ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ; Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ - ΜΕΡΟΣ Γ' (ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ)
Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ - ΜΕΡΟΣ Γ'
[Από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου – κεφ. 7 - Μετάφραση: Μαύρος Γάτος]
1 Μην κατακρίνετε, για να μην κατακριθείτε. 2 Με τα ίδια σας τα κριτήρια θα σας κατακρίνουν, και με τα ίδια σας τα μέτρα θα σας μετρήσουν. 3 Γιατί ο καθένας κοιτάζει την αγκίδα στο μάτι του αδερφού του και δεν παίρνει χαμπάρι το δοκάρι στο ίδιο του το μάτι. 4 Μα πώς να πεις στον αδερφό σου «άφησε με να σου βγάλω την αγκίδα από το μάτι σου», όταν έχεις ολόκληρο δοκάρι μέσα στο δικό σου; 5 Υποκριτή, βγάλε πρώτα το δοκάρι από το δικό σου το μάτι, και μετά ασχολήσου με την αγκίδα στο μάτι του αδερφού σου.
6 Μην δίνετε τα πολύτιμα στα σκυλιά, ούτε να πετάτε τα μαργαριτάρια στα γουρούνια, γιατί θα τα τσαλαπάτησουν, και μετά θα στραφούν και να σας ξεσκίσουν. 7 Ζητήστε και θα σας δοθεί, ψάξτε, και θα βρείτε, χτυπήστε, και θα σας ανοίξουν. 8 Γιατί όλοι όσοι ζητούν θα πάρουν, κι όλοι όσοι ψάχνουνε θα βρουν, και σε όλους όσους χτυπούν, θα τους ανοίξουν. 9 Είναι δυνατόν κανείς από εσάς να δώσει πέτρες στο παιδί του που του ζητάει ψωμί; 10 Και αν το παιδί του τού ζητήσει κρέας, θα τού δώσει κανείς φίδι; 11 Αν εσείς που είστε κακοί ξέρετε να δίνετε ό,τι πρέπει στα παιδιά σας, πόσο μάλλον ο ουράνιος πατέρας σας θα ευεργετεί όλους αυτούς που του ζητούν.
12 Ό,τι θα θέλατε να σας κάνουν οι άλλοι να το κάνετε και εσείς σ’αυτούς. Γιατί αυτός είναι ο νόμος και οι προφήτες. 13 Να μπείτε από την στενή πύλη, γιατί πλατειά είναι η πύλη και φαρδύς είναι ο δρόμος που πηγαίνει προς την καταστροφή, και πολλοί είναι αυτοί που πηγαίνουν προς τα εκεί. 14 Γιατί είναι στενή η πύλη και θλιβερός ο δρόμος που πηγαίνει προς την ζωή, και λίγοι είναι αυτοί που τον βρίσκουν.
15 Να φυλάγεστε από τους ψευτοπροφήτες που σας έρχονται ντυμένοι με προβιές και από μέσα είναι αρπακτικοί λύκοι. 16 Θα τους καταλαβαίνετε από τους πράξεις τους. Δεν γίνεται να τρυγήσεις σταφύλια από τις αγκαθιές, ούτε από τις τσουκνίδες να μαζέψεις σύκα. 17 Έτσι, κάθε καλό δέντρο κάνει καλούς καρπούς και κάθε σάπιο δέντρο κάνει κακούς καρπούς. 18 Ούτε το καλό δέντρο μπορεί να δώσει κακούς καρπούς, ούτε το σαθρό δέντρο καλούς. 19 Κάθε δέντρο που δεν μπορεί να δώσει καλούς καρπούς, κόβεται και ρίχνεται στην φωτιά. Επομένως από τους καρπούς τους θα τους καταλάβετε.
21 Στο ουράνιο βασίλειο δεν θα μπει ο καθένας που με καλοπιάνει, αλλά όσοι εφαρμόζουν το θέλημα του ουράνιου πατέρα μου. 22 Πολλοί θα μου πουν εκείνη την ημέρα, Κύριε κύριε, στο όνομα σου δεν προφητέψαμε, και στο όνομά σου δεν κάναμε εξορκισμούς, και στο δικό σου όνομα δεν κάναμε τόσα θαυμαστά; 23 Και τότε θα τους πω, δεν σας ξέρω, μακριά από εμένα, εσείς, που εφαρμόζετε την ανομία.
