30 Ιαν 2008

ΜΗΝ ΠΑΡΑΔίΝΕΣΑΙ ΑΠΑΛόΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛή ΝύΧΤΑ ΑΥΤή


"Αυτά είπε σ' έναν ποιητή δικό μας

και τράβηξε για το Φεγγάρι, ο Ντύλαν Τόμας"


DO NOT GO GENTLE 

INTO THAT GOOD NIGHT
Αφιερωμένο στην Μνήμη του Σταύρου Κουγιουμτζή


Μην παραδίνεσαι απαλός στην καλή νύχτα αυτή
πυρ και μανία, γέρο, που νυχτώνει σου η μέρα
οργή, οργή, για του Φωτός τη συντριβή

Κι αν στο Σκοτάδι υποκλίνονται στο τέλος οι Σοφοί
γιατί τα λόγια τους δεν κέντησαν καμμία φωταχτίδα
δεν παραδίνονται απαλοί στην καλή νύχτα αυτή

Και σεις Καλοί, μόλις μι'ανάσα απ’το χαμό, θρηνώντας, πόσο λαμπερά,
τα εύθραυστά σας κατορθώματα,πώς θα λικνίζονταν,
σε πράσινο λιμάνι
οργή, οργή, γιατί το φως, θα συντριβεί


Οι Ατίθασοι,που πιάσαν και τραγούδησαν τον Ήλιο σαν πουλί
κι έμαθαν πιά, τόσο αργά, πόσο τού πίκραναν τον δρόμο
δεν παραδίνονται απαλοί στην καλή νύχτα αυτή

Οι Zοφεροί, σαν ξεψυχάνε, τη στιγμή τους τη στερνή
- μάτια τυφλά πόσο χαρούμενα μπορούν να λάμπουν, σαν αστέρια-
οργή, οργή, γιατί το φως, θα σκορπιστεί


Κι εσύ, Πατέρα μου, στα λυπημένα ύψη εκεί,
με το αμείλικτό σου δάκρυ, κατάρα δώσμου, ή ευχή

Μην παραδίνεσαι απαλός στην καλή νύχτα αυτή
Οργή, οργή, για του φωτός τη συντριβή

Dylan Thomas




Του Dylan Thomas, στο βίντεο απαγγέλει ο ίδιος
μετάφραση: Μαύρος Γάτος

Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος
για την μετάφραση αυτή


3 σχόλια:

Surrealist είπε...

Στίχοι: Κωνσταντίνος Καβάφης
Μουσική: Δήμος Μούτσης
Πρώτη εκτέλεση: Χρήστος Λεττονός

Εδω ας σταθώ
κι ας δω κι εγώ τη φύση λίγο
θάλασσα του πρωιού
κι ανέφελου ουρανού
λαμπρά μαβιά και κίτρινη όχθη
Ολα ωραία και μεγάλα φωτεισμένα
λαμπρά μαβιά και κίτρινη όχθη

Εδώ ας σταθώ
κι ας γελαστώ πως βλέπω αυτά
τα είδα αλήθεια μια στιγμή
σαν πρωτοτοστάθηκα
κι όχι κι εδώ
τες φαντασίες μου
τα ιδάλματα της υδονής
κι όχι κι εγώ

Ολα ωραία και μεγάλα φωτεισμένα
λαμπρά μαβιά και κίτρινη όχθη

να σε ευχαριστήσω για την τιμή να με καλέσεις.

Ακόμη να πω ότι γνωρίζω το θέμα με ωρομίσθιους, δύσκολη κατάσταση , φίλος το είχε συζητήσει σσε παρέα και κατανόησα την αβεβαιότητα που προκαλεί η μη ορριστική θέση και λύση του αυτού προβλήματος... Κάνω μία μικρή αναφορά για να ξέρουν ότι το θέμα τους έίναι γνωστό. Αν αυτό λίγο νακουφίζει.

Όμως τίποτα πιο μόνιμο από το προσωρινό όπως έλεγαν και λένε!

Μαύρε γάτε την καλησπέρα μου, να είσαι καλά!

Π είπε...

Γάτε, να χαρείς, βγάλε αυτό το γελοίο τεχνητό βίντεο! Εδώ η φωνή του ποιητή.

Μαύρος Γάτος είπε...

Φίλε μου Π όντως φρικτό το βίντεο, αλλά το audio είναι αυτό που αξίζει- έχω το Mp3, και μάλιστα το έχω ντύσει και με δική μου μουσική υπόκρουση, αλλά δεν προλαβαίνω να το ανεβάσω...

Σού!
Ρέα!
Λίστ!

Καλώς τες... και οι τρεις!

Σ;))))))