12 Σεπ 2007

"ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΟΥΜΠΟΥΡΕΣ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΜΕΝΑ" - ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΑΒΑΝΟΣ, Ο ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ

Ο Χαρίλαος Φλωράκης όταν απευθύνονταν σε μαθητές και σπουδαστές, έλεγε: "να είστε πρώτοι στα μαθήματα, και πρώτοι στους αγώνες".


Χτες ο Αλέκος Αλαβάνος απευθυνόμενος σε μαθητούδια (του δημοτικού;;;), τους είπε ακριβώς τα αντίθετα. Να είναι χαλλλαροί, αμελέτητοι κι ατημέλητοι μαθητές. "[Κι αν τυχόν ξέρετε κάτι παραπάνω], αφήστε τον διπλανό σας να αντιγράψει από την κόλλα σας", κατέληξε, προς μεγάλο ενθουσιασμό των εντεκάχρονων. Αυτός κι αν είναι λαϊκισμός, και μάλιστα απέναντι σε παιδάκια...

Η στάση αυτή του Αλαβάνου δεν είναι άγνωστη σε όσους τον παρακολουθούμε. Ο Αλαβάνος ήταν πάντα με τους κουμπούρες. Να τί είχε δηλώσει παλιότερα:


Ακολουθεί απόσπασμα από άρθρο του Χ. Τσούκα αναδημοσιευμένο στο βιβλίο του «Έναρθρη κραυγή»
(από σχόλιο του Θέμη Λαζαρίδη στο εξαιρετικά ενδιαφέρον blog "Αξιολόγηση βουλευτών" )

«Είμαστε με τους κακούς μαθητές», είπε στην ομιλία του ο κ. Αλαβάνος. «[Με] τους μετεξεταστέους, όσους μένουν στην ίδια τάξη, με όσους έχουν διαγωγή κοσμία, όσους νιώθουν τον πειρασμό στη βία να απαντήσουν με βία, που τις περισσότερες φορές τη στρέφουν ενάντια στον εαυτό τους. Δεν πρόκειται για ντουβάρια και αλητεία. Ξέρουμε ότι είναι αγόρια και κορίτσια που αρνούνται, με έναν τρόπο που περικλείει πολύ πόνο, να πειθαρχήσουν στο σύστημα» (Ελευθεροτυπία, 3/10/2005).

Και σχολιάζει ο Χ. Τσούκας: «Ένας ελευθεριακός λαϊκιστής είναι [ο κ. Αλαβάνος], η αντεστραμμένη εκδοχή του κ. Χριστόδουλου. … Για τους λαϊκιστές δεν υπάρχει προσωπική ευθύνη, άρα ούτε προσωπική αποτυχία. Αν κάποιος γίνει τρομοκράτης, διεφθαρμένος, ή ναρκομανής, αυτό οφείλεται απλώς στο «σύστημα», που τον κάνει έτσι. …Αντί η Αριστερά να μας εμπνεύσει να θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι, μας παρέχει το ιδεολογικό άλλοθι να δικαιολογούμε τη μιζέρια μας»

Εγώ σαν Μαύρος Γάτος, είμαι υπέρ της ΑΤΟΜΙΚΗΣ ευθύνης. Ναι, το περιβάλλον, ναι, οι συνθήκες, ναι, η άτιμη η κενωνία, αλλά πάνω απ' όλα είναι η ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΜΑΣ.

Ψήφιζα Συνασπισμό σε όλη μου τη ζωή, εκτός από την τελευταία φορά που ψήφισα ΝΔ μόνο και μόνο για να φύγει το ΠΑΣΟΚ. Δεν μπορώ να τον ξαναψηφίσω έτσι που κατάντησε, με απωθεί αφάνταστα ο ΣΥΡΙΖΑ του κ. Αλαβάνου.

ΔΕΝ μπορώ να είμαι με τους κουμπούρες και με τους βίαιους, ούτε με τους υπέρμαχούς τους. . Ήμουν και είμαι μ' εκείνους που νιώθουν, μ' εκείνους που σέβονται αλλήλους, , μ' εκείνους που προσπαθούν...

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

μια χαρά τα λέει ο κύριος αλέκος. άσε τις δεξιούρες περί ατομικής ευθύνης και πες μας τι θα ψηφίσεις.

Μαύρος Γάτος είπε...