24 Όλοι όσοι ακούν τα λόγια μου και τα εφαρμόζουν, μοιάζουν με κάποιον γνωστικό άνθρωπο που χτίζει το σπίτι του πάνω σε βράχο. 25 Και πέφτει η βροχή, και πλημμυρίζουν τα ποτάμια, και φυσούν οι άνεμοι, και χτυπούν το σπίτι, κι αυτό δεν πέφτει, γιατί θεμελιώθηκε πάνω σε βράχο. 26 Και όσοι ακούν τα λόγια μου αυτά και δεν τα εφαρμόζουν μοιάζουν με κάποιον ανόητο, που χτίζει το σπίτι του στην άμμο. 27 Και πέφτει η βροχή, και πλημμυρίζουν τα ποτάμια, και φυσούν οι άνεμοι, και χτυπούν το σπίτι, κι αυτό πέφτει και γκρεμίζεται.
28 Τελείωσε ο Ιησούς την ομιλία του, και εντυπωσιάστηκαν τα πλήθη από την διδασκαλία του, γιατί δίδασκε με κύρος, και όχι όπως οι γραμματείς.
Παρέθεσα ολόκληρη την "Επί του όρους ομιλία" από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου, γιατί είμαι σίγουρος πως πολύ λίγοι από εμάς τους «χριστιανούς» την έχουμε διαβάσει, και πολύ λιγοτεροι ακόμα την έχουμε καταλάβει, μια που έτσι κι αλλιώς το αρχαίο κείμενο είναι δυσπρόσιτο, και οι υπάρχουσες μεταφράσεις λίγες και δυσνόητες. Πώς να κρίνεις λοιπόν τον Χριστό, αν δεν ξέρεις τι είπε (είδατε, το να κρίνεις δεν είναι αντίθετο με την διδασκαλία Του, μην κατακρίνεις είπε, όχι μην κρίνεις.…); Και πόσοι από εμάς πραγματικά ξέρουμε τι τέλος πάντων είπε;
Τώρα λοιπόν που λίγο πολύ ξέρετε, μια που η επί του όρους ομιλία είναι -λίγο πολύ- η επιτομή της διδασκαλίας Του, θα συμφωνήσετε πως δεν έχουν θέση χαλαρές στάσεις απ΄εναντι στον χριστιανισμό, όπως «εγώ πιστεύω μεν, αλλά με τους δικούς μου όρους». Ο Χριστός ήταν σαφέστατος και κατηγορηματικότατος: όχι στα επίγεια, όχι στο κηνύγι των υλικών απολαύσεων, όχι στα σωματικά πάθη και στις καταχρήσεις, όχι στην παραμικρή παραβίαση του Νόμου, όχι στην έκλυτη ζωή και στον ελεύθερο έρωτα, όχι και στο διαζύγιο, όχι στην καταναλωτική κοινωνία, όχι στο υλικό συμφέρον, όχι στην εκδίκηση, όχι και στην άμυνα ενάντια στην επιβουλή, όχι στα λιβανίσματα και τις δοξαστικές πολυλογίες, όχι στην υποκρισία, όχι στην επίδειξη θεοσέβειας και υπακοής στον Νόμο,. Και πείτε μου, καταλάβατε γιατί η επίσημη Εκκλησία αντιστέκεται τόσο σθεναρά στην χρήση μετάφρασης του Ευαγγελίου στην λατρευτική ζωή; Γιατί, σύμφωνα με την διδασκαλία του ίδιου του Χριστού, το φλύαρο και πολυτελές οικοδόμημα της επίσημης λατρείας του δήθεν χριστιανικού μας ιερατείου, καταρρέει, οι πολύωρες δοξολογίες αποκαλύπτονται διαβολικές, το Αστικό και το Ποινικό Δίκαιο καταργούνται, η ιερή στην κοινωνία μας ιδιοκτησία απαξιώνεται και γίνεται βάρος, το διαζύγιο απαγορεύεται. Ο «φιλόχρηστος ημών» στρατός και η αστυνομία διαλύονται αυτόματα και αυτοδίκαια, γιατί η ίδια τους η ύπαρξη φαίνεται καθαρά ότι αντιβαίνει κάθετα στο λόγο του Χριστού. Ξαναδιαβάστε τα σχετικά χωρία, κοιτάξτε και το πρωτότυπο αν θέλετε για να βεβαιωθείτε, και αν μπορείτε υποστηρίξτε πως δεν είναι έτσι.
