19 Μαΐ 2008

79 ΧΡόΝΙΑ ΑΠό ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝίΑ ΤΩΝ ΕΛΛήΝΩΝ ΤΟΥ ΠόΝΤΟΥ - 353.000 ΘύΜΑΤΑ ΖΗΤΟύΝ ΜΝήΜΗ

.
Ήταν ειρηνικοί, πράοι άνθρωποι. Αγρότες, ψαράδες, εργάτες, έμποροι, ναυτικοί.

Έζησαν ανείπωτες φρίκες. 353.000 από αυτούς, περίπου ένας στους τρεις, χάθηκαν, δολοφονημένοι από τους Νεότουρκους του Κεμάλ Ατατούρκ, σε αγαστή συνεργασία με τερατώδεις Γερμανούς αξιωματικούς. Μεταξύ τους η οικογένεια του παππού μου του Μιλτιάδη, πατέρας, μητέρα, παππούδες, θείοι, έξι αδέρφια. Πέθαναν σαν αρνιά, από χέρια Λύκων.

Ήταν ειρηνικοί άνθρωποι, πράοι, πονεμένοι. Όσοι επέζησαν, ήθελαν να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα, ήθελαν να ξεχάσουν. Ποτέ δεν άκουσα από το στόμα του παππού μου την συγκλονιστική του ιστορία. Την διάβασα όταν πιά είχε πεθάνει, σ' ένα χειρόγραφό που άφησε πίσω του.

Ένα γλυκό Ιρλανδέζικο τραγούδι, στη μνήμη τους.

An Paistin Fionn...



6 σχόλια:

Φαίδρα Φις είπε...

Γι'αυτό δεν μπορείς να συγχωρήσεις τίποτα τελικά στον Βενιζέλο.
Τα κείμενα είναι απίστευτα!
Ευτυχώς υπάρχουν κάποιοι που θυμούνται...

ΑΠΕΙΡΩΤΑΣ είπε...

Σσσσσσσς...ησυχία! Άκρα του τάφου σιωπή στη μνήμη βασιλεύει!

η ψυχη μου το ξερει είπε...

Κι εμένα ο πατέρας μου,μου διηγείται ό,τι θυμάται από το δικό του τον πατέρα και τον παππού.Δυστυχώς εγώ,δεν πρόλαβα να γνωρίσω τους παππούδες μου...Να 'ναι ελαφρύ το χώμα τους!

Την καλησπέρα μου:)

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλησπέρα. Χειρότερη και από το θάνατο, είναι η λησμονιά...

brexians είπε...

Κοίταξε τις πέτρες της Αγκυρας

βλέπε και τα δακρυσμένα μου μάτια.

Μείναμε σκλάβοι των Τούρκων,

για δες της μοίρας τα γραμμένα.

Οι λόφοι της Άγκυρας είναι μονοκόμματοι.

Η Ελλάδα κάηκε, κατακάηκε.

Να τυφλωθείς καταραμένε Άγγλε,

στην Ελλάδα δεν απόμεινε ελπίδα.

Ο στρατός που πήγε για την Άγκυρα,

έμεινε εκεί πεσκέσι στους Τούρκους.

Όσοι μας βοήθαγαν έκαναν πίσω

και τους Έλληνες τους παρέσυρε το κύμα.

κλεμενο εδω και καιρο...
απο καποια Ποντια που εκλαιγε τον χαμο των δικων της...

Ανώνυμος είπε...

免費視訊聊天,哈啦聊天室,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,正妹牆,a片,A片,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,正妹牆,a片,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,正妹牆,a片,A片,A片,ut聊天室,豆豆聊天室,ut聊天室,A片,A片,正妹牆,哈啦聊天室,080視訊聊天室,尋夢園聊天室,聊天室,豆豆聊天室,a片