6 Αυγ 2007

ΠΡΟΣ GREENPEACE, ΜΕ ΑΦΟΡΜΉ ΤΟ ΣΚΑΤΌΠΑΙΔΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΉΜΙΣΉΣ ΤΗΣ: ΠΑΝ ΜΈΤΡΟΝ ΆΡΙΣΤΟΝ, ΆΣΕ ΠΟΥ ΤΟ ΜΈΣΟ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΜΉΝΥΜΑ...

Αν δεν το έχετε δει, πρόκειται για τον παραληρηματικό μονόλογο ενός μαγκάκου έντεκα χρόνων, που με έντονα επιθετικό και αντιπαθητικό ύφος σχεδόν βρίζει και εντελώς απειλεί (σε αγγλικά με έντονη προφορά) όλους γενικώς τους ενήλικες, σε σχέση με την καταστροφή του περιβάλλοντος - που, λέει, τού ανήκει κι εμείς οι άθλιοι ενήλικες το καταστρέφουμε, και θα μάθουμε εμείς τί εστί βερίκοκο όταν με το καλό θα μεγαλώσει.
Ας θυμίσει κάποιος στο συγκεκριμένο μικρό τέρας και στους σπόνσορες του αυτό που κάποιος, κάποτε, είχε πει... "όλοι οι μεγάλοι υπήρξαν κάποτε παιδιά"...
Αγαπητή GREENPEACE, για μια φορά στην ιστορία έχεις την ευκαιρία όχι μόνο να αγγίξεις τον μέσο άνθρωπο, αλλά και να παράγεις κάποιο σημαντικό και χειροπιαστό έργο. Μην την χάνεις με την επιμονή σου σε ακραίες οικολογικές θέσεις. Μην την χάνεις ούτε με επικοινωνιακά φάουλ όπως το συγκεκριμένο σποτ, τόσο αντιπαθητικό που πρέπει αμέσως να αποσυρθεί. Επειδή κάποτε πρέπει ακόμα και οι πιο σκληροπυρηνικοί οικολόγοι να μάθετε ότι το μέσο, είναι το μήνυμα... Και ότι ΠΑΝ μέτρον άριστον.

18 σχόλια:

Βασίλειος Περαντζάκης είπε...

Καθόλου υπερβολή. Τη γη την δανειστήκαμε από τα παιδιά μας. Ακόμα σκληρότερο έπρεπε να είναι το video. Στο βωμό του χρήματος σκοτώνουμε το μέλλον της ανθρωπότητας.

Δεν έχουμε καμία μα καμία δικαιολογία. Έχουμε μόνο υποχρέωση.

spirosvii είπε...

Δεν φταίει η Greenpece που δεν κατάλαβες το υπονοούμενο αγαπητέ γάτε. Να κρίνεις αφού πρώτα σκεφτείς. Άλλωστε η πρώτη εντύπωση είναι μερικές φορές λανθασμένη, όλοι το έχουμε πάθει αυτό.

τα σέβη μου
Σπύρος

Haris είπε...

Πολλές τέτοιες οργανώσεις έχασαν τον προσανατολισμό τους. Στον αντίποδα όμως, δεν μπορείς να κατακρίνεις ολόκληρη την Greenpeace εξαιτίας της διαφήμισης της. Ίσως σκοπός της να είναι ακριβώς και μόνο το ταρακούνημα. Και, κατά την γνώμη μου, ένα παιδί που βρίζει τους μεγάλους είναι μια πολύ έντονη εικόνα που σε κάνει να την σκεφτείς ξανά και ξανά.

maria_pin είπε...

Εγώ πάλι μπήκα για να συμφωνήσω μαζί σου Μαύρε Γάτε, και εξεπλάγην από τα προηγούμενα σχόλια.

Η οικολογία ξεκομένη από τις γενικότερες ανάγκες της κοινωνίας δεν θα αγγίξει ποτέ τις καρδιές του κόσμου- και είναι κρίμα γιατί θα έπρεπε!

Και δεν είναι μόνο αυτοί που το έχουνε χάσει το μπαλάκι. Ο δρόμος για την κόλαση, που λένε, είναι στρωμένος με καλές προθέσεις!

Niemandsrose είπε...