Πώς είπατε; Διάλυση της Εκκλησίας, της Αστυνομίας και του Στρατού, και όλα αυτά σύμφωνα με την επί του όρους ομιλία; Θα μου πείτε, μα καλά, αναρχικός ήταν ο Ιησούς; Καθόλου. Γιατί στην διδασκαλία του πάνω απ’όλα υπάρχει πάντα και εποπτεύει τα πάντα η υπέρτατη Αρχή, που είναι ο «ουράνιος πατέρας». Πέρα από αυτό, ο Χριστός υπερασπίστηκε την επίγεια εξουσία λέγοντας «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ», δηλαδή περίπου «καθένας με τις αρμοδιότητές του, ο Καίσαρας με τις Καισαρικές του και ο Θεός με τις Θεικές Του».
Ούτε έναν, ούτε έναν «χριστιανό» δεν ξέρω που να εφαρμόζει την διδασκαλία του Χριστού. Και δυστυχώς ο ίδιος ο Χριστός πάλι είπε (φυσικά μέσα από τους Ευαγγελιστές) ότι «ή είστε μαζί μου εκατό τοις εκατό, ή είστε εναντίον μου». Δεν άφησε κανένα περιθώρια για μεσοβέζικες λύσεις. Άρα όλοι μας πάμε προς τις φλόγες της Κόλασης ολοταχώς…
…εκτός αν…
…θυμηθούμε ότι όλη η διδασκαλία του Χριστιανισμού συμπυκνώνεται στην λέξη ΑΓΑΠΗ...
6 Μην δίνετε τα πολύτιμα στα σκυλιά, ούτε να πετάτε τα μαργαριτάρια στα γουρούνια, γιατί θα τα τσαλαπάτησουν, και μετά θα στραφούν και να σας ξεσκίσουν. 7 Ζητήστε και θα σας δοθεί, ψάξτε, και θα βρείτε, χτυπήστε, και θα σας ανοίξουν. 8 Γιατί όλοι όσοι ζητούν θα πάρουν, κι όλοι όσοι ψάχνουνε θα βρουν, και σε όλους όσους χτυπούν, θα τους ανοίξουν. 9 Είναι δυνατόν κανείς από εσάς να δώσει πέτρες στο παιδί του που του ζητάει ψωμί; 10 Και αν το παιδί του τού ζητήσει κρέας, θα τού δώσει κανείς φίδι; 11 Αν εσείς που είστε κακοί ξέρετε να δίνετε ό,τι πρέπει στα παιδιά σας, πόσο μάλλον ο ουράνιος πατέρας σας θα ευεργετεί όλους αυτούς που του ζητούν.
12 Ό,τι θα θέλατε να σας κάνουν οι άλλοι να το κάνετε και εσείς σ’αυτούς. Γιατί αυτός είναι ο νόμος και οι προφήτες. 13 Να μπείτε από την στενή πύλη, γιατί πλατειά είναι η πύλη και φαρδύς είναι ο δρόμος που πηγαίνει προς την καταστροφή, και πολλοί είναι αυτοί που πηγαίνουν προς τα εκεί. 14 Γιατί είναι στενή η πύλη και θλιβερός ο δρόμος που πηγαίνει προς την ζωή, και λίγοι είναι αυτοί που τον βρίσκουν.