!!!!
από πότε η ατομική ευθύνη είναι "δεξιούρα";;;

Τί να ψηφίσω ο έρμος... Λίγη υπομονή και μάλλον θα το πω...

Σ;)))

Christophorus είπε...

Mαυρόγατε, τα αισθήματά μου για τον Αλαβάνο είναι ταυτόσημα με τα δικά σου.

:Αν θες, ρίξε μια ματιά και γράψε κάτι ρε συ, εσένα σε διαβάζει περισσότερος κόσμος απ' ό,τι εμένα.

http://areopagitou17.blogspot.com/

Χαιρετώ.
Σ:(

Swell είπε...

Μαύρε Γάτε,
Ρίξε μια ματιά πάλι (ή αν δεν το έχεις διαβάσει, διάβασέ το) στο "Θεωρία της Αντιαυταρχικής Εκπαίδευσης" του Νηλ.

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

μαλιστα...Ωραιο ευρημα!!!

Μαύρος Γάτος είπε...

Παππού Χριστόφορε, θα έρθω Σ;))))

Swell, ευχαριστώ για την σύσταση και θα το ψάξω - αλλά μάλλον με παρεξήγησες. Δεν είμαι υπέρμαχος της αυταρχικής εκπαίδευσης, κάθε άλλο. Είμαι απλά υπέρμαχος της ατομικής ευθύνης και της ατομικής προσπάθειας για συνεχή βελτίωση, και κατά της χρησιμοποίησης του 'συστήματος" ως άλλοθι για κάθε τι.

Μαύρος Γάτος είπε...

Νίκο τώρα το είδα το σχόλιό σου, δεν είναι "εύρημα", χτες τον άκουσα ο ίδιος στην τηλεόραση που τα έλεγε, αλλά και γενικά το όλο του προφίλ αυτό δεν είναι;

Σ:(

Μαύρος Γάτος είπε...

@Swell: αλλά βέβαια υπάρχει και το ζήτημα τού τί θεωρεί κανείς αυταρχικό και τί όχι, σε αυτό το θέμα προφανώς διαφωνώ με τον Αλέκο. Ενδιαφέρουσα συζήτηση...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το θέμα σήμερα είναι πως οι κουμπούρες δεν είναι απλά κακοί μαθητές λόγω προσωπικής επιλογής, αλλά λόγω αδυναμίας να αναδειχθούν βαθμολογικά. Βέβαια, δεν είναι και δράστες μιας επαναστατικής λογικής απέναντι στο σύστημα. Πρώτοι στα μαθήματα χωρίς υψηλή οικογενειακή μόρφωση είναι σπάνιο φαινόμενο (το αντίθετο γίνεται εύκολα).

Σε παραπέμπω στα εκπαιδευτικά
μου και πιο συγκεκριμένα στο σχολική επίδοση και κοινωνική προέλευση, στην επίδοση στο ελληνικό σχολείο και στο πιο ειδικό (αλλά σχετικό) διαχωρισμό των σχολικών τάξεων σε "προχωρημένους" και "αρχάριους" και πιο θεωρητικά στα η γλώσσα, η σκέψη και η νοημοσύνη στην ψυχολογία στο Γλώσσα και Γλωσσική Κατάρτιση και στο στόχοι παιδείας και ιδανικά παιδείας

corto είπε...

Γεια σου Γάτε,
ωραίο το κείμενο και συμφωνώ σ' αυτά περί ατομικής ευθύνης. Μάλιστα, σήμερα η μέρα είναι τέτοια που το νιώθω ιδιαίτερα, μιας που για μια ακόμη φορά ήμουν απροετοίμαστος σε εξέταση στο πανεπιστήμιο, λες και δεν έχω την ωριμότητα να μαζέψω τον εαυτό μου να γίνω καλός. Anyway, ισως να 'ναι κι άσχετο αυτό που λέω, κόψτε με αν είναι :-p

Πάντως, σχετικά με το ΣΥΡΙΖΑ, συμφωνώ ότι ο Αλαβάνος δεν αξίζει τόσο πολύ την ψήφο μας όμως με απασχολεί ότι το ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι μόνο ο συνασπισμός, είναι κι άλλοι δίπλα σ' αυτόν οπότε είναι άδικο από τον Αλαβάνο να καθορίζεται η εικόνα όλων τους. Γι' αυτό κι ακόμα δεν έχω αποφασίσει που θα την ρίξω (την ψήφο ή τη μούτζα).
Υπάρχει μια ατάκα που μου έχει πει κάποιος και πιστεύω ταιριάζει στον Αλαβάνο: "Είμαστε αριστεροί στην καρδιά και δεξιοί στην τσέπη".
Τα 'χει πολλά αυτός ε? ;-)

pølsemannen είπε...

