η ΔΟΛΟΦΟΝίΑ ENόΣ "ΓΝΩΣΤΟύ - άΓΝΩΣΤΟΎ": ΑΛέΞΗΣ, άΛΛΟΣ έΝΑΣ ΕΠΑΝΑΣΤάΤΗΣ ΑΠό Το ΨΥΧΙΚό
.
Και ξαφνικά αποκτήσαμε άλλον ένα "ήρωα", σε τούτη εδώ τη μπερδεμένη χώρα, σε τούτη εδώ την πιο μπερδεμένη μας εποχή. Και με αφορμή τη δολοφονία του κάηκε άλλη μια φορά το σύμπαν, από τους "συντρόφους" του δήθεν "αντιεξουσιαστές". Τους βίαιους εξουσιαστές με τα κράνη, τις πέτρες, τα ρόπαλα και τις μολότωφ.
Είμαι αντίθετος σε κάθε μορφή περιττής βίας. Απ' όπου κι αν προέρχεται. Μ' εξοργίζει η αστυνομική βία, που είναι δυστυχώς ανεξέλεγκτη και ατιμώρητη. Όµως κι ένα κομμάτι του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου κουβαλάει μέσα του πολλή βία. Η πέτρα και η μολότωφ ΔEN είναι άμυνα. Είναι ΒΊΑ. Ωμή, τυφλή βία.
Δεν τον γνώριζα τον Αλέξανδρο, και σίγουρα είναι έγκλημα ο φόνος του, και χίλιες φορές σκατά στον τσαμπουκαλή ένστολο καουμπόη που τον δολοφόνησε, εν θερμώ ή εν ψυχρώ, τι σημασία. Όµως έλα που κι ο Αλέξης μοιάζει να ταιριάζει στο πρότυπο του παραμελημένου, ή καταπιεσμένου, ή κακομαθημένου πλουσιόπαιδου - ο Αλέξανδρος μπορεί να μην ήταν τίποτα απ'όλα αυτά, ή και όλα μαζί, δεν μπορώ να ξέρω για το συγκεκριμένο αδικοχαμένο παιδί. Ξέρω όμως καλά το προφίλ του έφηβου που έχει ανάγκη να επαναστατήσει και που αντί να εκδικηθεί τους πλούσιους γονείς του κολλώντας αφίσες με τόν Μαρξ, αντί να διοχετεύσει την αναβράζουσα εφηβική του τεστοστερόνη στο μπάσκετ, στο χιπ-χοπ ή στον ποδοσφαιρικό χουλιγκανισμό, αντί να την πνίξει στις ακριβές μάρκες, στην εφηβική κατάθλιψη ή στα ναρκωτικά, αντιδρά φορώντας τη στολή του "αντιεξουσιάστη". Και τα βάζει για λίγο με τους μπάτσους και με τις τράπεζες, για να γεμίσει το κενό του. Για λίγα χρόνια. Μετά;
Μετά συνήθως ακολουθούν οι σπουδές στην Αγγλία, ή σε κάποιο εγχώριο κολλέγιο, και πριν το καταλάβει κάνεις, ο τέως δήθεν αναρχικός έχει γίνει ένας πετυχημένος επιχειρηματίας, ένας ιδανικός γιάπης, ένας αξιοσέβαστος εισοδηματίας...
Είμαι αντίθετος σε κάθε μορφή περιττής βίας. Απ' όπου κι αν προέρχεται. Μ' εξοργίζει η αστυνομική βία, που είναι δυστυχώς ανεξέλεγκτη και ατιμώρητη. Όµως κι ένα κομμάτι του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου κουβαλάει μέσα του πολλή βία. Η πέτρα και η μολότωφ ΔEN είναι άμυνα. Είναι ΒΊΑ. Ωμή, τυφλή βία.
Δεν τον γνώριζα τον Αλέξανδρο, και σίγουρα είναι έγκλημα ο φόνος του, και χίλιες φορές σκατά στον τσαμπουκαλή ένστολο καουμπόη που τον δολοφόνησε, εν θερμώ ή εν ψυχρώ, τι σημασία. Όµως έλα που κι ο Αλέξης μοιάζει να ταιριάζει στο πρότυπο του παραμελημένου, ή καταπιεσμένου, ή κακομαθημένου πλουσιόπαιδου - ο Αλέξανδρος μπορεί να μην ήταν τίποτα απ'όλα αυτά, ή και όλα μαζί, δεν μπορώ να ξέρω για το συγκεκριμένο αδικοχαμένο παιδί. Ξέρω όμως καλά το προφίλ του έφηβου που έχει ανάγκη να επαναστατήσει και που αντί να εκδικηθεί τους πλούσιους γονείς του κολλώντας αφίσες με τόν Μαρξ, αντί να διοχετεύσει την αναβράζουσα εφηβική του τεστοστερόνη στο μπάσκετ, στο χιπ-χοπ ή στον ποδοσφαιρικό χουλιγκανισμό, αντί να την πνίξει στις ακριβές μάρκες, στην εφηβική κατάθλιψη ή στα ναρκωτικά, αντιδρά φορώντας τη στολή του "αντιεξουσιάστη". Και τα βάζει για λίγο με τους μπάτσους και με τις τράπεζες, για να γεμίσει το κενό του. Για λίγα χρόνια. Μετά;
Μετά συνήθως ακολουθούν οι σπουδές στην Αγγλία, ή σε κάποιο εγχώριο κολλέγιο, και πριν το καταλάβει κάνεις, ο τέως δήθεν αναρχικός έχει γίνει ένας πετυχημένος επιχειρηματίας, ένας ιδανικός γιάπης, ένας αξιοσέβαστος εισοδηματίας...
