Τα ΠΡΟΣΩΠΕίΑ ΤηΣ ΒίΑΣ: ΓΙΑΤί Η ΠΕΡίπΤΩΣΗ ΑΛέΞΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡίΠΤΩΣΗ ΔΙΑΜΑΝΤή ΔΕΝ ΕίΝΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΙΜΕΣ
Δεν το λέω εγώ. Το είπαν κι οι αρχαίοι μας πρόγονοι, εκείνοι οι απίστευτοι άνθρωποι, που τα είπαν ΌΛΑ. Μα ΌΛΑ. Το είπε επίσης κι ο Χριστός:
"ποιός θα μάς φυλάξει από τους Φύλακες;"
Ο φονιάς του Αλέξη ήταν ένας Φύλακας. Ο παραλίγο φονιάς του Διαμαντή ήταν ένας κοινός εγκληματίας, στην περίπτωση αυτή ένας τρομοκράτης. Δεν είναι το ίδιο:
Ο Φύλακας είναι ένα άτομο εντεταλμένο από το κοινωνικό σύνολο να ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ το κοινωνικό σύνολο. Είναι, ΠΡΕΠΕΙ να είναι, το ΑΛΑΤΙ της κοινωνίας, το άνθος, το υπόδειγμα, το στήριγμα. Από την άλλη, ο παραλίγο φονιάς τρομοκράτης είναι ένα οποιοδήποτε τυχαίο και ανεξέλεγκτο άτομο.
Οι Φύλακες έχουν ως βασικό προορισμό να αποτρέπουν και να ελέγχουν την κοινωνική βία και αδικία, επιβάλλοντας τον δημοκρατικά (υποτίθεται) καθορισμένο Νόμο. Όταν οι ίδιοι εξασκούν τυφλή και αλόγιστη βία, καταχρώμενοι την εξουσία που τους έχουμε εμπιστευτεί, παραβαίνουν το Ιερό τους καθήκον απέναντι στην κοινωνία. Αυτό δυστυχώς συμβαίνει αρκετά συχνά τα τελευταία χρόνια: Η Ελληνική Αστυνομία καθ' υποτροπή αποδεικνύεται κατώτερη των καθηκόντων της, χωρίς βέβαια να πρωτοτυπεί, μέσα σε αυτό το χάος της απόλυτης σήψης, της βαθιάς διαφθοράς πολιτικών, δικαστικών, δημοσίων λειτουργών, αλλά και του κοινωνικού συνόλου.
Εν τίνι λοιπόν αλισθήσεται αυτή η έρμη μας η νεοελληνική κοινωνία, για να σταματήσει να σαπίζει;
(...)
"αν το άλας μωρανθεί, εν τίνι αλισθήσεται;"
"ποιός θα μάς φυλάξει από τους Φύλακες;"
(Πλάτων, "Πολιτεία")
Ο φονιάς του Αλέξη ήταν ένας Φύλακας. Ο παραλίγο φονιάς του Διαμαντή ήταν ένας κοινός εγκληματίας, στην περίπτωση αυτή ένας τρομοκράτης. Δεν είναι το ίδιο:
Ο Φύλακας είναι ένα άτομο εντεταλμένο από το κοινωνικό σύνολο να ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ το κοινωνικό σύνολο. Είναι, ΠΡΕΠΕΙ να είναι, το ΑΛΑΤΙ της κοινωνίας, το άνθος, το υπόδειγμα, το στήριγμα. Από την άλλη, ο παραλίγο φονιάς τρομοκράτης είναι ένα οποιοδήποτε τυχαίο και ανεξέλεγκτο άτομο.
Οι Φύλακες έχουν ως βασικό προορισμό να αποτρέπουν και να ελέγχουν την κοινωνική βία και αδικία, επιβάλλοντας τον δημοκρατικά (υποτίθεται) καθορισμένο Νόμο. Όταν οι ίδιοι εξασκούν τυφλή και αλόγιστη βία, καταχρώμενοι την εξουσία που τους έχουμε εμπιστευτεί, παραβαίνουν το Ιερό τους καθήκον απέναντι στην κοινωνία. Αυτό δυστυχώς συμβαίνει αρκετά συχνά τα τελευταία χρόνια: Η Ελληνική Αστυνομία καθ' υποτροπή αποδεικνύεται κατώτερη των καθηκόντων της, χωρίς βέβαια να πρωτοτυπεί, μέσα σε αυτό το χάος της απόλυτης σήψης, της βαθιάς διαφθοράς πολιτικών, δικαστικών, δημοσίων λειτουργών, αλλά και του κοινωνικού συνόλου.
Εν τίνι λοιπόν αλισθήσεται αυτή η έρμη μας η νεοελληνική κοινωνία, για να σταματήσει να σαπίζει;
(...)
5 σχόλια:
Σωστός ο διαχωρισμός και θα συμφωνήσω. Από κει και πέρα όμως δεν μπορώ να μη λυπηθώ για τον Άνθρωπο.
Σωστά. Και αυτό που κάνουν όσοι εξομοιώνουν τα δύο γεγονότα είναι να αναγορεύουν τους κάθε λογής οπλοφόρους σε φύλακες ή να υποβιβάζουν τους φύλακες σε κοινούς οπλοφόρους.
Άσε που και τα δύο περιστατικά, την αποτυχία της αστυνομίας υποδηλώνουν!
kaλες οι παροιμιες που εγραπσες γατουλη, ξεχασες την αλλη που λεει ''δε φταιει ο φονιας...''
και προς θεου δεν υπαινισομαι οτι ευταιγε το παιδακι, καθε αλλο, η πολιτεια φταιοι που χρησιμοποιει τα οργανα της ταξης ως ΣΚΥΘΕΣ ΡΑΒΔΟΥΧΟΥΣ
και η πολιτεια ειμαστε εμεις.
ταρατατζουμ τουά τουά.
Κι εγώ το χαβά μου..
επιμένω πως το χειρότερο από όλα,
το σημείο που ποζάρει γυμνή η σήψη σε όλο της το μεγαλείο, είναι ότι κανείς δεν αναζητά τους υπαίτιους στην υπόθεση Κούνεβα. Αλωνίζουν και θ αλωνίζουν ελεύθερα. Θερίζουν όποιον στέκεται εμπόδιο στο δρόμο τους. Έχουν το προνόμιο να διορίζουν και να παύουν.Παραμένουν αόρατοι, χωρίς τίτλο, δεν είναι ούτε φύλακες, ούτε τρομοκράτες, είναι ανώνυμοι οργανισμοί με πολλά χέρια και πόδια, χωρίς καρδιά. Απρόσωπες σκιές που καθορίζουν τις ζωές όλων μας.
Δημοσίευση σχολίου