ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΚΟΒΟΥΝ 40ετή ΔΕΝΤΡΑ - ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
Θαυμάστε την κατεδάφιση των λιγοστών δέντρων της Νάς Παραλίας για να γίνουν τα 'Θεματικά πάρκα' του Δήμου Θεσσαλονίκης ("τού Νερού", "του Ανέμου", "του Σχοινιού", "του Παλουκιού"...)
Πρόκειται για δέντρα ηλικίας περίπου σαράντα ετών. Πόσοι από εμάς θα ζήσουμε άλλα σαράντα χρόνια για να τα δούμε να ξαναμεγαλώνουν; ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΔΕΝΤΡΑ, αυτοί που έκαναν τη μελέτη; ΠΟΣΟ ΚΑΦΡΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;;;;
Τί μπορούμε να κάνουμε; Τϊποτα. Το έχω ξαναδεί το έργο. Πριν από έξι χρόνια, γυρίζοντας από τη δουλειά μου, είδα να κόβονται τα δέντρα της Αρχαίας Αγοράς. Είχαν ξανάρθει, αλλά τους είχαμε σταματήσει με την Αστυνομία, γιατί ΔΕΝ είχαν άδεια. Αυτήν την φορά όμως ξαναγύρισαν ΜΕ άδεια. Αν και ήμουν μόνος, έβαλα τις φωνές, περί "πολιτών", και περί "σεβασμού", έβαλα και κάτι ψευτο-απειλές του στυλ είστε παράνομοι κτλ, και το μόνο που πέτυχα ήταν να μού ορμήξουν κάτι γεροδεμένοι και πολύ χυδαίοι εργάτες. Θα έτρωγα το πιό ηρωικό και μάταιο ξύλο της ζωής μου αν δεν ερχόταν ένας αρχαιολόγος που μού εξήγησε ότι ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να κόψουν τα δέντρα για αν κάνουν τα έργα, και ότι ΜΕΤΑ *ΘΑ * ξαναφυτέψουν ακόμα περισσότερα.
Περιττό να σάς πω πως έξι χρόνια μετά, όχι μόνο δέντρα ΔΕΝ έχουν φυτέψει, αλλά και τα ΈΡΓΑ δεν έχουν φτάσει ούτε καν στη μέση. Χώματα, λάσπες, γιαπιά στη θέση των δέντρων. Εργάζονται μισή ημέρα κι εξαφανίζονται για ένα μήνα.
Και για να μη σάς αφήσω με την πικρή γεύση της ΑΝΗΜΠΟΡΙΑΣ, δείτε αυτό το βίντεο....
Καλή κ όμορφη Κυριακή...
Πρόκειται για δέντρα ηλικίας περίπου σαράντα ετών. Πόσοι από εμάς θα ζήσουμε άλλα σαράντα χρόνια για να τα δούμε να ξαναμεγαλώνουν; ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΔΕΝΤΡΑ, αυτοί που έκαναν τη μελέτη; ΠΟΣΟ ΚΑΦΡΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗ;;;;
Τί μπορούμε να κάνουμε; Τϊποτα. Το έχω ξαναδεί το έργο. Πριν από έξι χρόνια, γυρίζοντας από τη δουλειά μου, είδα να κόβονται τα δέντρα της Αρχαίας Αγοράς. Είχαν ξανάρθει, αλλά τους είχαμε σταματήσει με την Αστυνομία, γιατί ΔΕΝ είχαν άδεια. Αυτήν την φορά όμως ξαναγύρισαν ΜΕ άδεια. Αν και ήμουν μόνος, έβαλα τις φωνές, περί "πολιτών", και περί "σεβασμού", έβαλα και κάτι ψευτο-απειλές του στυλ είστε παράνομοι κτλ, και το μόνο που πέτυχα ήταν να μού ορμήξουν κάτι γεροδεμένοι και πολύ χυδαίοι εργάτες. Θα έτρωγα το πιό ηρωικό και μάταιο ξύλο της ζωής μου αν δεν ερχόταν ένας αρχαιολόγος που μού εξήγησε ότι ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να κόψουν τα δέντρα για αν κάνουν τα έργα, και ότι ΜΕΤΑ *ΘΑ * ξαναφυτέψουν ακόμα περισσότερα.