15 Να φυλάγεστε από τους ψευτοπροφήτες που σας έρχονται ντυμένοι με προβιές και από μέσα είναι αρπακτικοί λύκοι. 16 Θα τους καταλαβαίνετε από τους πράξεις τους. Δεν γίνεται να τρυγήσεις σταφύλια από τις αγκαθιές, ούτε από τις τσουκνίδες να μαζέψεις σύκα. 17 Έτσι, κάθε καλό δέντρο κάνει καλούς καρπούς και κάθε σάπιο δέντρο κάνει κακούς καρπούς. 18 Ούτε το καλό δέντρο μπορεί να δώσει κακούς καρπούς, ούτε το σαθρό δέντρο καλούς. 19 Κάθε δέντρο που δεν μπορεί να δώσει καλούς καρπούς, κόβεται και ρίχνεται στην φωτιά. Επομένως από τους καρπούς τους θα τους καταλάβετε.
21 Στο ουράνιο βασίλειο δεν θα μπει ο καθένας που με καλοπιάνει, αλλά όσοι εφαρμόζουν το θέλημα του ουράνιου πατέρα μου. 22 Πολλοί θα μου πουν εκείνη την ημέρα, Κύριε κύριε, στο όνομα σου δεν προφητέψαμε, και στο όνομά σου δεν κάναμε εξορκισμούς, και στο δικό σου όνομα δεν κάναμε τόσα θαυμαστά; 23 Και τότε θα τους πω, δεν σας ξέρω, μακριά από εμένα, εσείς, που εφαρμόζετε την ανομία.
24 Όλοι όσοι ακούν τα λόγια μου και τα εφαρμόζουν, μοιάζουν με κάποιον γνωστικό άνθρωπο που χτίζει το σπίτι του πάνω σε βράχο. 25 Και πέφτει η βροχή, και πλημμυρίζουν τα ποτάμια, και φυσούν οι άνεμοι, και χτυπούν το σπίτι, κι αυτό δεν πέφτει, γιατί θεμελιώθηκε πάνω σε βράχο. 26 Και όσοι ακούν τα λόγια μου αυτά και δεν τα εφαρμόζουν μοιάζουν με κάποιον ανόητο, που χτίζει το σπίτι του στην άμμο. 27 Και πέφτει η βροχή, και πλημμυρίζουν τα ποτάμια, και φυσούν οι άνεμοι, και χτυπούν το σπίτι, κι αυτό πέφτει και γκρεμίζεται.
28 Τελείωσε ο Ιησούς την ομιλία του, και εντυπωσιάστηκαν τα πλήθη από την διδασκαλία του, γιατί δίδασκε με κύρος, και όχι όπως οι γραμματείς.
Παρέθεσα ολόκληρη την "Επί του όρους ομιλία" από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου, γιατί είμαι σίγουρος πως πολύ λίγοι από εμάς τους «χριστιανούς» την έχουμε διαβάσει, και πολύ λιγοτεροι ακόμα την έχουμε καταλάβει, μια που έτσι κι αλλιώς το αρχαίο κείμενο είναι δυσπρόσιτο, και οι υπάρχουσες μεταφράσεις λίγες και δυσνόητες. Πώς να κρίνεις λοιπόν τον Χριστό, αν δεν ξέρεις τι είπε (είδατε, το να κρίνεις δεν είναι αντίθετο με την διδασκαλία Του, μην κατακρίνεις είπε, όχι μην κρίνεις.…); Και πόσοι από εμάς πραγματικά ξέρουμε τι τέλος πάντων είπε;
Τώρα λοιπόν που λίγο πολύ ξέρετε, μια που η επί του όρους ομιλία είναι -λίγο πολύ- η επιτομή της διδασκαλίας Του, θα συμφωνήσετε πως δεν έχουν θέση χαλαρές στάσεις απ΄εναντι στον χριστιανισμό, όπως «εγώ πιστεύω μεν, αλλά με τους δικούς μου όρους». Ο Χριστός ήταν σαφέστατος και κατηγορηματικότατος: όχι στα επίγεια, όχι στο κηνύγι των υλικών απολαύσεων, όχι στα σωματικά πάθη και στις καταχρήσεις, όχι στην παραμικρή παραβίαση του Νόμου, όχι στην έκλυτη ζωή και στον ελεύθερο έρωτα, όχι και στο διαζύγιο, όχι στην