Εδώ ο κόσμος χάνεται και το μουνί χτενίζεται. Οχτακόσια σποτάκια τη χρονιά βγάζει η Γκρηνπίς, για ΟΛΑ τα γούστα και ΟΛΕΣ τις συνειδήσεις (λέγε με target group) αλλά εμείς σταθήκαμε σ΄αυτό που απευθύνεται στους πιο κάφρους από τους κάφρους. Γιατί άραγε; Μήπως τσίγλισε κάποια αντανακλαστικά μας;

aparadektos είπε...

Θεωρώ ότι η υπομονή έχει τελειώσει. Με χαϊδέματα και ευχολόγια δεν έγινε τίποτα. Για να ξυπνήσει ο μέσος πολίτης χρειάζεται δυνατό ταρακούνημα σαν αυτό του διαφημιστικού.
Υ.Γ.:Είναι τυχαίο ότι δεν μπορείς να πεις με σιγουριά αν είναι αγόρι ή κορίτσι;

aqua είπε...

Σκληρό ναι.
Ακραίο όχι.

cropper είπε...

Θα συμφωνήσω ότι πρόκειται για μια απαράδεκτη διαφήμιση, που στήνει όλους τους ενήλικες στον τοίχο, απαλλάσσοντας και κρύβοντας μ' αυτό τον τρόπο τον πραγματικό ένοχο. Δεν απαλλάσσω τον εαυτό μου και τους άλλους από τις ευθύνες τους, που υπάρχουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ίδιες με τις ευθύνες αυτών που αποφασίζουν τις τύχες μας.
Ξεχνώντας ότι και οι μικροί μεγαλώνουν και μεγαλώνουν άσχημα όταν συνηθίσουν στην χειραγώγηση και στη "σκηνοθεσία".
Εκεί που δεν θα συμφωνήσω είναι στον χαρακτηρισμό της Greenpeace ως οργάνωσης με "ακραίες" οικολογικές θέσεις. Μακάρι να ήταν!

Ανώνυμος είπε...

Ενα εχω να πω
Ειναι το μοναδικό σποτ που έκανε την πεθερά μου να ψιλοανησυχησει.
Και πιστέψτε με της εχουμε πει απειρες φορες και γω και τα παιδιά μου για την οικονομια του νερού, για τα πλαστικά μιας χρήσης,για το πόσο πρεπει να προσπαθήσουμε όλοι και οχι μόνο το κρατος (αφου δεν το απαγορευει το κρατος, όλα ειναι ακομα ενταξει και τα υπολοιπα υπερβολές)
Ναι πολυ σκληρό, πολυ ανατριχιαστικό,
αλλά μάλλον απαραίτητο εδω που φτασαμε.
Φιλικά
Τέτη

aliatas είπε...

Η Greenpeace πού βρίσκει τόσο χρήμα και ξοδεύει για διαφημίσεις (χώρια τα άλλα) εκατομμύρια των εκατομμυρίων; Προφανώς τη διοικούν φιλάνθρωποι!... Κι αν δεν τη διοικούν, τη χρηματοδοτούν (οι φιλάνθρωποι)...

Πέρα από την πλάκα τώρα είναι γεγονός ότι οι επιχειρηματικοί όμιλοι, προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους και να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις επιλογές τους, χρησιμοποιούν και τη δράση κάποιων ακτιβιστικών «μη κυβερνητικών οργανώσεων, ανεξάρτητα από τις προθέσεις των μελών τους. Πολλές από τις «μη κυβερνητικές οργανώσεις» αναπτύσσουν σχέσεις με αυτούς που λένε ότι πολεμάνε, στα πλαίσια της λεγόμενης «κοινωνικής επιχειρηματικής δράσης» ή «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης». Μέρος μιας πολιτικής υποταγής των εργαζομένων στις αυταπάτες ότι οι επιχειρηματίες που εκμεταλλεύονται τα πάντα για το κέρδος είναι και οι «σωτήρες» των «πληβείων». Για παράδειγμα:

