7 Οκτ 2009

σάΝ τΟ τΖιτΖίκι (MeRCeDES SoSA, "CoMO La CIGaRRA")

.

"Σαν το τζιτζίκι"
ένα από τα πιό αγαπημένα τραγούδια του ισπανόφωνου Κόσμου!


Mercedes Sosa (1934 - 2009)
Corazon Libre, Ελεύθερη καρδι
ά


Με προδώσαν, με σκοτώσαν, με πετάξαν στη φωτιά
κι όμως κοίτα με, στα πόδια μου πατάω
και δοξάζω την κατάρα και το χέρι του φονιά
κι ’μαι πάλι εδώ στο φως, και τραγουδάω...

...τραγούδι του Ήλιου, σαν το τζιτζίκι
μήνες και μήνες στη γη θαμμένο
έχω κι εγώ επιζήσει
σε πόλεμο χαμένο


Και ξανά θα με σκοτώσουν, και ξανά θ’ αναστηθώ,
έμαθα να πολεμώ και να νικάω
και δοξάζω την κατάρα, και το μαύρο ριζικό
που στα πόδια μου πατώ, και τραγουδάω...

...τραγούδι του Ήλιου, σαν το τζιτζίκι
μήνες και μήνες στη γη θαμμένο
έχω κι εγώ επιζήσει
σε πόλεμο χαμένο


Και ξανά θα σε σκοτώσουν, και τον Ήλιο θα ξεχάσεις
πόσες νύχτες θα περάσεις λυπημένο
και την ώρα της οδύνης, και της μαύρης συμφοράς
ένα χέρι θα σε σώσει, αγαπημένο

Τραγούδα του Ήλιου, σαν το τζιτζίκι
μήνες και μήνες στη γη θαμμένο
έχεις κι εσύ επιζήσει
σε πόλεμο χαμένο!


Mercedes Sosa, "Como La Cigarra", «Σαν το τζιτζίκι»

Στίχοι και μουσική: María Elena Walsh
Μετάφραση από τα Ισπανικά: Μαύρος Γάτος
με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος για τη μετάφραση αυτή.





.


5 σχόλια:

Μιχάλης Ρ. είπε...

Μια χαρά μου φαίνεσαι, μεσ' τη τρελή χαρά.Έτοιμος για παρέλαση. Aκριβοθώρητε, σουρτούκι…

"Ground Control to Major Tom" είπε...

H Sossa η Εvora και η Αμάλια Ροντριγκεζ, είναι για μένα οι πιο αντιπροσωπευτικές "φολκόρ" φωνές, παγκοσμιώς.
Πρέπει να την λάτρευες πάντως την "αποθάνουσα" και αυτό κάτι λέει για τα γούστα σου;)


Φιλιά Μίλτο :)

Μαύρος Γάτος είπε...

Μιχάλη μου, το παλεύω... το πρόβληα είναι πως όταν σουρτουκεύω είμαι πολύ πιό κοντά στον "εαυτό" μου!

Λίνα μου γλυκιά, όντως τη λατρεύω τη Μερσέντες. Κι άσε τους άλλους να λετρεύουν τις Μερσεντές Σ;ο))))))

Katerina είπε...

πολυ ωραία απαντηση!(Μερσέντες...Μερσεντές)
πολυ ωραια η Μερσέντες τωρα τη γνωριζω σαν ονομα,...καλλιο αργα...

Μαύρος Γάτος είπε...

Kαλημέρα Κατερίνα! ΗΜερσέντες ηταν υπέροχη. Μένουν πίσω τα υπέροχα τραγούδια της για να τα ανακαλύψεις!

Σ;ο)))