καταναλωτική κοινωνία, όχι στο υλικό συμφέρον, όχι στην εκδίκηση, όχι και στην άμυνα ενάντια στην επιβουλή, όχι στα λιβανίσματα και τις δοξαστικές πολυλογίες, όχι στην υποκρισία, όχι στην επίδειξη θεοσέβειας και υπακοής στον Νόμο,. Και πείτε μου, καταλάβατε γιατί η επίσημη Εκκλησία αντιστέκεται τόσο σθεναρά στην χρήση μετάφρασης του Ευαγγελίου στην λατρευτική ζωή; Γιατί, σύμφωνα με την διδασκαλία του ίδιου του Χριστού, το φλύαρο και πολυτελές οικοδόμημα της επίσημης λατρείας του δήθεν χριστιανικού μας ιερατείου, καταρρέει, οι πολύωρες δοξολογίες αποκαλύπτονται διαβολικές, το Αστικό και το Ποινικό Δίκαιο καταργούνται, η ιερή στην κοινωνία μας ιδιοκτησία απαξιώνεται και γίνεται βάρος, το διαζύγιο απαγορεύεται. Ο «φιλόχρηστος ημών» στρατός και η αστυνομία διαλύονται αυτόματα και αυτοδίκαια, γιατί η ίδια τους η ύπαρξη φαίνεται καθαρά ότι αντιβαίνει κάθετα στο λόγο του Χριστού. Ξαναδιαβάστε τα σχετικά χωρία, κοιτάξτε και το πρωτότυπο αν θέλετε για να βεβαιωθείτε, και αν μπορείτε υποστηρίξτε πως δεν είναι έτσι.
Πώς είπατε; Διάλυση της Εκκλησίας, της Αστυνομίας και του Στρατού, και όλα αυτά σύμφωνα με την επί του όρους ομιλία; Θα μου πείτε, μα καλά, αναρχικός ήταν ο Ιησούς; Καθόλου. Γιατί στην διδασκαλία του πάνω απ’όλα υπάρχει πάντα και εποπτεύει τα πάντα η υπέρτατη Αρχή, που είναι ο «ουράνιος πατέρας». Πέρα από αυτό, ο Χριστός υπερασπίστηκε την επίγεια εξουσία λέγοντας «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ», δηλαδή περίπου «καθένας με τις αρμοδιότητές του, ο Καίσαρας με τις Καισαρικές του και ο Θεός με τις Θεικές Του».
Ούτε έναν, ούτε έναν «χριστιανό» δεν ξέρω που να εφαρμόζει την διδασκαλία του Χριστού. Και δυστυχώς ο ίδιος ο Χριστός πάλι είπε (φυσικά μέσα από τους Ευαγγελιστές) ότι «ή είστε μαζί μου εκατό τοις εκατό, ή είστε εναντίον μου». Δεν άφησε κανένα περιθώρια για μεσοβέζικες λύσεις. Άρα όλοι μας πάμε προς τις φλόγες της Κόλασης ολοταχώς…
…εκτός αν…
…θυμηθούμε ότι όλη η διδασκαλία του Χριστιανισμού συμπυκνώνεται στην λέξη ΑΓΑΠΗ...
Καλές και πνευματικές γιορτές
Μαύρος Γάτος (ένας άθεος χριστιανός)
ΑΓΑΠΗ!
Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 1ο
Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 2ο
Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 3ο
Μαύρος Γάτος (ένας άθεος χριστιανός)
ΑΓΑΠΗ!
Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 1ο
Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 2ο
Η Ομιλία στο Βουνό - μέρος 3ο
10 σχόλια:
είμαι στη δουλειά, έχω φάει τα κέρατά μου, νυστάζω απελπιστικά... φυσικά και ΔΕΝ θα διαβάσω τα σεντόνια σου :Ρ ρίχτα μου, αν με πάρει ο ύπνος, υπόσχομαι να επανέλθω προς ανάγνωση :)
To τι ειπε ποιος ειναι μεγαλη ιστορια,η οποια συνηθως μας ριχνει σε πλανη.
Δεν ξερω σε τι να πιστεψω...