40 σχόλια:
Το όπλο το τραβάει ο τσαμπουκάς της εξουσίας. Τη φωτιά τη βάζει η οργή και η αγανάκτηση. Ούτε οι αντιεξουσιαστές, ούτε οι «αντιεξουσιαστές».
«Επαναστάτης από το Ψυχικό»; Κρίμα ρε συ Γάτε, από τον Κύρτσο θα το περίμενα αλλά από σένα.... :-(
Όχι Μαύρε Γάτε μου, ΔΕΝ είναι έτσι τα πράγματα...
Αυτό που συμβαίνει στα Εξάρχεια από τα μέσα της δεκαετίας του 80 και εντεύθεν, είναι το χυδαιότερο σχέδιο της εξουσίας που έχει ποτέ εφαρμοστεί στην Ελλάδα.
Και να σου πω κάτι; Αν ήμουν 18-19, και στην Ελλάδα, στους δρόμους θα ήμουν τώρα.
Αλλά δεν έχουν περάσει πολλές εβδομάδες από τα μέσα του Νοεμβρίου που ήμουν σε ταξίδι αστραπή στην Αθήνα και αναρωτήθηκα πότε θα υπάρξει ένας νέος Καλτεζάς...
Γιατί η διαρκής, μόνιμη και προκλητική παρουσία των ΜΑΤατζήδων στα Εξάρχεια και όλο το κέντρο μόνο αυτό θα προκαλούσε κάποια στιγμή και το προκάλεσε.
Των ΜΑΤατζήδων που μπροστά στη μούρη τους πουλιέται η πρέζα κα πέφτουν ξεροί στην άσφαλτο οι εξαρτημένοι και αυτοί πιάνουν τ' @@ τους.
Των ΜΑΤατζήδων που σε συνεργασία με καμιά δεκαριά ΔΙΚΟΥς ΤΟΥΣ εγκάθετους προκαλούν όλες τις φασαρίες και τις προβοκάτσιες.
Της Εξουσίας, που με αυτή την πρακτική, μελετημένα, χρόνια τώρα ουσιαστικά επιχειρεί να αποδυναμώσει το Φοιτητικό Κίνημα και κυρίως το μη ελεγχόμενο από τα Κόμματα τμήμα του, τα ΕΑΑΚ. Και έχουν καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να το πετύχουν.
Ένοχη είναι η Πολιτεία, ένοχο είναι το Κράτος ΚΑΙ ΜΟΝΟ.
Και η οργή, δίκαιη.
Φωτιά και λαύρα στην μπατσαρία και κυρίως σε όσους έχουν κάνει τόσα χρόνια αυτόν τον άθλιο σχεδιασμό προκειμένου να προβοκάρουν τα κινήματα.
Βρεννους, το όπλο το τραβάνε και κάποιοι που περνάνε τον εαυτό τους για αντιεξουσιαστή. Αυτοί είναι που κάνουν το μεγαλύτερο κακό στο χώρο, και όχι οι προβοκάτορες. AN η αντίδραση στο φόνο του παιδιού ήταν ειρηνική, σκέψου πόσο ο μέσος ελληνας θα άλλαζε γνώμη για την αναρχία.
Γιώργο, ΔEN διαφωνώ σε τίποτα απ' όσα λες. Παραδέξου όπως όμωσ κι εσύ ότι ένα ποσοστό του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου αποτελείται AΠO ανώριμα και βίαια άτομα. Μήν τα φορτώνουμε όλα στους μπάτσους.
Γατούλη, δεν μου αρέσουν οι βανδαλισμοί, δεν τους βρίσκω του γούστου μου, αλλά το πρόβλημα της κοινωνίας σήμερα είναι πως δεν βρισκόμαστε όλοι μας στους δρόμους προσπαθώντας να φτιάξουμε την κοινωνία μας, αλλά ασχολούμαστε με οτιδήποτε άλλο ζητώντας από άλλους προστασία.
Και προστασίαπουλάνε μόνο οι νταβαντζίδες ξέρεις.
