2 Οκτ 2006

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ "ΦΙΛΕΛΛΗΝ";

.
J95 said:

Επίσης αυτά που λες για τον τίτλο του φιλέλληνα δεν ισχύουν. Στην αρχαιότητα, όπως και σήμερα, ο όρος "φιλέλλην" αναφερόταν σε ξένους και τον απέκτησαν μόνο Μακεδόνες και Ρωμαίοι βασιλείς. Εξ ου και η φειδώς: οι αρχαίοι ήταν εξαιρετικά απρόθυμοι να νιώσουν ευγνωμοσύνη απέναντι σε βαρβάρους.


Απάντηση:

Ο βασιλιάς της Μακεδονίας, Αλέξανδρος Α' ονομάστηκε Φιλέλλην από το Θηβαίο ποιητή Πίνδαρο για τον ίδιον λόγο που ο Ιάσων των Φερών και ο Ευαγόρας της Κύπρου ονομάστηκαν Φιλέλληνες (Ισοκράτης 107Α, 199Α): Ο τίτλος «Φιλέλλην» στην αρχαία εποχή σήμαινε Φιλόπατρις ή αλλιώς μπορούμε να πούμε πιο απλά «πατριώτης» (Πλάτωνας, Πολιτικά, 470Ε, Ξενοφών Αγησίλαος, 7, 4). Αυτός είναι ο λόγος που ο Μέγας Αλέξανδρος δεν πείραξε το πατρογονικό σπίτι του Πινδάρου, όταν διέταξε τους στρατιώτες του να κάψουν τη Θήβα.

http://www.panmacedonian.info/FALLACIESANDFACTSGREEK.htm

Πόσοι και πόσοι όμως δεν θα ήθελαν να είναι, αν όχι Έλληνες, έστω "Φιλέλληνες", με την "δική σου" έννοια, τη νεότερη, J95...

.
Φιλέλλην

Την χάραξι φρόντισε τεχνικά να γίνει.
Έκφρασις σοβαρή και μεγαλοπρεπής.
Το διάδημα καλλίτερα μάλλον στενό·
εκείνα τα φαρδιά των Πάρθων δεν με αρέσουν.
Η επιγραφή, ως σύνηθες, ελληνικά·
οχ' υπερβολική, όχι πομπώδης-
μην τα παρεξηγήσει ο ανθύπατος
που όλο σκαλίζει και μηνά στη Ρώμη-
αλλ' όμως βέβαια τιμητική.
Κάτι πολύ εκλεκτό απ' το άλλο μέρος·
κανένας δισκοβόλος έφηβος ωραίος.
Προ πάντων σε συστείνω να κυττάξεις
(Σιθάσπη, προς θεού, να μη λησμονηθεί)
μετά το Βασιλεύς και το Σωτήρ,
να χαραχθεί με γράμματα κομψά, Φιλέλλην.
Και τώρα μη με αρχίζεις ευφυολογίες,
τα «Πού οι Έλληνες;» και «Πού τα Ελληνικά;
πίσω απ' τον Ζάγρο εδώ, από τα Φράατα πέρα».
Τόσοι και τόσοι βαρβαρότεροί μας άλλοι
αφού το γράφουν, θα το γράψουμε κ' εμείς.
Και τέλος μη ξεχνάς που ενίοτε
μας έρχοντ' από την Συρία σοφισταί,
και στιχοπλόκοι, κι άλλοι ματαιόσπουδοι.
Ώστε ανελλήνιστοι δεν είμεθα, θαρρώ.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης
.

2 σχόλια:

Ecumene είπε...

Philhellenes in Antiquity

The term "philhellen" in English can mostly be attributed to non-Greeks. On the other hand, "philhellen" in Ancient Greek language means "friend of Greeks" and can be attributed to both foreigners and Greeks.

Examples:

* Alexander I of Macedon was called "philhellen" by the Theban poet Pindar.
* Jason of Pherae [1] and
* Evagoras of Cyprus [2] were both called "philhellens" by Isocrates[3]
* Plato also defines the word "philhellen" as "Greek patriot"[4].
* So does Xenophon[5].

There are many more examples of the Ancient Greek use of the word philhellen for Greeks[6].


wikipedia

Ανώνυμος είπε...

Ρωτά ο Πρόεδρος του UMD (United "Macedonians" Diaspora), Metodija Koloski :
(πρώτο ολέθριο σφάλμα, η συζήτηση μαζί του!)
ΑΠΟΦΩΝΗΣΗ:
Hello Minister Bakoyannis, I would like to congratulate Greece on assuming the OSCE Chairmanship. The United Macedonian Diaspora looks forward to working with Greece on the many issues that plague Europe, such as minority rights, conflict mediation, post-conflict rehabilitation, democratization, and human rights.

