26 Δεκ 2005

ΑΡΧΗ (= το ήμισυ του Παντός)


Αγαπημένοι μου συνάδελφοι co-bloggers! (από πού κι ως πού, θα μού πείτε, "αγαπημένοι"; Σας ήξερα κι από χτές; Όχι βέβαια, αλλά νοιώθω μιά κάποια ψυχική συνάφεια μαζί σας, έτσι γενικά, επιπόλαια, κι αόριστα...)
Λαμβάνω το θάρρος, ο ξεδιάντροπος, να με καλωσορίσω στην κοινότητά μας. Καλωσήρθα! Την ιδέα την πήρα από τον Πιτσιρίκο (τον κάρφωσα τον άτιμο), που ζήλεψα τρελλά το πνεύμα του (γατίσια, και όχι μόνο, ιδιότητα η ζήλεια...) και τις περιπέτειές του με τις εφημερίδες, και είπα να του φάω τις γυναίκες και την δουλεία - sorry δουλεία. Πάλι δουλεία έγραψα, μάλλον γιατί το εννοούσα! Mε τρομάζει αυτή η εξάρτηση από το πληκτρολόγιο, το είχα πάθει και πιό παλιά, τότε που ζούσα στην Γαλλία, και σαν ξενιτεμένος είχα μεγάλη ευαισθησία στα πατριωτικά, και έγραφα στο usenet για το θέμα της Μακεδονίας, ψάξτε στο alt.news.macedonia και στο soc.culture.greek για miltiadis_s και miltiadiss, αν σας ενδιαφέρει. Έφτιαξα τότε και μια homepage που έχω από καιρό εγκαταλείψει, είναι http://www.geocities.com/miltiadis_s/ . Τι είδους κόλλημα θα φάω πάλι εδώ στο blogger, θα δείξει...
Τι λέγαμε; Α ναι, λέγαμε πώς αποφάσισα να αρχίσω το mavrogatoblog. Και από την Κουρούνα πέρασα μια βόλτα. Και από τον Ταμπακέα. Όλως τυχαίως. Και είπα τελικά, αφού έσκασα στη ζήλεια, και είδα και ότι είναι τσάμπα, γιατί να μην ανοίξω κι εγώ το δικό μου μαγαζάκι;
Δεν είμαι τόσο γελοίος όσο φαίνομαι. Ούτε και, όπως θα περίμενε λογικά κανείς, περισσότερο γελοίος απ'όσο φαίνομαι, ελπίζω τουλάχιστον να είναι έτσι. Απλά ταλαιπωρώ τον εαυτό μου και ένα μικρό τετράδιο και πεντέξι φίλους και κάνα δυό πληκτρολόγια με κάτι κειμενάκια και κάτι ποιηματάκια, και είπα να ταλαιπωρήσω με αυτά και τον ιστό και όποιον πάρει το Δίχτυ. Α ναι να μην ξεχάσω να σας το πω, ούτε μετριόφρων είμαι, στην κυριολεξία είπα "ταλαιπωρώ", γιατί τα (γ)ραφτά μου είναι συνήθως λιγάκι μαυροάραχλα, δεν ήταν πάντα, αλλά έχω κάτι μήνες που χώρισα από μια κοπέλα που αγαπώ πάρα πολύ, και έτσι μου βγαίνει από τότε, όχι πάντα βέβαια.
Είπα λοιπόν, γιατί να μην ταλαιπωρήσω λίγο και το Δίχτυ, και αυτούς που το συχνάζουν; Γιατί όχι; Θα μού πεις, και γιατί ναι; Ε τέλος πάντων, τώρα πάει πιά, έγινε.
Με λένε Μαύρο Γάτο. Γεννήθηκα, και ζω ακόμα, αν και δεν βασιλεύω, και είμαι 35 Μαρτίων. Αυτήν την στιγμή, ξημερώματα 26ης Δεκέμβρη 2005, βρίσκομαι στην Θεσσαλονίκη.
Αυτά για την ώρα...
Θα αρχίσω το blog μου με ένα ποιήμα του Rudyard Kipling που μετέφρασα χτές (ναι, είναι μιά δική μου πρωτότυπη μετάφραση). Θα τον ξέρετε ίσως τον γέρο-Rudyard από το διάσημο ποίημα του "Αν"("If"). Μερικοί λένε πως ήτανε στραβόξυλο στην προσωπική του ζωή, εθνικιστής (Άγγλος) και ρατσιστής. Τέλος πάντων, δεν σας τον έφερα εδώ να τον κάνουμε φίλο μας, το ποιήμα του όμως μού άρεσε και το μετέφρασα και νά'το. Ελπίζω να σας αρέσει κι εσάς.
Καλώς σας βρήκα, φίλοι (και πιθανοί εχθροί :). Και Χρόνια Καλά, μέρες που είναι...
-------------------------------------------------------------
Dane-geld, Το χρυσάφι του Δανού

Ένας πολεμικός κι ανήσυχος λαός, μπορεί να μπει στον πειρασμό,
να πάει σ'ένα γείτονα, και να τού πει:
"Χτες βράδυ εισέβαλα στο σπίτι σου - και θα στo κάνω ρημαδιό
δώσε μου -τόσα, για να φύγω αστραπή"

“ Το χρυσάφι του Δανού”, είναι αυτή η τακτική
και σού λέν, καθώς ορίζουν το ποσό
πως αρκεί του χρυσαφιού η πληρωμή
για να ξεφορτωθείς αμέσως το Δανό

Ένας νωθρός και πλούσιος λαός, θα μπει λοιπόν στον πειρασμό
να πει, δήθεν περήφανα:
"Ο χρόνος μου είναι ακριβός, δεν προλαβαίνω
να σε τσακίσω, όπως θά'πρεπε, γι'αυτό
Θα σε πληρώσω, για να φύγεις από δω"


Κι είναι αυτό “το να πληρώνεις Dane-geld”
Μα έχει αποδειχθεί τόσες φορές:
αν μια φορά μονάχα δώσεις Dane-geld,
το Δανό δεν ξεφορτώνεσαι ποτές.

Κανέναν μην ωθείς στον πειρασμό, γιατί
εύκολα θα υποκύψει, και θα παρεκτραπεί
Και στον Δανό, που σ'εκβιάζει με χυδαίες απειλές
πάντα εσύ να αντιστέκεσαι, να λες:

"Δεν πληρώνω σε κανέναν και ποτέ μου Dane-geld
ακόμα κι αν το κόστος είναι φοβερό
Το παιχνίδι αυτό γεννά μόνο ντροπή κι υποταγή
κι όποιος το παίξει, έχει από την αρχή χαθεί!"

Rudyard Kipling
------------------------------------------------
Μετάφραση: Μαύρος Γάτος ;-)

2 σχόλια:

members of the Lilipoua Oua-Oua tribe είπε...

Ρε Γάτε, κανείς δε σχολίασε το ντεμπούτο σου ως μπλόγκερ?
Ούτε 'γω θα το σχολιάσω!

Σαλούτ!

κόκκινο μπαλόνι είπε...

"Πάλι δουλεία έγραψα, μάλλον γιατί το εννοούσα! "
Άλλη σύμπτωση!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!