Ακούστε αγαπητέ μαύρε γάτε,

προφανώς ο κ. Αλαβάνος βρήκε έναν εύκολο τρόπο να επενδύσει στο μ-ΕΛ-λον της ΕΛ-λάδος.

(Κάτι σαν τον Λιακό ένα πράμα που πουλάει συνωμοσιολογία του πολτού σε ημι- και α- μαθείς)

Οι κουμπούρες και οι ωχαδελφιστές είναι αρκετοί, οπότε έχει μάλλον μαμ η δουλειά.

Αναφορικά με την εισοδηματική κατανομή των σχολικών επιδόσεων που αναφέρει ο Δείμος αυτό είναι αληθές.

Βέβαια εαν ο κ. Αλαβάνος ήθελε να πει ότι είμαστε με τους μαθητές από φτωχές περιοχές κλπ. που λόγω συνθηκών δεν τα καταφέρνουν στο σχολείο θα έπρεπε να επιλέξει άλλη διατύπωση και όχι λαϊκίστικα εκτοξευόμενα πυρότoυβλα.

Τώρα εάν δυσκολεύεστε να αποφασίσετε τι θα ψηφίσετε, δέστε εδώ ΚΛΙΞ

inlovewithlife είπε...

Η ατομική ευθύνη είναι αποτέλεσμα συλλογικοποίησης. Αν μια κοινωνία λειτουργεί, τότε χτίζονται οι συνειδήσεις της ατομικής ευθύνης, γιατί ο ένας ενδιαφέρεται και σέβεται τον άλλο.

Στη σημερινή πραγματικότητα το σύστημα δεν καλλιεργεί την ατομική ευθύνη αλλά το ατομικό συμφέρον. Στα σχολεία η καλλιέργεια αυτή γίνεται πράξη. Είναι τυχαίο ότι οι καλοί και πειθήνιοι μαθητές γίνονται άκριτα οι πρώτοι υπηρέτες του συστήματος, μόλις ενηλικιωθούν; Είναι τυχαίο ότι δεν έχουν αντιστάσεις στο σύστημα αλλά άνετα "πατούν" επί πτωμάτων;

Η άρνηση του εκτρώματος που λέγεται σχολείο είναι μία υγιής αντίδραση και δε σημαίνει απώλεια συνείδησης της ατομικής ευθύνης. Το αντίθετο. Αυτός που έχει τη δύναμη να αντιδρά και να απορρίπτει θα σκεφτεί κριτικά και ίσως θα έχει περισσότερη συνείδηση ατομικής ευθύνης από άλλους.

Αυτά μάλλον είπε ο Αλαβάνος. Μπράβο του που τα είπε, αν και πολιτικά δε συμφωνώ με τον ίδιο. Μάλλον τα παρέφρασες.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ βολικό να λές διάφορα και ειδικά όταν έχεις την καρδιά αριστερά και το πορτοφόλι δεξιά όπως ο Αλαβάνος.
Αυτός είναι ένας λόγος που δεν θα ψηφίσω ποτέ ΣΥΡΙΖΑ..όσο έχει αρχηγό τον Αλαβάνο!(οι υπόλοιπες ηθικοπλασίες..με το συμπάθειο..είναι μα..ες).

Θέμης Λαζαρίδης είπε...

Τι είδα και γω χτες στις ειδήσεις της ΝΕΤ. Ήταν σε αγιασμό σχολείου και είπε στους μαθητές κάτι σαν «όταν δεν βλέπει η δασκάλα αφήστε τον διπλανό σας να αντιγράφει». Με ενόχλησε αφάνταστα. Νομίζω ότι ήθελε να διδάξει την αξία της αλληλοβοήθειας αλλά βρήκε εντελώς λάθος τρόπο να το κάνει. Το έκανε σε βάρος της αξίας της ακεραιότητας. Πώς θα πούμε στους φοιτητές μας να μην αντιγράφουν όταν τους λέμε ως παιδάκια το αντίθετο; Ακόμη μιά φορά απαράδεκτος ο κ. Αλαβάνος.

Θέμης Λαζαρίδης είπε...

