7 Ιαν 2007

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ MONITOR

Απίστευτα πράγματα: Ο Παναγιώτης Βρυώνης (Vrypan) έκλεισε το monitor!

Μετά το αρχικό σοκ, έχω να πω τα εξής:

Δεν θέλω να ασχοληθώ με την ουσία της διένεξης, με το ποιός έχει δίκιο, ο Παναγιώτης ή η Μιραντολίνα που σύμφωνα με τον Vrypan είναι η πέτρα του σκανδάλου. Και δεν θέλω όχι γιατί δειλιάζω να πω την γνώμη μου, αλλά γιατί δεν θέλω να ξανακάνω το ίδιο λάθος και να πάρω θέση χωρίς να έχω τις απαραίτητες πληροφορίες και τεχνικές γνώσεις, που δεν τις έχω.

Θέλω όμως να σού πω, Παναγιώτη, ότι ακόμα κι αν έχεις τα χίλια δίκια του κόσμου, νομίζω πως δεν έχεις το ηθικό δικαίωμα να κλείσεις το monitor, τουλάχιστον όχι χωρίς κάποιον ΣΟΒΑΡΟ λόγο. Γιατί το monitor, με την συμμετοχή και με την στήριξη όλων ημών των 2000 περίπου, έγινε το αδιαμφισβήτητο επίκεντρο του ελληνικού blogging. Δεν είναι δηλαδή πιά ένα παιχνιδάκι σου, που το ανοίγεις και το κλείνεις όποτε κάποιος σε εκνευρίζει, δίκαια ή άδικα.

Από την άλλη, είναι παράλογο το να καταστρέφεις κάτι που χτίστηκε σιγά σιγά και που δίκαια κέρδισε το στάτους της αυθεντίας, σαν το συνώνυμο του ελληνόφωνου blogging, και εδώ θέλω να πω ότι θεωρώ απαράδεκτες τις ειρωνίες της Μιραντολίνας για "Δερβέναγες του ελληνόφωνου ίντερνετ" και περί του ότι "αν άνοιγες την πόρτα της εξόδου από το monitor θα έμεναν τρεις κι ο κούκος". Πέρα όμως από την προοπτική της επιχειρηματικής εκμετάλλευσης του θέματος, που είναι απόλυτα σίγουρο ότι θα είχε πολλά να σού αποφέρει, αν όχι σήμερα, σιγουρα αύριο (θα έβγαζες πολλά λεφτά από το monitor, και θα σού άξιζε απόλυτα, και γιατί όχι), υπάρχει νομίζω και μια ηθική υποχρέωση απέναντι σε όλους εμάς.

Μια θρακιώτικη παροιμία λέει 'θύμωσε ο τσομπάνης κι έκοψε το πράμα του'... εσύ θύμωσες κι έκοψες ολονών μας το πράμα μαζί. Κυρίως όμως το δικό σου.

Αν επιμείνεις να το κλείσεις, σίγουρα σε λίγο κάπου θα ξεφυτρώσει ένα νέο monitor. Ίσως ήδη να έχει γίνει αυτό! Το μοναστήρι να' ναι καλά, και το μοναστήρι είναι ο Blogger.com και το Wordpress, και ΟΧΙ το monitor. Και τότε όλοι εμείς που τώρα θλιβόμαστε γιατί έκλεισε το στέκι μας, θα πούμε "Το Monitor πέθανε, ζήτω το νέο Monitor!" Έτσι είναι η ζωή. Δεν της αρέσουν τα αδιέξοδα. Συνεχίζεται.

Ελπίζω να κατάλαβες ότι όλα αυτά τα λέω τελείως φιλικά, και με συναίσθηση της υποχρέωσης που έχω και εγώ προσωπικά απέναντί σου σαν δημιουργό του στεκιού μου τόσον καιρό. Αλλά επίσης πρέπει να καταλάβεις ότι η κίνησή σου ήταν τελείως άτοπη, και να κάνεις πίσω όσο είναι καιρός. Σε κάθε περίπτωση, να είσαι καλά.

