εποχές παγετώνων, ξηρασίας, κατακλυσμών, τεράστιας κλίμακας "βία", που μπορεί μέσα σε ελάχιστο χρόνο να εξαφανίσει κάθε ζωή στην γη, όπω;ς έγινε στην τελευταία περίοδο των παγετώνων και μπορεί να ξαναγίνει και αύριο, ποιός ξέρει.

Κι εσείς αυτήν την Φύση την έχετε εξιδανικεύσει;

Σκεφτείτε το λίγο βρε παιδιά.

Μαύρος Γάτος είπε...

Απο ποια ρατσιστικη σκοπιά θεωρειτε τα ζωα a priori κατωτερα και νομιζετε, οτι αν ο ανθρωπος χρησιμοποιησει "παιδεια",
"αρετη", "ομορφια" και λοιπα ποιητικα κενολογα θα "ξεφυγει" απο το σταδιο του ζωoy


"Ρατσιστική σκοπιά"; Ε τι ν α απαντήσω ΄τωρα σε αυτό! Έχεις ξεφύγει τελείως.

όσο για τα 'ποιητικά κενόλογα', είναι η μ΄νη λ΄λυση για να ξεφύγουμε από την ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ της ΦΥΣΗΣ που κουβαλάμε μέσα μας.

Μηπως δεν ξερουμε την ΤΥΦΛΑ μας γυρω απο την αξιοπρεπεια, την αυταπαρνηση και την τιμιοτητα των ζωων;

Καπετάνιε μου συγνώμη, αλλά γράφεις ανοησίες.

Εκτός αν όταν λες 'ζώα', το μόνο ζώο που έχεις στο μυαλό σου είναι τα οικόσιτα σκυλιά που είχες κατά καιρούς, εξημερωμένα εδώ και δεκάδες χιλιάδες χρόνια. Ή τα δελφίνια και τους bonobo, που είναι ό,τι πιό κοντινό στον άνθρωπο υπάρχει στην φύση. Πήγαινε λίγο παραδίπλα! Δες τους χιμποατζ΄ήδες που μοιάζουν πάρα πολύ με τους bonobo! Δες; που πολεμάνε μεςταξύ τους, που τσακώνονται, που σκοτώνονται κυριολεκτικά!

Ε μα πιά όχι και να φτάσουμε στο άλλο άκρο!

Γεωργία είπε...

Τα ζώα (όσα από αυτά σκοτώνουν)σκοτώνουν για α)να φάνε β)να προστατέψουν τα μικρά τους γ) να υπερασπιστούν το ζωτικό τους χώρο.
Και τα τρία αφορούν στην επιβίωση. Και δεν υπάρχει τίποτα υποτιμητικό ή κατώτερο σε αυτό, γιατί ο σκοπός κάθε ατόμου ενός είδους είναι να επιβιώσει και να αναπαραχθεί, ώστε να διαιωνιστεί το είδος του.
Και βέβαια η Φύση είναι σκληρή γιατί ποιό είδος θα επιβίωνε αν προστάτευε τα αθενικά, άρρωστα και μειονεκτικά μέλη του;
Όμως οι άνθρωποι ζούμε σε κοινωνίες, όπου με πολύ διαφορετικούς τρόπους εξασφαλίζουμε την επιβίωση του είδους μας, έτσι ο φόνος άλλου ανθρώπου είναι κατακριτέος και αυτό αποτυπώνεται πολύ νωρίς σε όλες τις θρησκείες, ώστε πλέον να θεωρείται ανήθικος.
Παρόλα αυτά έχουμε μέσα μας έμφυτη τη δυνατότητα να σκοτώσουμε για κάποιο από τα τρία παραπάνω.
Επιπλέον οι άνθρωποι σκοτώνουν και για λόγους που δεν αφορούν τη ζωική τους καταγωγή και εδώ είναι που αδικούμε τα ζώα. Οι άνθρωποι σκοτώνουν και για λόγους που αφορούν τη θέση τους στην κοινωνία, αφού αυτή η κοινωνία δε φροντίζει για τη συνολική ευημερία καθενός από τα μέλη της.
Νομίζω ότι ο κάθε ένας από μας θα μπορούσε να σκοτώσει, αν για κάποιους λόγους, διαφορετικούς για τον καθένα και ίσως μη κατανοητούς από όλους, ένοιωθε ότι απειλούνταν κάτι από τα παραπάνω, ανάλογα με την ηθική και πνευματική του συγκρότηση.
Δε δικαιολογείται βέβαια κανένας φόνος, αλλά πάντα θα πρέπει να κατανοούμε το γιατί.
Είναι εύκολο να αποκαλούμε κάθε φονιά κτήνος ή ζώο, αλλά πως φτιάχνονται τα κτήνη;
Και θα κατακρίνατε με τον ίδιο τρόπο το φόνο αν ας πούμε μια μητέρα σκότωνε για να υπερασπιστεί τα παιδιά της;

Ανώνυμος είπε...

Δεν νομίζω ότι οι προλαλήσαντες έχουν φτάσει στο άλλο άκρο αγαπητέ γάτε... Το ένστικτο του φόνου ενυπάρχει σε κάθε μέλος του ζωϊκού βασιλείου και δεν είναι ενάντια στη φύση μας όπως θα θέλαμε να πιστεύουμε. Όλα τα υπολοιπα ζώα σε ορισμένες περιστάσεις φτάνουν να σκοτώσουν όμοιό τους (ακόμα και αν είναι μωρό) για λόγους όμως που μακροπρόθεσμα οδηγούν στην ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ στη Φύση. Όσο σκληρό και αν είναι , πρόκειται για τον αμείλικτο νόμο της φύσης τον οποίο όμως ΟΛΟΙ σέβονται. Εμείς οι άνθρωποι ούτε αυτόν δεν σεβόμαστε ,έχουμε θέσει εαυτόν υπεράνω και εκτός από να καταρρίπτουμε κάθε μέρα τα ρεκόρ βίας εναντίον συνανθρώπων μας, βιάζουμε μέχρι θανάτου και την ίδια τη φύση χωρίς καμμία απολυτως λογική!
Και μια διόρθωση: τα δελφίνια (λόγω της ιδιαίτερης και ανεξερεύνητης εφυΐας τους ίσως) έχει παρατηρηθεί ότι βιαιοπραγούν κάποιες φορές μεταξύ τους χωρίς πραγματική αιτία....

Μαύρος Γάτος είπε...

Φίλη μου Lupa, δεν διαφωνώ! Αυτό λέω κι εγώ, ότι είμαστε κι εμείς ζώα με ένστικτα, που όμως αγωνιζόμαστε να ξεφύγουμε από το ένστικτο...

Διαφωνώ με την εξιδανίκευση της φύσης και των ζώων, σε αντιδιαστολή προς τον δήθεν "αφύσικο" άνθρωπο. Δες αν θέλεις και το νέο μου ποστ.