Περιττό να σάς πω πως έξι χρόνια μετά, όχι μόνο δέντρα ΔΕΝ έχουν φυτέψει, αλλά και τα ΈΡΓΑ δεν έχουν φτάσει ούτε καν στη μέση. Χώματα, λάσπες, γιαπιά στη θέση των δέντρων. Εργάζονται μισή ημέρα κι εξαφανίζονται για ένα μήνα.
Και για να μη σάς αφήσω με την πικρή γεύση της ΑΝΗΜΠΟΡΙΑΣ, δείτε αυτό το βίντεο....
Καλή κ όμορφη Κυριακή...
21 σχόλια:
Και σκέψου πως αυτή η πόλη διεκδικεί τα πρωτεία στους ρύπους.Σκέψου πως σε κάθε πολίτη αυτής της πόλης αναλογεί μια πολύ μικρή έκταση πρασίνου.Αυτή η γλυκιά πόλη γίνεται έρμαιο των γομαριών!Δυστυχώς φίλε μας!
Μαυρόγατε, κι εγώ μαζί και ξέρεις πόσο. Τα συγκεκριμένα, όμως, δέντρα είναι ακόμα μια απόδειξη της προχειρότητας και ανοησίας των 'αρχόντων' που για να δείξουν γρηγορότερα το 'έργο' τους, φύτεψαν στην παραλία λεύκες και ευκαλύπτους που μεγαλώνουν και φουντώνουν γρήγορα. Οι λεύκες έφτασαν ήδη στο όριο της ζωής τους, οι ευκάλυπτοι σπάζουν και είναι επικίνδυνοι με τον Βαρδάρη και γι αυτό και πριν από κανα δυό χρόνια τα 'κούρεψαν' αντιαισθητικά κοντά.
Το ερώτημα είναι με τι θα αντικατασταθούν -που θα ξανακοπούν (!) για να φαρδύνει ο δρόμος- και αν ήταν προτεραιότητα για την πόλη η για πολλά χρόνια αναστάτωση και περιορισμός της παραλίας ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ!
Κι οι γατάρες απίθανες!!!!!
Ποιος είναι υπεύθυνος; ο Δήμος ή η νομαρχία; Τελικά αυτό είναι το όραμα των πολιτικών μας; Να κάνουν την παραλία μία άλλη τσιμεντούπολη, όπως τη Νίκης για τόσα χρόνια;
Αγαπητέ Μαύρε Γάτε, ευτυχώς που έχουν βγει οι ψηφιακές κάμερες, γιατί αν φωτογραφίζαμε την καφρίλα με φιλμ, θα είχαμε ξεπαραδιαστεί.
Αυτό ακριβώς φίλτατε Ημίαιμε. Ποιός τις φύτεψε αυτές τις λεύκες; Κα τί θα φυτέψει τώρα; Πάντως όπως είδες μάλλον δεν είναι και τόσο γέρικες, είδες ότι αντιστέκονται σθεναρά στη μπουλντόζα.... Κι αν σκεφτείς ότι μαι λέυκα, έστω και γέρικη, αντιστοιχεί σε καμμιά πενηνταριά αιρκοντίσιον... Έχουμε την πολυτέλεια να τις κόψουμε, έστω και ν είναι γέρικες;
Μόλις γύρισα από εκεί, πήρα
και μερικές φωτογραφίες από την δενδροστοιχία της παραλιακής που θα την φάει η υπερθαλάσσια υποθαλάσσια (καταπληκτικό ε; παγκόσμια πρωτιά - θα φτιάξουμε την πρώτη στον κόσμο υπερθαλάσσια υποθαλάσσια.)