Μίλτος Σ, Μαύρος Γάτος


ΥΓ: Για την ουσία του θέματος.

Υπάρχουν δύο περιπτώσεις. Η Μιραντολίνα να έχει δίκιο ή άδικο.

Αν έχει δίκιο, σβήσε την και ας τελειώσει το θέμα. Αν χρειάζεται δέκα λεπτά, διάθεσέ τα, αντί να κλείσεις το μόνιτορ!

Αν έχει άδικο: Λες ότι κλείνεις το μόνιτορ λόγω αρχών. Συνέπεια όμως στις αρχές μου δεν σημαίνει σε καμμιά περίπτωση άτακτη υποχώρηση. Σημαίνει ΚΡΑΤΩ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ ΤΙΣ - όποιες - ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ.

Και ποιές συνέπειες δηλαδή; Αν, επαναλαμβάνω, αν έχει δίκιο ο Παναγιώτης, σιγά μην του έκανε μήνυση η Μιραντολίνα, θα γινόταν η ίδια ρεζίλι των σκυλιών!


28 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω έκανες το πιο ψύχραιμο σχόλιο για το θέμα.
Υ.Γ. ΔΕΝ είμαι στο μόνιτορ, αλλά χάνω ένα χρήσιμο εργαλείο.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ και επαυξάνω, έγραψες ένα κείμενο ακριβές και ταυτόχρονα ευαίσθητο. Στο γράφω εδώ, γιατί δεν θέλω να εμπλακώ στη συζήτηση που γίνεται σε αλλα μπλογκ, με υπερβαίνει.

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλησπέρα παιδιά Σ;)

Ήθελα να πω ότι πρόσθεσα το υστερόγραφο μετά τα σχόλια του Ίνδικτου και της Άμμου, οπότε είναι πιθανόν ο Ίνδικτος και η Αμμος να μην συμφωνούν με αυτό.

Χρόνια πολλά στους Γιάννηδες!

Σ:)))

Ανώνυμος είπε...

Η παράθεση αποσπασμάτων από έργα που παρουσιάζονται δημοσίως, δεδομένης της αναφοράς του συγγραφέα και του εκδότη (εφόσον εμφανίζονται στο αρχικό έργο) είναι απολύτως νόμιμη σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία.

Περισσότερα εκεί.

Klearchos είπε...

Γάτε, έχεις απόλυτο δίκιο... Συμφωνώ 100%

kaltsovrako είπε...

Μαυρε Γάτε, θα σου πώ την δική μου άποψη-οπτική για το θέμα.

Κατ’ αρχάς, στο monitor δεν είμαι, ήμουν. Δεν το ζήτησα να βγώ. Έφυγα. Όπως και ο macmanus, όπως και άλλοι. Ένα το κρατούμενο.

Το monitor δεν το πολυχρησιμοποιώ οπότε, να τα άστρα, να και η γλάστρα, που λένε. Δυο τα κρατούμενα.

Τον Παναγιώτη τον λογίζω περίπου όσο και οποιοδήποτε blogger που μπορεί να φτιάξει μια RSS feed σελίδα, όπως για παράδειγμα εγώ και εσύ. Αν μου ζητήσεις να σε βγάλω από τα links μου και σε γράψω στα τέτοια μου, θα μου κάνεις μήνυση; Δε νομίζω! Κάπως έτσι το βλέπω.

Αυτό που μου έκανε γούστο, ήταν το πώς η Μιραντολίνα “ψωνίζεται” ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ -και αφού έπαιζε με τα linkblogs -να την βλέπει Bernstein και τα τοιαύτα. Εκεί πραγματικά κατουρήθηκα από τα γέλια.

Το γιατί το έκλεισε λοιπόν, δε θεωρώ πως φταίει η Μιραντολίνα. Γούστο του καπέλο του και του βάζει φωτιά και το καίει.