You stated that Turkey must respect minority rights, freedom of religion and freedom of expression. According to the report last week by the Council of Europe’s Commissioner for Human Rights the Commissioner remains concerned by Greek authorities’ refusal to recognize the existence of any other minority, except Muslims. What prevents Greek authorities from showing greater receptivity to diversity and allowing members of the Macedonian, Albanian, Turkish, Roma, and Vlach minority groups to be identified as such and to express their identities? When does Greece plan to ratify the Framework Convention for the Protection of National Minorities, the European Convention on Nationality and the Fourth Protocol to the European Convention on Human Rights and when will the Macedonian, Turkish, Albanian, Vlach, and Roma minorities be granted full minority rights, freedom of religion, and recognition by the Government of Greece?
Thank you."

Εαν λοιπόν Ντόρα μας, δεν διακόπτεις έναν τύπο που σε ρωτά, εσένα την Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας, χρησιμοποιώντας τον όρο "macedonian minority" τρεις φορές και δεν τον κόβεις νέτα-σκέτα λέγοντας του, "are you joking? Macedonian minority in Greek Macedonia?", τι να πούμε; Πόσο ψύχραιμοι να μείνουμε στο απόλυτο ξεπούλημα;

Και του απαντάς "άρες, μάρες κουκουνάρες¨, ότι στην Ευρώπη όλοι σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα...
Κι ενώ ο Μεθόδιος πανηγυρίζει γιατί σε παγίδευσε, εσύ δεν τόλμησες να του πεις για "αντίποινα", μία φορά έστω τη λέξη "slavomacednians" ή "FYROM"...
Μπέρδεψες και τις συνθήκες...(Lisbon treaty?) και του λες: "γιατί η Ελλάδα αναγνωρίζει μόνο μία μειονότητα; Είναι πολύ απλό, επειδή υπάρχει η συνθήκη της Λωζάνης", αντί να του πεις, "επειδή απλά ΔΕΝ υπάρχουν άλλες αξιοσημείωτες μειονότητες!". Από που ως που, οι Βλάχοι είναι μειονότητα;;;;; Τους ρωτήσατε; ακούσατε κανένα βλάχο να θέλει να τον αποκαλούν "μειονότητα";;;;

Μας φαίνεται ότι είσαι αδιάφορη για τα εθνικά θέματα και το μυαλό σου είναι αλλού (στην προσωπική σου προβολή. Ευχαριστούμε, αλλά δεν θα πάρουμε.
Άσε που επέλεξες να μη θέσεις το Σκοπιανό στην Κλίντον, για λόγους ...τακτικής! Παραμύθια.

Ντόρα, είσαι πολύ ντεφορμέ! Με αγάπη στο λέμε, άλλαξε Υπουργείο !!!

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:

http://www.youtube.com/watch?v=ODaUk...post_2468.html

Η επικεφαλής του Γραφείου Συνδέσμου της Ελλάδας στην ΠΓΔΜ πρέσβης, Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου αποχώρησε χθες από πολυμερή διάσκεψη για τον πολιτισμό, που πραγματοποιείται στα Σκόπια, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι οι διοργανωτές χρησιμοποιούσαν το όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας».Η κα Παπαδοπούλου, σε παρέμβασή της, κατηγόρησε τους διοργανωτές ότι ενήργησαν με κακή πίστη και σε πλήρη παραβίαση των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η ΠΓΔΜ στο πλαίσιο της Ενδιάμεσης Συμφωνίας που υπεγράφη μεταξύ της Ελλάδας και της ΠΓΔΜ το 1995. Εξέφρασε ακόμη τη δυσαρέσκειά της για το ότι το υπουργείο Πολιτισμού της ΠΓΔΜ επιχείρησε να εκμεταλλευθεί τη διάσκεψη για την προώθηση πολιτικών στόχων και αποχώρησε.Η υπουργός Πολιτισμού της ΠΓΔΜ, Ελιζαμπέτα Κάντσεσκα-Μίλεφσκα, εξέφρασε την «έκπληξή» της για την αποχώρηση της κας Παπαδοπούλου, κι έκανε λόγο για «προσπάθεια πολιτικοποίησης, από την ελληνική πλευρά, ενός πολιτιστικού γεγονότος». «Επιπλέον, πρόκειται για μία προσπάθεια με στόχο την αμφισβήτηση του ονόματός μας μέσα στην ίδια μας τη χώρα», πρόσθεσε.Διοργανωτής της διάσκεψης με θέμα «Πολιτισμός και Οπτικοακουστική Επικοινωνία-Παράγοντας ειρήνης και εξασφάλισης του ευρωπαϊκού μέλλοντος για τις χώρες της ΝΑ Ευρώπης», στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι χωρών της περιοχής, καθώς και εκπρόσωποι της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν το υπουργείο Πολιτισμού της ΠΓΔΜ, σε συνεργασία με ιδιωτικό πανεπιστήμιο των Σκοπίων. Σχετικό βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=yAp856aGP2M