Ioannis δεν λυπάμαι πιά. Οι πολίτες αυτής της πόλης έχουν την πόλη που τους αξίζει. Και η πλειοψηφία που τόσα χρόνια ψηφίζει τα δύο μεγάλα κόμματα που μάς κυβερνούν, και η μειοψηφία που έχουμε κουραστεί να δρούμε.
Δείμο, νομίζω είναι έργα του δήμου. Αλλά δεν ε΄χει και σημασία. Οι περισσότεροι λένε ότι μπράβο στο Δήμαρχο και πολύ κλαλά κάνει. Τ¨οσα χρόνια που πέφταμε μέσα στις τρύπες στο δήθεν πεζόδρομο - υπαίθριο πάρκινγκ στην Νέα Παραλία αυτά τα έργα δεν περιμέναμε πω΄ς και πως;
Γεράσιμε πάρα πολύ καλό Σ;)))))))
Φιλμ; Έχω κι απ αυτά κάμποσα.... αλλα΄ποιό το νόημα;
Σ;(
Τ΄λωρα τελευταία βγάζω συστηματικα΄αυτοκίνητα παρκαρισμένα πάνω σε πεζοδρόμια, που κλέινουν το πέρασμα για τους πεζούς. ΜΕ τις πινακίδες τους. Σκέφτομαι να φτιάξω ένα ειδικό blog για τους κάφρους οδηγούς.
Γεράσιμε με τρώει η αγωνία για το ποιός θα μείνει τελευταίος και θα πάρει τα 150.000 Ευρώ, ο Νικ ή ο Ντιον. Πότε είναι ο μεγάλος τελικός;;;;
λυπηρό!
NA TO KANEI STO BLOG ME TOYS ASYNEIDHTOYS LEME PROSOXH STA PROSWPIKA DEDOMENA OMWS...
WS ERASITEXNIS KHPOYROS GNORIZW PWS OI LEYKES KAI OI EYKALYPTOI -AN KAI DEN APOTELOYN THN IDANIKH EPILOGH GIA THN PARALIA- EINAI DENTRA POY MEGALONOYN GRHGORA KAI ME TO ANTIAIS8HTIKO KAI BARBARO KOYREMA POY ANEFER8H PIO PANW, ANAGENNONTAI SE DYO XRONIA (ANTI SE 32)
HMIAIMAKI MOY TA DENTRA EIXAN ALLA TOSA XRONIA ZWHS MPROSTA TOYS MINIMUM LEME
ANATRIXIASA ME TO VIDEO
KAI AYTES OI APANWTES-OPSI8OXWRHSEIS KAI EFORMHSEIS
MOY KSESKISAN THN PSYCHE...
ANARWTIEMAI OMWS
DEN YPARXEI KAPOIOS MHXANISMOS NA PROLAMVANEI KAI NA BLOCKAREI TETOIES RIZOSPASTIKES -STHN KYRIOLEKSIA- KINHSEIS?
8A MPOROYSE H GREEN PEACE,
LEME TWRA, NA ALYSODESEI AGKALIA ME TA DENTRA MERIKA MELH GIA KAPOIES MERES NA GINEI SOUSOURO NA SW8OYN TA DENTRA...
H ONEIREYOMAI?
Καλημέρα!
Αδεια σίγουρα υπάρχει και αν όχι, μπορούν να την βγάλουν σε λίγη ώρα.
Οι περισσότεροι είναι υποστηρικτές του έργου και για να μην πας μακρυά ρώτα το συγγενικό σου περιβάλλον...
Ο δήμαρχος έχει την υποστήριξη του μεγαλύτερου μέρους του κέντρου της
Θεσσαλονίκης, οπότε προχωρεί και κάνει ό,τι θέλει.
Μην παραξενευτείς αν δεις το βίντεο στην ΕΤ3 και στο ΜΕGA τις επόμενες μέρες. Αλλα και πάλι, οπως είπε και ένας φίλος μου γιατρός, αν
παρομοιάσουμε την πόλη μας με ασθενή, θα μπορούσαμε να πούμε πως έχει υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες σε πολλά συστήματα και πηγαίνοντας από το κακό στο χειρότερο, σιγά-σιγά θα καταλήξει...