Μαύρε Γάτε,
Αυτοί που τα σπάνε δεν είναι ούτε αναρχικοί, ούτε «αναρχικοί», ούτε αντιεξουσιαστές, ούτε «αντιεξουσιαστές», είναι νέα παιδιά που ξεχειλίζουν από οργή, θυμό, αγανάκτηση. Και βέβαια η χωρίς διάκριση βία - που εύκολα μπορεί κάποιος να την υποδαυλίσει - δεν είναι πολιτική πράξη, δεν είναι ούτε εξέγερση, ούτε επανάσταση - παρόλο που έχει (λαμβάνει τελικά) πολιτικό περιεχόμενο. Αν αυτές οι καταστροφές είχαν γίνει πχ. επειδή ο διαιτητής «έσφαξε» τον ΠΑΟΚ κανένας δεν θα αναφερόταν σε «γνωστούς - αγνώστους» και «κουκουλοφόρους» (αν και πάλι κουκουλοφόροι θα ήταν) αλλά σε χούλιγκαν - όμως πρόκειται για τα ίδια παιδιά και για τον ίδιο θυμό, η αφορμή και μόνον αυτή είναι που αλλάζει
Το ζήτημα δεν είναι λοιπόν να πούμε αν οι βανδαλισμοί γίνονται από αναρχικούς, αριστεριστές, κουκουλοφόρους ή χούλιγκαν, αλλά πώς διάολε συσσωρεύτηκε τόση οργή, τόσος θυμός, τόση αγανάκτηση και τόσο μίσος που με με μια, δυνατή βέβαια, σπίθα εξερράγη με τέτοια καταστρεπτική ορμή.
Δεν φταίει το κράτος αλλά εκείνοι στους οποίους ανοίκει το κράτος.
Θέλει περίσσιο θάρρος φαίνεται για να υποστηρίξεις και να προβάλλεις το αυτονόητο. Αν σήμερα από τις συνέπειες των βανδαλισμών αυτοκτονήσει ένας κατεστραμμένος, θα το χρεώσουμε στους αγανακτισμένους βάνδαλους ή στο φονιά μπάτσο; Τελικά η αγανάκτηση κάθε αδικημένου έχει για στόχο τη κοινωνία και όχι τους ενόχους. Οι αγρότες κλείνουν τους δρόμους των πολιτών, τα «παιδιά» καίνε τις πόλεις των πολιτών, οι μπάτσοι πυροβολούν τα παιδιά των πολιτών, και οι πολίτες εισπράττουν το χαρακτηρισμό «ανάλγητη κοινωνία» απ΄ τα τηλεδικαστήρια των συνενόχων.
Ο Καλτεζάς ”politipitta” ήταν θύμα μια πραγματικής μάχης σώμα με σώμα. Παρακολούθησα τη δίκη μέσα από το δικαστήριο στη Πάτρα και είδα το βίντεο του θανάτου του απ΄ το ακροατήριο. Το προχθεσινό είναι δολοφονία εν ψυχρό από ένα «ράμπο» του περιθωρίου της νομιμότητας. Νομίζω γάτε ότι προβάλεις μια αριστεριστική άποψη-ανάλυση ενός αταξικού φαινομένου των καιρών μας, τον «κουκουλοφόρο εκδικητή της κοινωνίας» άκαιρα και χωρίς αρμοδιότητα. Αυτή έχει παραχωρηθεί δια βίου στον Καραμπελιά και στον αφρό-κρέμα του φραπέ. Εκ του ασφαλούς συμφωνώ με την τοποθέτησή σου.
Επιτελους.
Δεν ειμαι μονη!
Δεν ειμαι μονη!
Δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο μαζι σου.
Καλησπερα :)
Τελικά είχες δίκιο ο Ορφέας ήταν το ποιηματάκι που άκουσα και μετά από λίγο ψάξιμο του Podcast, το βρήκα. Αλλά ξέρεις αν και πως μπορώ να το κατεβάσω; είτε αυτό ξεχωριστά είτε όλα μαζί;
ή πρέπει να γίνεις πιο αναλυτικός ή είσαι για πρώτη φορά προκλητικός και εκτός θέματος!
δεν είναι ώρα για λογοτεχνίζουσες απόψεις, δεν είναι καιρός να ξεχνάμε και να μην επικεντρωνόμαστε στην κρατική βία, που ακόμη κι αυτή την στιγμή είναι ωμή και ανεξέλεγκτη!!!!
επιτέλους, κάποιες στιγμές ας πάψουμε ν' αναλύουμε σαν δημόσιοι υπάλληλοι.
συγνώμη για την..φόρα, αλλά λίγα λέω, στους φίλους μου είπα περισσότερα και σοβαρότερα!
συγνώμη, τώρα είδα και τον τίτλο,
ντροπή βρε γάτε!
δεν τον θάψανε ακόμη!
oxi re eprepe na ginotan blogger na to paizei eksypnos san kai sena.
Παιδια ξαναδιαβαστε το.
Eχω την εντυπωση οτι διαβαζετε λαθος.
Συγνωμη κιολας.
Αλλα δεν μπορει.
Μονο εγω καταλαβα αλλα;
:o
Αnyway
ξαναπερασα για το τραγουδι το οποιο ακουω πρωτη φορα.
Αυτα.Φευγω μην φαω καμμια ντοματα.
@Μιχάλη, δεν έχει πραγματική σημασία αυτό που λες και το οποίο (ως γεγονός) είναι έτσι. Απλά, είπα πως καθώς περπατόύσα στο κέντρο της Αθήνας και έβλεπα τους αστακούς σκέφτηκα...
Τίποτα άλλο.
Το τι συμβαίνει στα Εξάρχεια είναι τεράστιο θέμα-το τι συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια.
χάθηκε μια ζωή..