Τα λόγια του ακριβώς ήταν τα εξής (από την Αυγή):

"Εχει βέβαια σημασία ο καθένας να μελετήσει για να αποδώσει και να πάρει τον μεγαλύτερο βαθμό, αλλά αν ρωτήσετε εμάς τι θυμόμαστε από τα σχολεία μας θυμόμαστε τις παρέες και την ομάδα. Αν μου πείτε τι βαθμό πήρα στη Φυσική ή στη Χημεία στη Β' ή στη Γ' Γυμνασίου δεν έχω ιδέα, αλλά, αν με ρωτήσετε ποιους φίλους είχα στο σχολείο, μπορώ να σας πω τριάντα ονόματα. Γι' αυτό, παρότι το σύστημα είναι λίγο ανταγωνιστικό, χωρίζει τον έναν από τον άλλον, δημιουργεί μοναξιά πολλές φορές, μην ξεχάσετε το ομαδικό πνεύμα και όταν μπορείτε και δεν βλέπει η καθηγήτρια κι έχετε διαβάσει καλά, αφήστε τον διπλανό ή τη διπλανή σας να αντιγράψει από την κόλλα σας."

Εδώ που τα λέμε, αυτή είναι η κυρίαρχη νοοτροπία. Όταν ήμουν φοιτητής θεωρούσες υποχρέωσή σου να βοηθήσεις κάποιον στην ώρα της εξέτασης αν μπορούσες. Διαφορετικά ήσουν «κακός». Είναι λάθος όμως. Κάνοντας σύγκριση με την Αμερική, βλέπω τη μεγάλη βαρύτητα που δίνεται εδώ στην ακεραιότητα. Εδώ μου έχει συμβεί φοιτήτρια να μου καταγγείλει ότι ο διπλανός της κοίταξε στην κόλλα της. Στην Ελλάδα αν το έκανε αυτό ένας φοιτητής θα οδηγούνταν σε κοινωνικό εξοστρακισμό.

Μαύρος Γάτος είπε...

Κατα σύμπτωση το μεσημέρι έπεσε το βλέμμα μου σ ένα τσιτάτο του Νίκου Καζαντζάκη, σχετικό με την ΕΥΘΥΝΗ. Έλεγε:

"Ν'αγαπάς την ευθύνη. Να λες, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω ολάκερη τη γη. Αν δε σωθεί, εγώ θα φταίω"

Δάφνη Μανουσάκη είπε...

Κι εγώ θυμάμαι να βοηθώ στο σχολείο τη διπλανή μου. Ήταν σαν ένα ομαδικό παιχνίδι
χαρτιών, που προσπαθείς να βοηθήσεις την ομάδα σου και να μην βοηθήσεις τους άλλους.
Αλλά και αυτό το παιχνίδι, της αντιγραφής,
ήταν ανταγωνιστικό, εμείς (μαθητές) σε σχέση
με αυτούς (καθηγητές).

Όταν αργότερα βρέθηκα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπου, όπως λέει ο Θέμης, δεν αντιγράφεις, αισθανόμουν χαμένη, και υπήρχε ο
φόβος του "να αναλάβω όλες τις ευθύνες των απαντήσεών μου, μόνη μου" - "Να εμπιστευτώ τις δυνάμεις μου? Μα πώς? Να φανούν οι αδυναμίες μου?"

Τελικά μαθαίνεις, σιγά-σιγά να στέκεσαι στα δύο σου ποδάρια, με δική σου ευθύνη. Ναι, κάποιοι θα χαθούν και δεν θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα χωρίς το "δίκτυ ασφαλειας" των άλλων. Όσοι όμως μάθουν να τα βγάζουν πέρα μόνοι τους, θα μπορέσουν να πάρουν πολύ περισσότερες πρωτοβουλίες και να πάνε πολύ πιο μακριά.

Στην Ελλάδα ακόμα όλοι θέλουν το δίκτυ ασφάλειας. Που ξεκινά από τις υπερπροστατευτικές οικογένειες που θα μας εξασφαλίζουν τα πάντα για τα πρώτα 30-40 χρόνια της ζωής μας, και θα καταλήγει στην ασφάλεια μιας θεσούλας στο δημόσιο, του "βολέματος".

DARK_ERA είπε...

Exoyme mia ekfrash sti kypro poy teriazei ganti ston kirio Alavano. Lali gia na lali... Polles fores oi politikoi stin prospathia toys na prototipisoyn kai na entiposiasoyn lene mpoyrdes.