Ελάχιστοι νοιάζονται πραγματικά για το περιβάλλον. Ακόμα πιο λίγοι
σκέφτονται και κάτι άλλο εκτός από τον εαυτό τους. Παρατηρείς την οδική συμπεριφορά του 99% των ανθρώπων, ειδικά στο θέμα "παρκάρισμα" και σε πιάνει κατάθλιψη. Κανείς δεν νοιάζεται για τον ανάπηρο, τον τυφλό, τα
μικρά παιδιά, τις μαμάδες με τα καροτσάκια. Και είναι αυτές οι ίδιες οι μαμάδες που όταν πάρουν το αυτοκίνητο θα παρκάρουν και αυτές πάνω στο πεζοδρόμιο. Ειδικά αν ο σύζηγος τις έχει αγοράσει κάποιο 4Χ4...
Συζητάς με ανθρώπους στη δουλειά, στις παρέες σου και όλοι συμφωνούν στο πόσο χάλια είναι η κατάσταση εκεί έξω. Και όταν έρθει η μοναδική ίσως στιγμή που μπορούν να κάνουν κάτι, εκλέγουν ξανά τους δημιουργούς αυτής της κατάστασης, οι περισσότεροι με την δικαιολογία πως δεν υπάρχει άλλος καλύτερος. Φυσικά και είμαστε άξιοι της τύχης μας, και αν διαφέρουμε
λίγο εσύ και γω μάλλον δεν μας χωράει αυτός ο τόπος. Φαντάζομαι χθες ήσουν χάλια όλη μέρα όπως και γω. Πόσοι νομίζεις επηρεάζονται τόσο πολύ από ένα τέτοιο γεγονός;
Τελος πάντων, σήμερα οι μπουλτόζες έχουν ρεπό και αύριο που θα ρίχνουν
και τα υπόλοιπα τα δέντρα, θα έιμαι στη δουλειά οπότε θα το χάσω το
όμορφο θέαμα. Βέβαια δουλεύουν με εντατικούς ρυθμούς μέχρι την δύση του ήλιου οπότε κάτι πάλι μπορεί να πάρει το μάτι μου. Αν δεις στο google earth που βέβαια η φωτογραφία είναι τραβηγμένη χειμώνα και δεν υπάρχουν φύλλα, τα δέντρα ήταν έτσι και αλλιώς ελάχιστα. Τώρα δεν θα υπάρχει κανένα και όπως λέει και ένας φίλος μου: "Τι σκας, αντιδραστικέ τύπε, τώρα θα έχεις πολύ καλύτερη θέα στη θάλασσα..."
To blog με τους ασυνειδητους ξεκίνησε ήδη... δλδ ξεκινάει. Η επίσημη πρεμιέρα δεν θα αργήσει!
Αθηνά σκέφτηκα να πάω να αλυσοδεθώ ο ίδιος, αλλά... το μεν πνεύμα πρόθυμο...
Αγαπητέ μου Fantoma, σ ευχαριστώ πάρα πολύ για το βίντεο Σ;)))))))))
Γενικώς,ήμασταν-είμαστε-και θα είμαστε κάφροι...
Και να φανταστείς ότι εδώ στην Αγγλία κάτι δέντρα ποθ βρίσκονται στην άκρη ενός δρόμου δεν τα έκοψαν απλά πέρασαν την άσφαλτο δεξιά κι αριστερά απο αυτά τα δέντρα.
Απο εμάς τι περιμένεις. Μια ζωή θα απογοητευόμαστε απο τις κινήσεις που γίνονται στις πόλεις που ζούμε...
GATOULH MOY DEN GINETAI APO ENAN AN8RWPO AYTH H KINHSH
GI AYTO ANEFERA THN GREEN PEACE
8ELEI POLLOYS NA ENALLASSONTAI
SYMVOLIKO EINAI DEN EINAI 8EMA SARKAS ;-)
ALLA OPWS EIPE O FANTOMAS OI PERISSOTEROI 8EWROYN OTI 8A EXOYN KALYTERH 8EA STH 8ALASSA KAI OTI TA "PARKA" EINAI PIO WRAIA APO TA DENTRA...