Απλώς, η πλάκα είναι πως έγινε ρόμπα η ίδια με τη συμπεριφορά της.

Ανώνυμος είπε...

Σκέφτομαι βέβαια και το άλλο: κάποτε περνούσαμε .. βάζαμε ένα linkblog και άχνα. Τώρα θα γράφουμε και καμιά κουβέντα. Κοίτα που μπορεί να είναι και καλύτερα :)See the bright side of life

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλτσό φίλε μου αν κατάλαβα καλά, εννοιείς ότι σάς πέταξε έξω ο Vrypan από μόνος του; Αν είναι έτσι, τότε είναι σοβαρό το θέμα.

οσο για τα γεγονότα, εμένα θα μού λείψει το Monitor, γιατί ήυμασταν σχεδόν όλοι εκεί και ανακαλύπταμε εύκολα και τους καινούργιους.

Αντίθετα, Οίστρε μου, δεν θα μού λείψουν καθόλου μα καθόλου τα linkblog!!!! Φτου, ξελευθερία!!!!!!!

kaltsovrako είπε...

Aντιθέτως! Χαμπάρι δεν πήρε ο Vrypan. Tην έκανα με ελαφριά και ακόμα περιμένει να βγάλω post από το blogspot λογαριασμό μου.

Μαύρος Γάτος είπε...

Οκ είπα κι εγώ Σ;)

Μαύρος Γάτος είπε...

Κλέαρχε καλησπέρα και πάλι στην Σαντορίνη, ζηλεύω (ναι, και τον χειμώνα!) Σ:)))

funEL είπε...

Το μόνιτορ είναι σαν τη πλατεία του χωριού. Ενας κοινός τόπος που ο καθένας βλέπει όλους τους άλλους, εύκολα άμεσα.
Αν γίνει κάτι σοβαρό η αντίδραση είναι άμεση μαζική και αποτελεσματική.

Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε μονιτορ, στη περίπτωση τσιπρόπουλου.
Τι θα γινόταν στο σοβαρότερο αναμφισβήτητα ως τώρα θέμα που έγινε ποτε στο ελληνικό ιντερνετ (λογοκρισία, μήνυση, προσπάθεια περιορισμού ελευθερίας άποψης) και που από τους μπλογκερς και μόνο εγινε γνωστό μεχρι το BBC σε ραδιόφωνο σε όλες τις εφημερίδες, ακόμα και μεσα στη βουλή.

Η περίπτωση Blogme αναδεικνύει την αξία της άμεσης πληροφόρησης και συντονισμού μεταξύ όλων των μπλογκερ.

Χρειαζόμαστε κοινό τόπο.
Βρείτε κώδικες, τρόπους και σερβερ. Ας κάνουμε μια πλατεία που να μην καταλαβαίνει απο μηνύσεις, απειλές και διάφορα βίτσια. Να μη κουράζεται και να μην υποκύπτει εύκολα πουθενά. Ανώνυμα, μακρυά από .gr

Μαύρος Γάτος είπε...

Υπάρχει ήδη μια καλή πρόταση από την Ροδιά, Γέροντα! Αν δώκεις κι εσύ την Ευχήν σου...

+ευλόγησον+

Ανώνυμος είπε...

Είμαι πολύ φρέσκος στη μπλογκόσφαιρα για να μπορώ να συμβουλέψω άλλους τι να κάνουν. Εσύ μαύρε γάτε όμως δεν είσαι.

Rodia είπε...

@ μου κάνει εντύπωση Γατούλη, αυτή η επιμονή να υποτιμάς την εργασία (χωρίς αμοιβή μάλιστα) των άλλων. Επειδή διατηρώ κόμβο -εξαιρετικά δραστήριο πριν 2 χρόνια- γνωρίζω πολύ καλά ότι αυτή η δουλειά είναι δουλε ί α κανονική. Επίσης εντύπωση μου κάνει που γράφεις πως “Δεν θέλω να ασχοληθώ με την ουσία της διένεξης” ενώ η ουσία είναι το σημαντικό: Η Αρχή της ισότιμης και ελεύθερης διάδοσης ιδεών μέσα στο διαδίκτυο.
Τώρα σκέφτηκα και θα τα μεταφέρω και στο μπλογκ σου.. ΚΑΡΑΜΠΟΛίΝΑ που λένε!