ένα 15χρονο Παιδί με όνειρα κι ελπίδες..Δεν παει να ταν κι απο το Καματερό ή να ήταν γιος εφοπλιστή..
Πώς ξέρουμε ότι ανήκε σε αναρχικές ή αντιεξουσιακές ομάδες; Και στην τελική ακόμη κι αν ανήκε, έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε;
Συμφωνώ ότι το πρόβλημα είναι ευρύ και συμφωνώ σε όσα γραφεις για την αναρχία και την βία..
Κανείς όμως δεν μπορεί να σηκώνει ένα όπλο να σημαδεύει και να σκοτωνει τόσο προκλητικά χωρίς λόγο.
Και πριν προλάβουμε να βγάλουμε συμπεράσματα ας αναζητήσουμε πρωτα και το δικό μας μερίδιο ευθύνης σε όλη αυτην την ιστορία. Ας σκεφτούμε τι κάνουμε εμείς για να σταματήσουν αυτα τα τραγικά συμβάντα...Ένα μεγάλο ΤΙΠΟΤΑ.
Γράφοντας το κείμενό αυτό ήξερα ότι ΘA ενοχλήσω πολλούς από εσάς, που σάς θεωρώ φίλους μου. Ελπίζω όμως na μην περιμένατε από εμένα να πω κάτι άλλο από αυτό που θεωρώ αληθινό. Και η αλήθεια είναι πωσ η βία γεννά τη βία, και το να βλέπουμε τη βία μόνο στην απαράδεκτη, ναι, ελληνική αστυνομία και στους χαφιεδες της, δen είναι ούτε ώριμο ούτε εποικοδομητικό.
Ο χουλιγκανισμός δεν δικαιολογείται ούτε ως πολιτική άποψη ούτε ως αντίδραση, έστω κι όταν το κίνητρο είναι ένας φρικτός φόνος.
Ανεπίδοτη, επειδή μίλησες για ντροπή, NA ξεκαθαρίσω ότι δεν θεωρώ τους νεκρούς υπεράνω πάσης κριτικής, ούτε θεωρώ ότι είπα κάτι για το παιδί που να προσβάλει τη μνήμη του.
Για να συνοψίσω, ΔEN πιστεύω στην τυφλή βία, στην αυτοδικία, δεν πιστεύω πωσ το να γίνεσαι ίδιος με τον αδικητή σου είναι δίκαιο. Και ναι, έχω δει ο ίδιος κάμποσα παράδειγματα δήθεν επαναστατών σαν αυτό που περιγράφω, χωρίς αυτό ναχ σημαίνει ότι ο νεκρός ήταν οπωσδήποτε τέτοιοσ, πράγμα όμως αρκετά πιθανό, Κατά τη γνώμη μου πάντα.
Δε με ενοχλεί η καταδίκη του χουλιγκανισμού. Με ενοχλεί η ενασχόληση με λάθος πράγματα, λάθος μέρες. Σήμερα αλλά και σε σύγκριση με τα προβλήματα της κοινωνίας, ο χουλιγκανισμός μου είναι παγερά αδιάφορος, μιας και τα προβλήματα για τα οποία μιλάω δημιουργούν και αυτόν. Όπως ακριβώς ειπώθηκε. Αλλά σήμερα ειλικρινά πιστεύω πως κανένας δεν θ έπρεπε ούτε να πάει, αλλά ούτε να ασχοληθεί με την δουλειά του ή την περιουσία του ή την πολιτική. Σήμερα θα έπρεπε όλοι να κάνουμε μια καθιστική σιωπηλή διαμαρτυρία ας πούμε. αλλά επειδή οι μισοί ή και περισσότεροι είμαστε αρκετά μικροί και ασχοληθήκαμε με άλλα, γι' αυτό και υπάρχουν χουλιγκανισμοί.
Εχθές έγραψα ένα παρόμοιο με εσένα άρθρο. Ενα παιδί απο καλή οικογένεια όπως το περιέγραψαν τα ΜΜΕ έμπλεξε με κακές παρέες επειδή οι γονείς χωρίζουν και ο ένας το τραβάει απο εδώ, ο άλλος απο εκεί. Δεν είναι ούτε το πρώτο, ουτε το τελευταίο που μπλέκει, αυτό όμως έχασε τη ζωή του αδοξα. Την κακιά στιγμή λέει το λάθος πράγμα στον λάθος μουρλό και ο τελευταίος το σκοτώνει. Αυτό είναι άδικο.
Στην ηλικία των 15 ετών ανάθεμα κι αν ξέρει κανείς τι κάνει ή που πάει. Αυτό που με κατατροπώνει είναι οι τύψεις και ο πόνος των γονέων. Που έχασαν το γιό τους και συνάμα που αλληλοκατηγορούνται ότι δεν τον πρόσεξαν αρκετά. Οτι απέτυχαν ΚΑΙ σαν γονείς.
Το έχω ζήσει αυτό το τίμημα και είναι τρομερό. Γιατί έτσι πέθανε η κόρη της ξαδέλφης μου.
θα με συγχωρήσεις, αλλά θα σου πω ακριβώς τι σκέφτομαι για να μην αιωρούνται σκιές..