EPIMENW OMWS OI POLLOI DEN 8ELOYN NA KSHLO8OYN TA DENTRA, AN TOYS DWSEIS EPILOGH NA PROSARMOSTOYN TA SXEDIA TOY TOY PARKOY WSTE NA PERILAMVANONTAI TA YPARXONTA DENTRA KOVW TO LAIMO MOY OTI 8A THN PSHFISOYN.
Greenpeace
Κλεισόβης 9, 106 77 Αθήνα,
τηλ. 210-38.40.774 & 5, fax 210-38.04.008
e-mail gpgreece@diala.greenpeace.org
Δηλαδή τι να κάνουμε; Να ανέβουμε στη Θεσαλονίκη; Να ανέβουμε, αλλά αμα συνεχιστεί αυτή η κουβέντα θα έρθουμε για τα κομένα δέντρα. Υπάρχουν οργανώσεις, κόματα, εφημερίδες, τηλεοράσεις, γείτονες, φίλοι. Και φρέσκες ιδέες. Κάποτε σταματήσαμε το τσιμέντωμα ενός πάρκου και ο δήμαρχος έφαγε ένα χρόνο με αναστολή.
Καλό το blogging. Μετά είναι το επόμενο βήμα.
SIGOYRA TO META EINAI TO 8EMA AGAPHTE DEMASAME RE, DYSTYXWS TO BLOGGING APO MONO TOY DEN MPOREI NA PROSTATEPSEI TA DENTRA POY PROFANWS TWRA POY MILAME EXOYN HDH PESEI...
ANARWTIEMAI OMWS DEN 8A MPOROYSAN OI PERIOIKOI NA EXOYN ZHTHSEI THN VOH8EIA THS GREEN PEACE PRIN KSEKINHSEI AYTO TO ORGIO?
Αθηνά και Δεμασάμε, και ποιοί νομίζετε ότι ψηφίζουν τόσες τετραετίες τον Ατσαλάκωτο και την παρέα του και την αισθητική τους;;;
Μα....
οι περίοικοι....
Δεν το διανοείστε, αυτή η πόλη είναι μια μούχλα σκέτη...
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των πολιτών κατά της υποθαλάσσιας:
http://www.meteothes.gr/weather/pky.html
Κυριακή 11 Φεβρουαρίου
στις 12 το μεσημέρι στην πεζογέφυρα της Νέας Παραλίας.
Η υποθαλάσσια αρτηρία παρουσιάζεται από τις κυβερνητικές και δημοτικές αρχές ως σύμβολο προόδου της Θεσσαλονίκης, ως ένα έργο μεγαλοπρεπές και ταυτόχρονα πρακτικό, καινοτόμο και περιβαλλοντικά ευαίσθητο. Δεν μας λένε όμως την αλήθεια. Για να την ανακαλύψουμε λοιπόν πρέπει να κάνουμε ένα μακρύ ταξίδι στο χρόνο και στο πρόσωπο της πόλης. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν...
Μια φορά και έναν καιρό
Η υποθαλάσσια αρτηρία δεν είναι μία καινούρια ιδέα. Στη πραγματικότητα οι απαρχές της εντοπίζονται στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ακόμα η αγαπημένη πόλη μας ανήκε στη οθωμανική αυτοκρατορία. Ο εμπνευστής της ήταν ο τότε σουλτάνος Αμπντούλ Χαμίντ Χαν ο Β΄, μέγας οραματιστής που
επιφύλασσε για τη Θεσσαλονίκη μεγάλα σχέδια. Είχε δε αποκαλέσει την έμπνευσή του budrum madri, καθώς η αρχική ιδέα ήταν να θάβονται εκεί, μαζί με τις οικογένειές και τα κάρα τους δύστυχοι υπήκοοί του που τολμούσαν να του αντισταθούν.