Γατούλη, πέρσι τέτοιο καιρό είδα-κατά λάθος, ναι, εγω η σινεφίλ...το Κατα Ματθαίον Ευαγγέλιο του κυρίου Παζολίνι.
Επεσα πάνω του ένα βράδυ (διότι τέτοια ώρα βάζουν τις καλές ταινίες, μην τύχει και τις δει κανείς και σταματήσει να βλέπει τον μικρούτσικο...) και μετά απο λίγα λεπτά κόλησα, έπαθα πλάκα, μου ήταν αδύνατον να το αλλάξω...
Συγκλονίστηκα διότι αναγνώριζα όλα όσα έλεγε, και μου πήρε ώρα μέχρι να καταλάβω οτι είναι αυτολεξεί το ευαγγέλιο, χωρίς καθόλου δική του παρέμβαση.. καμμία σχέση, εννοείται, με εκκλησίες, και παπάδες, και ρωμαίους, και χόλυγουντ, τίποτα, τίποτα, και ταυτόχρονα, ΟΛΑ, τα πάντα!
Να μην πω για τη σηληρότητα του τοπίου, για τα πρόσωπα των ηθοποιών, για τη μουσική υπόκρουση (η διεθνής...).
Ετριβα τα μάτια μου και κουνούσα το κεφάλι μου, έπρεπε να γίνω 38 για να την ανακαλύψω!
Καλλιο αργά παρά ποτε!
Χάρηκα πολύ που πόσταρες τα κείμενα, πολύ καλά έκανες, τα τυπώνω για να τα διαβάσω αύριο στη δουλειά.
:)
(θα προβληθεί το βράδυ της Μ Παρασκευής στην ΕΤ1 στις 24:00)
Αυτό το "Αθεος Χριστιοανός" είναι συγκλονιστικό.
Αυτό θα πω μόνο - και Καλή Ανάσταση & Σωτηρία σε όλους εμάς τους άθεους Χριστιανούς.
Ευτυχώς που έχουμε κι εσένα, γατί μου, με απρόπριετ για τη Μεγαλοβδομάδα ποστς και μας σώνεις. Μερικοί από μας έχουμε κυλιστεί στο βούρκο της ακολασίας και θα καιόμαστε αιωνίως στο πυρ το εξώτερον! Μέχρι σε πάρτυ πήγαμε, τα ξέκωλα, χθες....
:ppppppppp
Φαντάζομαι ότι γλεντήσατε ...χριστιανικά, Σίντυ!
Λύσιππε, καλό Πάσχα εκεί στα ξένα. Έχω κάνει και ξέρω...
Λεμονάκι, Νίκο, η Εκκλησία ΔΕΝ ακολουθεί την διδασκαλία του Χριστού. Αυτό το βρίσκω συγκλονιστικό. Καλό Πάσχα, εύχομαι...
Μαλία, κακό παιζί. Τα σεντόνια μου είναι εμπριμέ και βελουτέ Σ;))))
Καλό Πάσχα σε όλους Σ;)
Καλή Ανάσταση!
Α!
και...
Μίλα μας επειδή μας αγαπάς!
;ο)
καλή Ανάσταση Γατούλη μου.
Φως...
Καλά Αδώνια. Έτσι, όπως τα γιόρταζαν οι Έλληνες αιώνες πριν τη χριστιανική παγκοσμιοποίηση.
Πως τα γιόρταζαν; Μα όπως τώρα. Νηστεία, εγκράτεια, επιτάφιος του Άδωνη, σταύρωση του αναβλαστικού Θεού και Ανάσταση την επόμενη μέρα με τσιμπούσια στους Ναους και τις εξοχές. Προ "χριστού" όλα αυτά ε;
:-)
Blue topaz ring will certainly be thpmas sabo your best option if you are intended to thomas sabo jewellery include a ring into your gemstone jewelry collection. cheap thomas sabo charms Either if you wish to wear the ring on a special occasion or thomas bracelets wear this sort of ornaments on a daily basis, silver charm carriers it is up to your account. Blue thomas sabo necklaces topaz ring can ensure you that you will attract every person.
Δημοσίευση σχολίου