πρώτον καθόλου δεν με εκφράζει η βία σε οποιαδήποτε μορφή κι αν εκδηλώνεται, πλην των επαναστάσεων, άσχετο θέμα.
δεύτερον καμμία σχέση με κουκουλοφόρους οποιασδήποτε απόχρωσης, ούτε με γνωστούς άγνωστους.
τώρα, ας έρθουμε στο προκείμενο...
πρώτον εντυπωσιάζομαι που στο ποστ σου τα 3/4 αφιερώνονται στους αναρχικούς που αύριο θα διοικήσουν το σύστημα!
αυτό μας έκαιγε σήμερα?αυτό ήταν το θέμα?
σήμερα το πρωτεύον ζήτημα είναι το ΞΕΧΕΙΛΙΣΜΕΝΟ ΠΟΤΗΡΙ από όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με τα οποία δεν ασχολείσαι καθόλου, παρά μόνο σ' απασχολεί η επαγγελματική αποκατάσταση των κουκουλοφόρων.
Ε, όχι, σήμερα οργιζόμαστε, φωνάζουμε για την άδικη δολοφονία του μικρού Αλέξανδρου και φυσικά δεν μιλάει κανείς για ήρωες, είναι όμως η τεράστια αφορμή που το ΠΟΤΗΡΙ που λέγαμε ξεχείλισε.
λίγη σιωπή δεν βλάπτει
οι κοινωνιολογικές αναλύσεις για το μέλλον των κουκουλοφόρων λίγο αργότερα...
πάντα με σεβασμό στη γνώμη σου!
Η επαναστατική και η οποιαδήποτε αιτιολογημένη μορφή κοινωνική βία για κάποιο σκοπό (ταξική, διεκδικητική πολεμική, αντιπολεμική, ερωτική, συμπαράστασης, αθλητική κα) δημιουργεί από μόνη της πολιτική. Η βία παιχνίδι της πλάκας και της μόδας, του χαβαλέ είναι κοινωνικός Αρμαγεδδών. Οι μεγαλύτεροι θα θυμούνται το «κουρδιστό πορτοκάλι». Συγχωρέστε με αλλά δεν πιστεύω ότι αυτό που ζούμε σήμερα με αφορμή τη δολοφονία του παιδιού είναι μνημόσυνο στη μνήμη του. Και δεν είναι ασέβεια στο νεκρό η κραυγή μου, «όχι το σπίτι μου ρε παιδιά».
@ “politipitta” ήθελα να δείξω τη διαφορά ανάμεσα στο θύμα κουκουλοφόρο της κοινωνικής μάχης (θύμα μπορούσε να ήταν και ο αστυνομικός), από την εν ψυχρό δολοφονία.
Απ' ότι κατάλαβα είσαι γιατρός...βολεμένός και σπουδαγμένος στο εξωτερικό!
Μπράβο σου, ψήφισες και τη συγκεκριμένη κυβέρνηση και τώρα τάχαμ δήθεν το μετάνιωσες αν κατάλαβα καλά από παλαιότερες αναρτήσεις σου! Να τους χαίρεσαι...
Σε πειράζει ο κάθε νέος μαθητής ή φοιτητής που έχει κάποιες απόψεις διαφορετικές από εσένα και θεωρείς ότι αν ο μπαμπάς του έχει λεφτά ή είναι από το Ψυχικό δεν έχει δικαίωμα να αντιδρά σ 'αυτη τη σαπίλα που εσύ επέλεξες για 'μας χωρίς εμάς.
Συγχαρητήρια!
Τόσος λαϊκισμός...;
Κοίτα...Καλύτερα ν' ασχοληθείς με τα Γκόλντεν Μπόϋς και τους παπάδες και τους νονούς μπάτσους(ζαρντινιέρες κλπ), μ' όλη αυτή τη χυδαιότητα που επέλεξες να μας κυβερνάει και άσε τη νεολαία ν' αποφασίζει από μόνη της για το μέλλον της, που τόσο ανεύθυνα και ξετσίπωτα εσύ και οι άλλοι υποθήκευσατε με τις επιλογές σας.
ΝΤΡΟΠΗ!!!!
Ένας σπουδαγμένος άνεργος!
Άντε καληνύχτα
Κοίτα να δεις, δεν επιτρέπω σε κανέναν να με χρησιμοποιεί σαν σάκο του μποξ. Το ποιός δεν έιναι σε θέση να συζητήσει νομίζω έιναι πασιφανές. Φωνάζεις χωρίς να ξέρεις τίποτα ούτε για το τί ψήφισα ούτε αν ασχολήθηκα ή όχι με τις ζαρντινιέρες. Η τυφλή βία που διαποτίζει το κείμενό σου με αηδιάζει όσο και η βία του φασίστα που σκότωσε το παιδί.
Ανεπίδοτη, το θέμα είναι να μπορούμε να κουβεντιάζουμε, όπως τώρα, ήρεμα και με αλληλοσεβασμό. Και κυρίως, ν' αποκήρυξουμε τη βία, απ'όπου κι αν προέρχεται αυτή, και να μήν της παρέχουμε άλλοθι... Και ναι, ν'απαιτήσουμε να αναδιαρθρωθεί η αστυνομία και να απολυθούν οι ζαρντινιέρεσ και οι εξοστρακιστεσ. Αλλά αυτά δεν αλλάζουν τα δεδομένα που προανέφερα για τη βιαιότητα και την ανωριμότητα πολλών αυτοαποκαλούμενων αντιεξουσιαστών.