Τα φιλόδοξα σχέδια του Σουλτάνου όμως δεν απέδωσαν, επειδή συνάντησαν την αποφασιστική αντίδραση των θαμώνων των τεκέδων και των κουτουκιών που υπήρχαν στην παραλία της Θεσσαλονίκης πριν ακόμη αυτή μπαζωθεί.
Αργότερα, το 1912, η πόλη μας εντάχθηκε στο ελληνικό κράτος. Ο πρώτος κυβερνήτης της ήταν ο Σουφλίων Α΄ ο Υπεχώδιος, ένας φιλόδοξος νεαρός, παθιασμένος με την αρχαία Ελλάδα και Ρώμη (ονομαζόταν και Νέρων, καθώς λέγεται πως ήθελε να κάψει τη Θεσσαλονίκη για να εμπνευστεί. Κανείς δε ξέρει αν τελικά το πέτυχε). Ο Σουφλίων, φανατικός οπαδός των μεγάλων έργων ανεξαρτήτως χρησιμότητας πίστεψε πως η υποθαλάσσια αρτηρία θα αποφόρτιζε το κέντρο της πόλης από τις αλογάμαξες και θα καθάριζαν οι δρόμοι από τις «σβουνιές» (αλογίσια κόπρανα).
Η απάντηση του λαού
Οι πολίτες όμως της Θεσσαλονίκης, που αγαπούσαν τη πόλη τους και δεν πίστευαν και πολύ στα μεγάλα έργα, θεώρησαν τότε ότι η υποθαλάσσια αρτηρία θα ήταν καταστροφική για τη πόλη και το θαλάσσιο μέτωπό της.
Ο ι πολίτες λοιπόν αποφάσισαν να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να μην επιτρέψουν τη κατασκευή αυτού του τερατουργήματος. Οργάνωσαν διαμαρτυρίες και συγκέντρωσαν τη συμπάθεια ενός διεθνούς κινήματος αλληλεγγύης
Άνθρωποι από όλο το κόσμο κατέφθασαν στη Θεσσαλονίκη για τη μεγάλη διαδήλωση που διοργανώθηκε ενάντια στη κατασκευή της υποθαλάσσιας. Η χωροφυλακή της εποχής δημιούργησε μάλιστα «κόκκινες ζώνες» στην περίξ της παραλίας περιοχή για να εμποδίσει την πρόσβαση των διαδηλωτών στα έργα.
Η καταστολή
Μέσα στο μεγαλοϊδεατικό παραλήρημά του, ο Σουφλίων δεν συγκινήθηκε από τις κραυγές των πολιτών (υπήρχαν βέβαια και τα μυστικά κονδύλια της Αντάντ για την ανάπτυξη της πόλης, που ήθελε να καταβροχθίσει, αλλά και οι έλληνες και ξένοι μεγαλοεργολάβοι, ανάμεσά τους και ο γνωστός Γκεόργκι Μπομπόλοφ, που πίεζαν για να πάρουν το παραδάκι).
Αντιθέτως αποφάσισε να πνίξει στο αίμα τη μεγάλη πορεία κατά της υποθαλάσσιας. Εκατοντάδες συλληφθέντες και δεκάδες νεκροί ήταν ο απολογισμός της μεγαλοπρεπέστερης πορείας που είδε η Θεσσαλονίκη ...
Έτσι η σύμβαση υπογράφηκε και το έργο άρχισε να κατασκευάζεται. Λέγεται μάλιστα ότι, όταν τελικά εγκαινιάστηκε και ξεκίνησε η λειτουργία της υποθαλάσσιας, η εικόνα του Αγ. Δημητρίου δάκρυσε βλέποντας το κατάντημα της άλλοτε πανέμορφης παραλίας μας.