• Στέλεχος της «μη κυβερνητικής οργάνωσης» WWF είναι ταυτόχρονα και ειδικός σύμβουλος του Γραφείου Περιβαλλοντικών Θεμάτων μεγάλης ελληνικής τράπεζας.
• Πρόεδρος του ελληνικού παραρτήματος της «Greenpeace» είναι επιχειρηματίας, ο οποίος, εκτός των άλλων, εκμεταλλεύεται μαρίνες, οι οποίες βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον.
• Το ελληνικό παράρτημα της μεγαλύτερης «Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης» στον κόσμο συνεργάζεται με τραπεζικό όμιλο, από τον οποίο μάλιστα παίρνει και την ανάλογη... προμήθεια; Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας υπάρχει και πιστωτική κάρτα VISA με σήμα την... αρκούδα.
• Θυμίζω επίσης ότι πέρσι η «Μη Κυβερνητική Οργάνωση» «Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού» παρουσίασε μελέτη που άνοιγε το «παράθυρο» για την εκμετάλλευση του δημόσιου κτήματος Τατοΐου από ιδιωτικό φορέα διαχείρισης, ο οποίος, εκτός των άλλων, θα έβαζε εισιτήριο εισόδου στο λαό για κάθε επίσκεψη και θα χρησιμοποιούσε τα κτίσματα για ξενοδοχείο πολυτελείας!

Τώρα όποιος θέλει να πιστεύει ότι η Greenpeace κάνει επανάσταση, εντάξει κάνει, Το διαφημίζει κιόλας!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Να σου πω επί του θέματος είμαι λίγο μπερδεμένος. Από τη μια ξέρω ότι έχεις απόλυτο δίκιο ακι για το λόγο ότι φέρνει σε αντιπαράθεση την οργάνωση με τους γηραιότερους. Ωστόσο, είναι και τούτο ένα έντονο μέσο που λειτουργεί συναισθηματικά.

Η πλάκα είναι ότι τη διαφήμιση δεν την είδα, μόνο διάβασα για αυτήν. Κάποιος είχε πει ότι δεν είναι παιδί, αλλά γυναίκα. Ωστόσο, το σποτάκι ακόμα δεν το πέτυχα.

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλημέρα! Δεν θα ήθελα να δαιμονοποιήσω τις ΜΚΟ γενικά, ούτε και την Greenpeace ειδικά, που έχει τεράστια προσφορά στην παγκόσμια οικολογική αφύπνιση. Αλλά επιμένω ότι το συγκεκριμένο σποτ είναι ένα τεράστιο φάουλ, μια που ΤΟ ΜΕΣΟ είναι το μήνυμα... Και το μήνυμα αυτού του σποτ είναι απόλυτα αρνητικό. Δεν θεωρώ τον μέσο άνθρωπο βλάκα. Όλοι βλέπουν τί συμβαίνει γύρω μας σε σχέση με το περιβάλλον. Η λογική όμως του "εμείς οι μεγάλοι συνολικά καταστρέφουμε τον κόσμο που ανήκει στα παιδιά" είναι βλακώδης, και εκτός από βλακώδης είναι και αδιέξοδη.

Λίγοι ξέρουν τον Τζέιμς Λάβλοκ και την θεωρία της Γαίας. Ο Λάβλοκ πέρσι τέτοιον καιρό είχε δηλώσει ότι οι αλλαγές στο κλίμα είναι πλέον μη αναστρέψιμες. Αντί λοιπόν για ενημέρωση, αντί πχ να δούμε τον Λάβλοκ και να μάθουμε τί λέει, εισπράττουμε ηλίθιες εντυπώσεις, ότι αν κλείσουμε το κλιματιστικο για μια ώρα θα σωθεί το περιβάλλον. Που επιπλέον δεν κινδυνεύει καθόλου! Δεν θα κουραστώ καθόλου να επαναλαμβάνω ότι αυτό που κινδυνεύει είναι οι συνθήκες διαβίωσης της ανθρωπότητας (σ' αυτό ε΄χει δίκιο το σποτ...)

Αυτά, πολύ βιαστικά.
Σ;)))

araxtos είπε...

μ γάτε, δυστυχώς έχεις δίκιο.

Με ξενέρωσε η Greenpece με το κωλόπαιδο.

Και με εξόργισε κι όλας.

Όλα τ άλλα είναι λόγια...

Προσπαθούν μερικοί να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.

Αυτό με ξενερώνει περισσότερο.

Και με εξοργίζει κι όλας.



Τα σέβη μου στην κρίση σου.
araxtos

Talisker είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Talisker είπε...