Διάλογο κάνουμε...Το τι Ψήφισες το διάβασα στο μπλογκ σου...Δεν υπάρχει τυφλή βία, υπάρχει αγανάκτηση για την κατάσταση που επικρατεί...και για τη συγκεκριμένη ανάρτηση σου, που είναι απαράδεκτη...Τι σημαίνει: έρω όμως καλά το προφίλ του έφηβου που έχει ανάγκη να επαναστατήσει και που αντί να εκδικηθεί τους πλούσιους γονείς του κολλώντας αφίσες με τόν Μαρξ, αντί να διοχετεύσει την αναβράζουσα εφηβική του τεστοστερόνη στο μπάσκετ, στο χιπ-χοπ ή στον ποδοσφαιρικό χουλιγκανισμό, αντί να την πνίξει στις ακριβές μάρκες, στην εφηβική κατάθλιψη ή στα ναρκωτικά, αντιδρά φορώντας τη στολή του "αντιεξουσιάστη".
Είσαι ξερόλας...Αυτό κατάλαβες εσύ από τον Αλέξη;
Συμφωνώ: Το ποιός δεν έιναι σε θέση να συζητήσει νομίζω έιναι πασιφανές
Δε νομίζω ότι υπάρχει καμία τυφλή βια, αντίθετα υπάρχει κυνισμός και εξυπνακισμός...
Λυπάμαι πολύ, ναι, φταίνε όλοι εκτός από σένα...
"με αηδιάζει όσο και η βία του φασίστα που σκότωσε το παιδί"
Κι εδώ αγαπητέ είστε εξαιρετικά αντιφατικός.
Στον τίτλο πασίδηλα υπερασπίζεστε μια άλλη προσέγγιση..."Αλέξης ένας άλλος επαναστάτης από το Ψυχικό"
και τώρα τον αποκαλείτε παιδί και μάλιστα αηδιάζετε με μια βία που στο κείμενό σας δεν φάνηκε να σας αηδιάζει όσο η πορεία του Αλέξανδρου εάν τον άφηνε να ζήσει η βία που σας αηδιάζει τώρα στο σχόλιο!
Έλεος και ήμαρτον!
Άλλος ανώνυμος, όχι ο προηγούμενος.
Με τον οποίο εν πάση περιπτώσει συμφωνώ απόλυτα.
Δεν υπάρχει καμμία απολύτως αντίφαση, ούτε στα γραπτά μου ούτε στη στάση μου, για όποιον είναι σε θέση να με διαβάσει χωρίς προκαταλήψεις και στερεότυπα. Ψήφισα ούτε καραμανλή το 20Ο4 για να φύγει το ΠΑΣΟΚ, και το μετάνιωσα οικτρά, δεσ τί έγραφα πέρσι το σεπτέμβρη, αν σ' ενδιαφέρει. Και τώρα πιστεύω ότι πρέπει αμέσως να παραιτηθεί η κυβέρνηση. Θα γράψω σχετικά αύριο. Κι επειδή ανεφερες το θέμα της ευθύνης, έχω ασχοληθεί εκτεταμένα αλλά τώρα γράφω από κινητό και δεν µπορώ να δώσω λινκ. Συνοπτικά, είμαι υπέρ της ατομικής ευθύνης του καθενός μας για συγκεκριμένες πράξεις και παραλείψεις, και κατά της νοοτροπίας "φταίμε όλοι", που καταλήγει στο δε φταίει κάνεις.
'ψήφισα τον καραμανλή' ήθελα να γράψω, αλλά το κινητόχ μου είχε άλλη άποψη. Τέλος, ανώνυμε ένα, η συζήτηση γίνεται με επιχειρήματα και oxi με προσωπικούς χαρακτηρισμούς, και μάλιστα τελείως αυθαίρετους. αν προσέξες, προσπάθησα να είμαι πολύ προσεκτικός σε σχέση με τον Αλέξη. Ο τίτλος δεν είναι ειρωνικόσ, και αν δeiσ το κείμενό λέω καθαρά πωσ δεν είμαι σε θέση να ξέρω αν το προφίλ που περιγράφω, και που είναι απόλυτα υπαρκτό, ταιριάζει στον Αλέξανδρο, αλλά το βλέπω πολύ πιθανό.
Ανώνυμη δύο, αν είσαι αυτή που νομίζω πωσ είσαι, απεύθυνσου εκεί που είπαμε.
Καταρχάς απο ότι φάνηκε στην πορεία, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, ο πιτσιρικάς που τον σκότωσε το γουρούνι δεν είχε καμία σχέση με τον "αναρχικό" χώρο. Κάποιοι πέταξαν κάτι στο περιπολικό, οι τσαμπουκάδες πάρκαραν και γύρισαν πίσω για να απαντήσουν σε 15χρονους. Τελικά φάγαν τον έναν απο αυτούς επειδή τους πέταξε ένα άδειο μπουκάλι νερό. Για έναν τέτοιο λόγο, και για μια λεκτική αντιπαράθεση, δεν σκοτώνεις ένα 15χρονο, ακόμα και ΑΝ ήταν "αναρχικός", που φαίνεται να μην ήταν.
