27 Νοε 2010

ΚΡΙΣΑΡΙΣΕΥΤΥΧΙΣΜέΝΟ (ήΤΑΝ) το 1986, ΚΡΙΣΑΡΙΣΜέΝΟΙ ΜΟΥ!



Μού έστειλαν κι εμένα το ημερολόγιο της PIRELLI HELLAS με τα εξαιρετικά σκίτσα του Κώστα Μητρόπουλου, που είναι απολύτως επίκαιρα, εν έτει 2010! Το σχόλιο που συνόδευε το mail ήταν... "κι όμως δεν άλλαξε τίποτα από τότε". Κι όμως, άλλαξαν ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ από τότε... προς το χειρότερο...

Τότε, μόλις είχε κερδίσει ο Αντρέας Δελ Πάσο τις εκλογές του 1985, συνεπικουρούμενος - μεταξύ πολλών άλλων - από τον "Τσοβόλα δώστα όλα" και τον Κομμαντάντε Κουρή με τις ψεύτικες φωτογραφίες του Μητσοτάκη με τους Ναζί. Αμέσως μετά τους εορτασμούς για τη μεγάλη του Νίκη, έσκασε τη βόμβα του "καταναλώνουμε περισσότερα από όσα παράγουμε", μιλώντας για ΚΡΙΣΗ, για ΛΙΤΟΤΗΤΑ, και καθιστώντας, εκτός των άλλων μέτρων, μέσα σε μια νύχτα, τον "ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΛΑΟ" του ΦΤΩΧΟΤΕΡΟ ΚΑΤΑ 15% (και παραπάνω...), μέσω της αιφνιδιαστικής - για τους πολλούς - υποτίμησης της Δραχμής .

Αυτή όμως ήταν μόνον η αρχή... ακολούθησε η περίφημη "διολίσθηση της δραχμής", κι άλλη υποτίμηση, κι άλλο πρόγραμα "δημοσιονομικής σταθερότητας", κι άλλο πρόγραμμα λιτότητας", κι άλλο τούνελ, κι άλλο... Κι ενώ η μισή Ελλάδα ασχολούνταν με τα βυζιά της Μιμής και η άλλη μισή με το μπάι-πας του Ανδρέα, στον κρίσιμο παραγωγικό τομέα τα πράγματα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο... Όταν τελικά η Δραχμή έγινε Ευρώ, είχε χάσει το 90% (ενενήντα τοις εκατό) της αξίας της του 1980.

Τί απέγινε η ΠΙΡΕΛΛΙ ΕΛΛΑΣ; Το εργοστάσιο της ΠΙΡΕΛΛΙ στην Πάτρα έκλεισε το 1991. Ακολούθησε το εργοστάσιο της Goodyear στη Θεσσαλονίκη, που έκλεισε το 1996, καθιστώντας την Ελλάδα "τη μόνη ευρωπαΐκή χώρα που εισάγει 100% των ελαστικών της", μ' ένα κόστος 50.000.000.000 (50 δις) δραχμές ετησίως, και μάλιστα δραχμές του 1996, ενώ πριν είχαμε και 5 δις έσοδα από εξαγωγές ετησίως.

Το σενάριο αυτό παίχτηκε σε δεκάδες, εκατοντάδες παραγωγικούς τομείς.... και φτάσαμε σήμερα εδώ.

Σύνδεσμοι:






Πηγές:

το Ημερολόγιο της ΠΙΡΕΛΛΙ ΕΛΛΑΣ του 1986

ΠΙΡΕΛΛΙ και GOODYEAR

Η πορεία της Δραχμής από το 1980 ως το 2000

Δεν υπάρχουν σχόλια: