5 Σεπ 2006

WER IST DER MÖRDER? Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ

'
Wer ist der Mörder? Mörder unter uns...
Πού είναι ο δολοφόνος; Ο δολοφόνος είναι ανάμεσά μας...

...αλλά μην ψάχνετε απαραιτήτως εκεί ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ τα τεντωμένα δάχτυλα...
ψάξτε ΚΑΙ πίσω από αυτά...

Randy Newman - "In Germany Before The War"
(
original version
- 256Kbps mp3)

Πριν ο πόλεμος να’ ρθεί
είχε ένας ένα μαγαζί
το τριαντατέσσερα εκεί
στο Ντύσσελντορφ

Και κάθε βράδυ στις οκτώ
κατέβαινε στον ποταμό
καθόταν στην ακτή

"Κοιτάζω το ποτάμι μα στη θάλασσα η ψυχή
στη θάλασσα η ψυχή
στη θάλασσα η ψυχή

Κοιτάζω το ποτάμι μα στη θάλασσα η ψυχή..."


Μικρό κορίτσι έχει χαθεί
μαλλιά χρυσά και μάτια γκρι
που μέσα στα γυαλιά του καθρεφτίζονται

"Κοιτάζω το ποτάμι μα στη θάλασσα η ψυχή
στη θάλασσα η ψυχή
στη θάλασσα η ψυχή

Κοιτάζω το ποτάμι μα στη θάλασσα η ψυχή..."


Κάτω απ’τον φθινοπωρινό ουρανό
η Χρυσαφένια μου κι εγώ
κι είναι πολύ χλωμή


Το φωτογραφικό υλικό είναι από την ταινία του Fritz Lang "M" (1931), βασισμένη στην αληθινή ιστορία ενός δολοφόνου παιδιών, που είχε συγκλονίσει λίγα χρόνια νωρίτερα όλην την Γερμανία. Η ταινία απαγορεύτηκε από τους Ναζί μόλις εδραιώθηκαν στην εξουσία, με την πρόφαση ότι "παρουσιάζοντας τους δολοφόνους σαν ανθρώπινα όντα προσπαθούσε να μειώσει την ευθύνη τους". Η πραγματική αιτία όμως που απαγορεύτηκε ήταν η σε όλους προφανής σημασία του υπότιτλου της ταινίας, "Δολοφόνοι ανάμεσά μας" - επρόκειτο φυσικά για αναφορά στους Εθνικοσοσιαλιστές (Nazionalsosialismus = Nazi, εξ' ου και Ναζισμός - Ναζιστές). Άλλωστε και όταν γυριζόταν η ταινία οι Ναζί έκαναν ό,τι μπορούσαν, εκφοβισμούς, εκβιασμούς, απειλές, δυσφήμιση, για να μην γυριστεί...

Πολλά χρόνια αργότερα, η ταινία "Μ" ενέπνευσε τον Randy Newman για να γράψει αυτό το σπαρακτικό τραγούδι, με σαφέστατες βέβαια αναφορές και στο Ολοκαύτωμα.
.

6 σχόλια:

nonplayer είπε...

αυτό κάτω από τη φωτογραφία με τα δάχτυλα είναι όλα τα λεφτά...

Οι Ναζι την απαγόρευσαν το 1933, αμέσως μόλις ανέβηκαν στην εξουσία, όταν προσπαθούσαν ακόμα να συγκροτήσουν τη Χιτλερική Νεολαία, που θα έπρεπε (τι ειρωνία) να έχει τα σωστά πρότυπα και να σκληρύνει για να κάψει βιβλία και να σπάσει βιτρίνες (Kristallnacht, πλησιάζει και η επέτειος το Νοέμβριο) λίγο καιρό μετά.

Πολύ ωραίο ποστ!

mindstripper είπε...

Είχα πετύχει την ταινία αυτή εντελώς τυχαία στον παλιό Seven-X και είχα συγκλονιστεί. Θυμάμαι ακόμα σκηνές όπου έσφιγγα τις γροθιές μου τόσο δυνατά και για τόση πολλή ώρα, που μετά μου ήταν σχεδόν αδύνατον να ανοίξω τα δάχτυλά μου.
Ας μου επιτραπεί να προσθέσω εδώ την αναφορά της IMDB σ' αυτήν την ταινία. Και σ' ευχαριστώ πολύ που μου την ξαναθύμησες. :-)
Καλό απόγευμα.

Rodia είπε...

Με κάτι τέτοια posts ξεπερνάς τον εαυτό σου! ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!!!!

:-)RESPECT

Χαρυβδιςς είπε...

Εξαιρετικο.

zero είπε...

Μου αρεσουν πολυ τα ποστ σου,
γιατι ειναι πολυδιαστατα.

ΥΓ: πολυ καλο.

ζερο.

ViSta είπε...

...είμαι άφωνη...