Πέρα απο αυτό όμως, αυτοί που καίνε σήμερα την αθήνα δεν διαφέρουν σε τίποτα απο τον εν λόγω μπάτσο. Σε τίποτα όμως. Άσε τις άσχετες περιουσίες που καταστράφηκαν, άσε την ψευτομαγκιά του να καίς μόνο ό,τι σε παίρνει. Όταν βάζεις φωτιά σε κτήριο που μέσα έχει ανθρώπους είσαι το ίδιο γουρούνι, το ίδιο δολοφόνος, το ίδιο αλήτης με το υπανθρωπάριο που σκότωσε το παιδί.
Μην ακούω άλλο για ιδεολογίες, αυτές δεν πάνε μαζί με το πλιάτσικο, όχι άλλα παχιά λόγια για έκρηξη οργής και αγανάκτιση - όταν είσαι οργισμένος και αγανακτησμένος (και καλά κάνεις να είσαι στην ελλάδα του 08)καίς τράπεζες και υπουργεία, όχι σπίτια με ανθρώπους μέσα.
Btw, υπήρχαμε και χιλιάδες άνθρωποι που κατεβήκαμε και χτές και σήμερα και θα κατεβούμε και αύριο στις πορείες για να εκφράσουμε την αγανάκτησή μας. Με εμάς κανένας δεν ασχολείται. Όλοι με τους κουκουλοφόρους, τόσο που μάλλον φαίνεται οτι πληρώνονται και αυτοί απο την κυβέρνηση, αφενώς για να μας καπελώσουν αφετέρου για να ζητάει μετά ο πολίτης περισσότερη "ασφάλεια".
Άγγελε, το χειρότερο απ'όλα είναι αυτό το κουκούλωμα κάθε αγώνα από τους κουκουλοφόρους. Δεν είναι καινούργιο το πρόβλημα. Ταλανίζει το αντιεξουσιαστικό κίνημα από τη γέννησή του. Χοντρικά είναι η κληρονομιά της διαμάχης Μπακούνιν (Ροπή προς την αποφυγή της περιττής βίας) και
Κροπότκιν (ενθάρρυνση της βίας). Αυτό που μου κάνει όμως μεγάλη εντύπωση, είναι ότι σε χώρες με τεράστια αντιεξουσιαστική παράδοση, όπως η ιταλία και κυρίως η καταλωνία, δεν υπάρχουν βίαια φαινόμενα όπως τα καθ ημάς. Τελικά όλα, μα όλα, στραβά τα εκλαμβάνουμε Σ' αυτόν τον έρμο τόπο..
Τα μπέρδεψα λίγο με τους Μπακουνιν και Κροποτκιν, τα μάτια μου κλείνουν, τα λέμε αύριο.
Δεν είμαι η ανώνυμη που νομίζετε ότι είμαι.
Δεν είμαι ανώνυμη αλλά ανώνυμος.Το είπα από την αρχή.
Που να απευθυνθώ;Δεν κατάλαβα.
Ανώνυμε μην ανησυχείς, με ενημέρωσε ήδη ότι δεν είσαι εσύ. ΤΟ σχόλιο ήταν προσωπικό για εκείνη, δεν υπάρχει κάτι να καταλάβεις. Καλό μεσημέρι.
Αναδημοσίευσα σήμερα
το κείμενο περί ΕΥΘΥΝΗΣ
που ανέφερα εδώ χτες, για όποιον τυχόν ενδιαφέρεται.
fasizeis sto idio tsoybali toys xoyligans me toys orgismenoys nearoys kai toy anarxikoys.
Ntroph soy
Τουρχ χούλιγκανς με τους "οργισμένους νεαρούς" ναι, με τους αναρχικούς OXI. Και, ντρέπομαι μόνο για εκείνα που πρέπει να ντραπώ...
Είναι καλό να κοιτάς ύστερα από χρόνια ένα θέμα,
Σήμερα μπήκα και διάβασα τις αναρτήσεις που αφορούν τη βία , διάβασα όμως και κάποιες φραστικές ύβρεις , που δεν μου αρέσουν.
Αυτή η χώρα λένε ότι γέννησε τη δημοκρατία , μόνο που οι σημερινοί δεν ξέρουν να σέβονται τη γνώμη των πολλών, είτε βρίσκονται στα βουλευτικά έδρανα είτε στο πεζοδρόμιο. Άθλιοι είναι πολίτες που ούτε μια φορά δεν συμμετείχαν σε δημοψήφισμα, αφού ποτέ δεν ρωτήθηκαν για το παραμικρό, αλλά ούτε και το απαίτησαν ποτέ…
Τι θα πεί φασίστας , τι θα πεί δημοκράτης ή αριστερός… ταμπέλες είναι όλα ,για μπέρδεμα. Σήμερα η Ελλάδα βρίσκεται στο χαμηλότερο σκαλί της ύπαρξης της , ποιος την έφερε εδώ ? μήπως δεν την έφεραν οι δημοκρατικοί , τσοχατζόπουλοι ,καραμανλήδες , σημήτιδες, παπανδρέοι, κλπ? Ποιος γέμισε τη χώρα με λαθρομετανάστες και ποιες άλλες παρατάξεις είναι υπέρμαχες σε κάθε είδους καταστρεπτικές πολιτικές για τη χώρα?