απο εδώ: http://www.wiggler.gr/?p=1225

Μαύρος Γάτος είπε...

Ε, μα ασχολήθηκα με την ουσία! Και είπα ότι σε κάθερ περίπτωση ο Vrypan δεν έπρεπε να έχει κλέισει το monitor. Δικαστής δεν είμαι! Ούτε και υποτιμώ την δουλειά του Παναγιώτη! Αλλά δεν την υπερτιμώ κιόλας. Και γιατί να είναι χωρίς αμοιβή; Το monitor και θα μπορούσε και θα έπρεπε να βγάζει λεφτά, με την κίνηση που είχε!

Και μη μού πεις Ροδιά μου ότι το κλέισιμο του μόνιτορ εξυπηρετεί την αρχή της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών!!!!

Μαύρος Γάτος είπε...

Και για να μην δοθεί η εντύπωση ότι υποτιμώ την δουλειά του Vrypan, θα το κάνω όσο πιό λιανά γίνεται:

Λοιπόν θεωρώ το κλείσιμο του monitor όχι μόνο λάθος, αλλά και βλακεία. Κι επειδή αισθάνομαι ειλικρινά ότι χρωστάω κάτι στον Vrypan, δεν θα πάω να τού πω όπως μερικοί "μπράβο αγόρι μου, πολύ καλά έκανες και το έκλεισες, τής έδειξες της μουρλόγκως τί έστί βερύκοκο". Θα τού πώ την αλήθεια. Ότι κάνει λάθος.

Αυτό είναι όλο.

Rodia είπε...

ok, τα λιανά με έπεισαν!:-)
το κλείσιμο πάντως είναι μια μορφή αντίστασης στην επέμβαση στα εσωτερικά του και στα "πιστεύω" του περι διακίνησης.. κλπ κλπ.. δεν είναι; Αυτό εννοώ.
:-)μη σφαχτούμε τώρα και μεταξύ μας, ε

Μαύρος Γάτος είπε...

Ε όχι δα και να σφαχτούμε στην ποδιά του monitor...

Σ;0)))))

ATHENA είπε...

YPARXEI PANTVS KAI AYTH H UYMVSE O AGAS KI EKOCE TARXIDIA TOY DIASTASH...

nonplayer είπε...

Συμφωνώ απολύτως μαζί σου, Μαύρε Γάτε.

Το θέμα δεν είναι το κατά πόσο η Μιραντολίνα είναι δίκαιη ή άδικη, λογική ή παράλογη, νόμιμη ή παράνομη, άξια ή ανάξια. Το θέμα είναι πως, δυστυχώς, ο συμπαθέστατος Παναγιώτης μάλλον αντέδρασε παρορμητικά. Και αυτό νομίζω ότι δικαιούμαι να το λέω ως ένας από τους παλαιότερους μπλόγκερς, παρότι τώρα έχω εγκαταλείψει το ενεργό μπλόγκιγκ, και παρότι το δικό μου μπλογκ δεν ήταν πεδίο απόψεων αλλά δημόσια ψυχανάλυση.
Άρχισα να μπλογκάρω όταν ακόμα ήμαστε καμιά 200αριά στη μπλογκόσφαιρα και σχεδόν δεν χρειαζόμασταν ούτε μόνιτορ ούτε λίνκς για να βρεθούμε μεταξύ μας. Παρακολούθησα λοιπόν, όπως και πολλοί άλλοι, την εξέλιξη του μόνιτορ σε νο1 σημείο αναφοράς της μπλογκόσφαιρας, με σημαντική δουλειά και προσφορά του Παναγιώτη, που ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΗ. Αποκάλεσα παρορμητική την αντίδρασή του, γιατί σαφέστατα οφείλεται σε μπούχτισμα, παρά σε αντικειμενικές δυσκολίες, και κάτι τέτοιο είναι αναμενόμενο σε δραστηριότητες όπως του Παναγιώτη. Ελπίζω το μέγεθος της προσφοράς του να το αντιληφθεί σύντομα πάλι (γιατί τα δεδομένα τείνουμε να τα παραβλέπουμε) και να μην αφήσει ένα πείσμα να καταστρέψει μια τέτοια συνέχεια.