Να το πω λιγο ακατεργαστα;

Σε οτι διαβρωτικα ασχημο και επεξεργασμενα επαναστατικο μου πετανε στα μουτρα για να με προκαλεσουν κλικαρω στο οφ.

Σε οτι εκμεταλευεται την οποια εναπομεινουσα παιδικη αθωοτητα για να μου δημιουργησει εστω και στιγμιαια ενοχες η να αφυπνισει τη συνειδηση μου λεω "παρατα μας".

Στο κατω κατω σεναριο ειναι...
και τα υπονοουμενα ειναι για τους συμβολιστες και οχι για οργανωσεις κολοσους προσφορας..

Αλλωστε ..στον αντιποδα ..ας πει καποιος πως δεν δακρυσε ...με το παιδακι που εκοψε τα μαλια του...για να τα προσφερει σε καρκινοπαθη αδερφακι αν θυμαμαι καλα...

μια διαφημιση που ...ηταν ανθρωπινη και ναι πολυ πιο σκληρη...χωρις διαφημιστικα παραληρημα ..και εξτενσιονς εντυπωσιασμους

Γατε σε διαβαζω αλλα δεν γραφω..
μ αυτη τη διαφημιση ομως εχω τοσο αγανακτησει που μου δωσες την ευκαιρια να το πω...

Μονο την ακουγα ..γιατι ολο κατι αλλο εκανα...και οκ ..ειχα να λεω για τον τονο της απαγγελιας , υπερβολικος και εντεχνα σαρκαστικος σαν να εφτυνε στραγαλια πανω μου.. εως γελοιος κατι σαν τα ασπρα κορακια μαυρα κορακια του ποιητη Φαμφαρα...κλπ...
οταν ειδα κι αυτο το ομοιωμα ....εντεχνα θαμπο...με προσωπο παιδιου ειπα οκ of..
και απο τοτε αλλαζω καναλι.
Συγνωμη σε οποιους διαφωνουν...
αλλα αν συμφωνουσαμε πια και ολοι ...
θα ηταν περιττες αυτες οι διαφημισεις!

ATHENA είπε...

ΣΥΜΦΩΝΩ, ΓΙΑ ΜΠΑΤΣΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΩΛΟΠΑΙΔΙ, ΔΙΑΦΩΝΩ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΓΑΙΤΙ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΤΗΝ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ Ως ΓΝΩΣΤΟΝ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗς ΚΑΘΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΖΕΣΤΟ ΤΟ BRAND NAME;-)

Μαύρος Γάτος είπε...

Αθηνά Μακιαβελλίδου, I suppose???

Σ;))))))

inlovewithlife είπε...

Ενδιαφέρουσες όλες οι απόψεις που ειπώθηκαν αλλά κάποιες είναι λάθος.

Πχ μπορεί το περιεχόμενο της διαφήμισης να είναι αδαές (φταιν' οι μεγάλοι) αλλά αν έβγαινε με περιεχόμενο ότι φταίει η άκρατη καπιταλιστική ανάπτυξη κανένας δε θα την έβλεπε. Η αν έβγαινε με το Λαβλοκ.

Επίσης μπορεί το σποτάκι να ενοχλεί αλλά δεν είμαστε στη φάση να χαιδεύουμε αυτιά. Στο κάτω κάτω όλοι μας είμαστε συνυπεύθυνοι για αυτά που διαδραματίζονται, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο (ανάλογα με τη θέση τους στο σύστημα). Η παθητικότητα τελείωσε ως δικαιολογία.

Και στην τελική. Το σποτάκι δεν είναι με καμία δύναμη αριστούργημα (κακόγουστο και στημένο είναι) αλλά τον σκοπό του τον πετυχαίνει.

ΥΓ. Γάτε θα διαφωνήσω ότι η Greenpeace είναι ριζοσπαστική οικολογική οργάνωση. Εκτός αν ριζοσπαστισμος είναι να γίνονται οι επικεφαλής σου υπουργοί του ΠΑΣΟΚ (στο εξωτερικό είναι πολύ πιο διεφθαρμένη). Μια πολυεθνική είναι που δείχνει γλαφυρά την αποτυχία του οικολογικού κινήματος να αλλάξει τον κόσμο μας.