Η δημοκρατία που ζούμε είναι αρπαχτές για ‘’ολίγους ‘’ είναι θύλακας κλεφτών, χάρισμά μας τέτοια δημοκρατία, αυτή μας αξίζει .
Είμαι μήπως φασίστας , επειδή θέλω να επιβληθεί δικαιοσύνη και την τιμωρία σε όσους κάνουν κακό στην πατρίδα μου? Όχι δεν νομίζω, νομίζω όμως ότι θα ’ρθει η στιγμή που όλοι μαζί θα πληρώσουμε αυτό το βόλεμα και την αδράνεια.
Ίσως τελικά να είναι καλύτερος ο τίτλος του φασίστα , από αυτόν του μαλακοδημοκράτη.
¨Οχι, δε θα σε πω φασίστα για τίποτα από αυτά. Όμως όχι, η Δημοκρατία είναι υπερβολικά ιερή για να την λες μαλακοδημοκρατία. Εϊναι ένα αναγκαίο κακό. Ναι, αναγκάιο κακό. Αλλά δεν υπάρχει εναλλακτική λύση.
Χτύπα δημοκρατία αν θέλεις και θα βρεις πολλά σχετικά που έχω γράψει.
Διάβασα την άποψή σου Μαύρε Γάτε και τη βρίσκω σωστή , αλλά απάντησέ μου σε αυτές τις απορίες και πες μου που αδικώ την δημοκρατία.
Λογικά , η δημοκρατία τι πρεσβεύει ? θα μου απαντήσεις ίσως… ισονομία και ισοπολιτεία , δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις .. εντάξει , έτσι είναι περίπου.
Υπάρχει όμως πουθενά έλεγχος , ή καλύτερα , για να γλυτώσουμε από την ασυδοσία και την ατιμωρησία των παραβατών της και σε βάρος του λαού γίνεται τίποτα ?
Εκεί που εκθειάζεται η δημοκρατία , η παιδεία έχει μεγάλο πρόβλημα , εκεί μόνο παραμύθια για καθυστερημένα μυαλά ακούω και βλέπω από τους ‘’υπερασπιστές’’ της .
Η δημοκρατία δεν είναι εφαρμόσιμη σε αχανή εδάφη και απέραντες χώρες , είναι μόνο για πολίτες και για πόλεις, δεν μπορεί η υδροκέφαλη π.χ. Αθήνα να αποφασίζει για την κάθε πόλη της Ελλάδος, να την αντιμετωπίζει ως φόρου υποτελή την ‘’επαρχία’’ , οι αρχαίοι Έλληνες είχαν αρχές και γνώσεις στο θέμα αυτό εμείς σήμερα , είμαστε ‘’υπήκοοι’’ όπως γράφει η αστυνομικά μας ταυτότητα.
Πρέπει όμως όλοι οι άνθρωποι όμως να είναι ίσοι , το αξίζουν ή όχι ? ο τίμιος με τον άτιμο, ο πολίτης με τον μέτοικο , ο εχέφρων με τον παράφρονα? Δεν ακυρώνει ο ένας την ψήφο του άλλου ?
Δεν είναι μονόδρομος ούτε αναγκαίο κακό η δημοκρατία , η ζωή γίνεται καταδίκη αν δεν υπάρχουν άλλες λύσεις για τους ανθρώπους και τις πολιτείες .
Δεν είναι ιερή καθόλου υπόθεση η δημοκρατία , παρά μόνο για εκείνους που την αρμέγουν, αυτή η υπερβολική προβολή της , ακόμα και η επιβολή της σε λαούς με αντίθετο σύστημα και πολιτισμικό υπόβαθρο, όπως του Ιράκ, του Πακιστάν , του Αφγανιστάν , είναι ύποπτη υπόθεση δεν το βλέπεις ? είναι κάτι που υποστηρίζουν βίαια μάλιστα οι υπερδυνάμεις και πίσω τους οι πολυεθνικές { άρα συμφέροντα οικονομικά – γεωστρατηγικά } , για ποια δημοκρατία μιλάμε ?
Δημοκρατία τέλος , είναι η συμμετοχή στα κοινά , να ψηφίζω κάθε μέρα , κάθε απόφαση που αφορά τη ζωή μου, αν αυτό είναι ανέφικτο τότε καλύτερα να της βρούμε άλλο όνομα.
Δημοκρατία το κατασκεύασμα αυτό , πάντως δεν είναι, με ολιγαρχία περισσότερο μοιάζει , μόνο αυτή δεν τιμωρεί τους ‘’ολίγους’’.
φιλικά ,
Ορφει
{ τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια για τη σελίδα σου, είναι ένα βήμα ελεύθερου λόγου, ευχαριστώ για τη φιλοξενία }
Δημοσίευση σχολίου