Ανώνυμος είπε...

Syriza den einai mono o Alabanos !
Ki i Damanki itan Syn ki eidame pou einai ki alloi perasan alla den psifizoume pia mono me ta pws mas fanikan kapoies parembaseis

Unknown είπε...

Προσψπικά, ήμουν αριστούχος και πάντοτε άφηνα το διπλανό μου ν' αντιγράψει. Και σήμερα, που ο διπλανός που έγινε πιο «πετυχημένος» από εμένα, δηλώνω ότι θα έκανα το ίδιο. Αμερικανάκι δεν γίνομαι, κι αυτά περί ακεραιότητας, ατομικής ευθύνης κλπ. πολύ ατομικιστικά και (νεο)φιλελεύθερα μου ακούγονται.

Μαύρος Γάτος είπε...

E, αν ήταν κι ο Καζαντζάκης νεοφιλελεύθερος...

Εγώ ποτέ δεν θέλησα να αντιγράψω, ούτε όμως και να με αντιγράψουν. ΤΟ θεωρώ άδικο, αυτός είναι ο λόγος. Δεν είναι ανάγκη να καταφεύγουμε σε υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς., κάθε άνθρωπος έχει το χαρακτήρα του. Δεν είναι όμως ατομισμός το να μην θέλεις να κερδίσει ο άλλος ο "μάγκας' από την δική σου προσπάθεια. Ούτε αλληλεγγύη να τού χαρίσεις έναν βαθμό που δεν κουράστηκε για να τον αξίζει. Η χαλαρότητα που υπάρχει στο θέμα αυτό στην χώρα μας δεν έρχεταισε αντίθεση με τα 'αμερικανάκια", αλλά με το σύνολο των πολιτιστικά ανεπτυγμένων χωρών της Δϋσης (με εξάιρεση ίσως τη Γαλλία)- ας πάει κάποιος να αντιγράψει στην Ολλανδία ή στη Σουηδία για παράδειγμα, και θα σού πω...

Ανώνυμε, αυτό για τη Δαμανάκη και τους λοιπούς εξωμότες άλλο πονεμένο κεφάλαιο...

Niemandsrose είπε...

Γατούλη, βγήκες οφσάιντ σ' αυτό το σουτ!
Ο Αλαβάνος -χωρίς καθόλου να θέλω να τον υπερασπιστώ- δεν εκφράζει τίποτε άλλο παρά τις αρχές της κριτικής παιδαγωγικής που στρέφεται πρώτα κατά του συστήματος και όχι κατά του ατόμου που θεωρεί θύμα των περιστάσεων, ας πούμε.
Τώρα, επειδή αρθρώνονται από έναν πολιτικό αυτές οι παραδοχές, είναι αλήθεια πως μπορεί να χαλκευθούν και να γίνουν λαϊκιστικές παρλάτες. Κατά τα άλλα όμως η θέση που εκφράζει, όσο παρεξηγημένη κι αν είναι, έχει πολύ ζουμί. ;)

Μαύρος Γάτος είπε...

Φϊλε μου niemands, αν δεν διαφωνούσαμε πουθενά μα πουθενά θα ήταν μάλλον ύποπτο Σ;))))

Διάβασε αν θέλεις αυτό που έγραψα παλιότερα σχετικά με την ευθύνη: Φταίμε όλοι, δλδ δεν φταίει κανείς . Αν πω ότι ατή η νεοελληνική χαλαρότητα σε σχέση με το άτομο και την απόδοση των ευθυνών στο "σύστημα" ξεκινά από το δημοτικό σχολείο και φτάνει να δηλητηριάζει όλες τις πλευρές της ζωής, θα είμαι άδικος;

Σ;)

Μαύρος Γάτος είπε...

Παπππού Χρίστοφορε, έστω και λίγο καθυστερημένα καταθέτω την αμέριστη συμπαράστασή μου στην προσπάθεια διάσωσης του υπέροχου κτιρίου- έργου τέχνης της Αρεοπαγίτου 17.

Η κατεδάφισή του θα ήταν ΕΓΚΛΗΜΑ.

Ας κάνουμε όλοι ό,τι μπορούμε για να την αποτρέψουμε...

Niemandsrose είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Niemandsrose είπε...