Τα κάρα έπνιξαν ακόμα περισσότερο το κέντρο, καθώς όλοι ήθελαν να αγοράσουν νέα και καλύτερα μοντέλα, ώστε να κυκλοφορούν στους υποτίθεται ελεύθερους πια δρόμους. Τα μουλάρια αποτέλεσαν σύμβολο κοινωνικού κύρους για την εποχή και η καταναλωτική μανία γέμισε το κέντρο με κάρα, επιβαρύνοντας την ατμόσφαιρα με την ανυπόφορη βρώμα από τις «σβουνιές».
Τέλος, χιλιάδες ήταν οι πρόσφυγες που αναγκάστηκαν να αφήσουν τα σπίτια τους λόγω της κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας, που θα περνούσε από τις άλλοτε γεμάτες ζωή γειτονιές τους...
Η αντίσταση
Η καταστροφή του κέντρου ήταν άνευ προηγουμένου. Ο λαός της πόλης όμως δεν το έβαλε κάτω. Μια που η αντίδραση στην υποθαλάσσια απαγορευόταν (άλλωστε όλοι οι ντελάληδες της εποχής τα παίρνανε από το Σουφλίωνα και λέγανε μόνο καλά λόγια για την υποθαλάσσια) οργανώθηκε ένα υπόγειο κίνημα αντίστασης. Το κίνημα αυτό εξοπλίστηκε και ανέλαβε να εκτελέσει μια επικίνδυνη αποστολή: να ανατινάξει την υποθαλάσσια αρτηρία και να διορθώσει ό,τι κακό προκλήθηκε από τη δημιουργία της.
Η αποστολή οργανώθηκε μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Δύο πυρήνες ανεξάρτητοι θα την έφερναν σε πέρας. Δύο νέοι μάλιστα ήταν αυτοί που ανέλαβαν να δώσουν τη ζωή τους για το καλό της πόλης: Ο Κύριλλος ο Γνωστός και ο Μεθόδιος ο Άγνωστος ήταν οι πρώτοι κομάντος αυτοκτονίας στην ιστορία. Ο ένας θα τοποθετούσε τα εκρηκτικά στα γραφεία της κατασκευαστικής εταιρίας και ο άλλος στην ίδια την υποθαλάσσια. Οι δύο γενναίοι λοιπόν οπλίστηκαν ένα πρωινό του 1917 και έφεραν σε πέρας το δύσκολο έργο τους. Η υποθαλάσσια καταστράφηκε, και η πόλη μπορούσε πάλι να αναπνεύσει ελεύθερα.
Έτσι έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα, μέχρι που...
90 χρόνια μετά ένας απόγονος του Σουφλίωνα, εξίσου μωροφιλόδοξος, αποφάσισε να ξαναφτιάξει το υποθαλάσσιο θηρίο. Υποστηρίζει μάλιστα ότι το έργο α) θα ανακουφίσει την πόλη από τα ελάχιστα έτσι κι αλλιώς πάρκα που αλλοιώνουν την τσιμεντένια όψη της και δεν προσφέρονται για εμπορική χρήση, β) θα λυτρώσει τα αυτοκίνητα από την ενοχλητική παρουσία των πεζών και των ποδηλατών, γ) θα βοηθήσει στο μετασχηματισμό της έννοιας του πολίτη, που θα ταυτίζεται πλέον με αυτήν του οδηγού ΙΧ, και δ) θα ενισχύσει οικονομικά τους καταφρονεμένους εισαγωγείς αυτοκινήτων και τους ξένους και έλληνες μεγαλοεργολάβους (ανάμεσα στους οποίους ανήκει και ένας μακρινός απόγονος του Μπομπόλοφ). Το ήδη πληγωμένο πρόσωπο της πόλης απειλείται για μία ακόμη φορά. Οι σύγχρονοι ντελάληδες παρουσιάζουν το έργο ως αναγκαίο και κανείς δεν μπορεί να το σταματήσει, λένε. Κι όμως, μέσα στο σκοτάδι της απελπισίας και του καυσαερίου ολοένα και περισσότεροι κάτοικοι της πόλης δείχνουν έτοιμοι να αντισταθούν.
Μπορούμε να το σταματήσουμε!
Δημοσίευση σχολίου