@μαύρος γάτος, το διάβασα το post σου και ήταν πολύ γατίσιο, γιατί τα άλλα ζώα δύσκολο να τα σκεφτούμε αυτά- τα αυτονόητα δλδ. Μια ιστοριούλα με αντίστοιχο θέμα έγραφα κι εγώ εδώ.
Επειδή δεν υπάρχει σωστό και λάθος αλλά μόνο επιλογή αξιακού συστήματος και προοπτικής, καλά είναι αυτά που λες -και λέω- αλλά καλά είναι αυτά που λέει και ο Αλα, δλδ αυτά που λέει η κριτική παιδαγωγική- που δεν τάσσεται και αναφανδόν κατά της τιμωρίας. Μη φανταστείς.
Anyway, στα χείλη των πολιτικών και στη τιβί και ο ίδιος ο Σαίξπηρ χυδαίος θα ακουγόταν.

ATHENA είπε...

Τα λόγια του ακριβώς ήταν τα εξής (από την Αυγή):

"Εχει βέβαια σημασία ο καθένας να μελετήσει για να αποδώσει και να πάρει τον μεγαλύτερο βαθμό, αλλά αν ρωτήσετε εμάς τι θυμόμαστε από τα σχολεία μας θυμόμαστε τις παρέες και την ομάδα. Αν μου πείτε τι βαθμό πήρα στη Φυσική ή στη Χημεία στη Β' ή στη Γ' Γυμνασίου δεν έχω ιδέα, αλλά, αν με ρωτήσετε ποιους φίλους είχα στο σχολείο, μπορώ να σας πω τριάντα ονόματα. Γι' αυτό, παρότι το σύστημα είναι λίγο ανταγωνιστικό, χωρίζει τον έναν από τον άλλον, δημιουργεί μοναξιά πολλές φορές, μην ξεχάσετε το ομαδικό πνεύμα και όταν μπορείτε και δεν βλέπει η καθηγήτρια κι έχετε διαβάσει καλά, αφήστε τον διπλανό ή τη διπλανή σας να αντιγράψει από την κόλλα σας."


ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΙ ΕΓΩ ΠΟΥ ΕΧΩ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΛΕΩ!

ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ, ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΩ ΕΓΩ ΑΠΟ ΣΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙΣ ΕΣΥ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΑ...

Μαύρος Γάτος είπε...

Αγαπημένη μου Θεά, σοφή Θεά, εδώ δεν πρόκειται για συντροφικότητα. Πρόκειται για διαφθορά. Σήμερα - στο νηπιαγωγείο θα σε αφήσω να αντιγράψεις και αύριο θα μού διορίσεις το ανεπρόκοπό μου ανεψάκι στο δημόσιο...

Δάφνη Μανουσάκη είπε...

Σκεφτήκαμε ποτέ ποιός ο λόγος
του επιτηρητή? Είναι μια ομάδα
σαδιστών που εμποδίζουν τα παιδιά
μας να παίρνουν καλούς βαθμούς,
ή μήπως εξυπηρετούν έναν άλλο σκοπό;

Πάντως, η μετεξέλιξη του
φαινομένου της αντιγραφής στους ενήλικες απαντάται κάθε μέρα:

O δημόσιος υπάλληλος, που δεν ξέρει
τι πρέπει να κάνει για την απορία του πολίτη και κάνει γύρα τους
συνάδελφούς του μπας και κανείς
ξέρει καλύτερα (και περιμέεεεενουν
οι άλλοι στην ουρά),

ο γιατρός που διάβασε μόνο τα ΣΟΣ
θέματα (και δεν μπορεί να διαγνώσει
αρρώστια πέρα από αυτές που έμαθε),

ο μηχανικός που τα μαθηματικά
της οδοποιίας τα θεώρησε "ασήμαντα"
και δεν ξέρει να φτιάξει μια στροφή της προκοπής

ο αρχηγός πυροσβεστικού σώματος, ο
οποίος ζήτησε και αυτός βοήθεια για
την θεσούλα του, χωρίς να έχει τις
απαραίτητες γνώσεις την ώρα που
τις χρειάζεται....

Swan Lake είπε...

vlakeis..alavanos k mlks..."i kivernisi an sevete to ar8ro 16 na klisi ta kollegia" ti les more mlk.epidi esy 8es dimosia pedia kai ta pedia soy ta stelnis sto eksoteriko gia spoydes opos ka8e aristeros 8a mas sterisis tin paideia?i paideia ine dikaioma kai oxi pronomio.kai ama 8elo 8a spoydaso se idiotiko panepistimio