ralou είπε...

Συντάσσομαι μαύρε γάτε!

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλημέρα παιδιά!

Είμαι σίγουρος ότι το monitor θα επανέλθει, και μάλιστα πολύ σύντομα...

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά, αυτού του τύπου τις διενέξεις, όπως και με τις περιπτώσεις Τσαγκαρουσιάνου vs. manifesto και πιτσιρίκος vs. Χατζηαντωνίου, τις θεωρώ ως επί το πλείστον κατινιές. Ματαιόδοξη φιλαρέσκεια που δε γουστάρει κριτική (όσο δηλητηριώδης κι αν είναι) ή που «πάιρνει τη μπάλλα της και φεύγει» επειδή τσακώθηκε με τ' άλλα παιδάκια. Ανωριμότητες.

Επί της ουσίας: Η κα mirandolina δεν έχει νομικά αλλά μόνο ηθικά ερείσματα να ζητεί να διαγραφεί το blog της από το monitor. Το monitor έχει την ηθική υποχρέωση να παρέχει τη δυνατότητα (σιγά την τεχνική δυσκολία, δηλαδή) σε οποιονδήποτε να διαγράφεται όποτε του καπνίσει, και για όποιο λόγο του καπνίσει. Όλα τα υπόλοιπα είναι προφάσεις.

Μαύρος Γάτος είπε...

Vrennus, συμφωνώ απόλυτα!

Καλημέρα

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σ΄όλους,
Αρχικά ζητώ κατανόηση για το ……. anonymοus και ευχαριστώ για την φιλοξενία, όποτε αυτή μου επιτρέπεται.

Μια μικρή εισαγωγή.
Παρακολουθώ εδώ και δύο χρόνια περίπου τα blog, όχι μόνο τα ελληνικά.
Σε ορισμένα «κόλλησα», για διαφορετικούς λόγους στο καθένα.

Ένα από αυτά ήταν και του κ. Δήμου όχι τόσο για τις απόψεις του, όσο για τα θέματα που «άνοιγε».
Με αφορμή λοιπόν τον «χαμό» που γινόταν με τα σχόλια, ήθελα να γράψω το παρακάτω σχόλιο αλλά δεν υπήρχε η επιλογή …. anonymous.
Το έστειλα λοιπόν μόνο σε δύο blog. Από το ένα βγήκε άμεσα η επιλογή anonymous.

«Τελικά εάν δεν δείχνατε με τόοοοοση προσπάθεια, πόσο ......έξυπνοι είστε , όλα θα ήταν καλύτερα.
Σ΄ αυτήν την χώρα, όλοι, μα όλοι, πάνε "καβάλα στ΄ άλογο".
Αποκαρδιωτικό.»
Το σχόλιο αυτό ταίριaζε πιστεύω και στον σχετικό «χαμό» που έγινε παλαιότερα για το άρθρο του κ. Γιαννακίδη στο "Ε"της Ελευθεροτυπίας ,καθώς και τώρα με την κ. Θωμά.
Θα πρόσθετα μόνο ότι όλη η ιστορία μου θυμίζει επιπλέον …..τρικυμία σε ποτήρι.

Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Επειδή είμαι ένα ασήμαντο, ανθελληνικό, μισαλλόδοξο
και παρανοϊκό σκουλήκι, που με το πρόσχημα της (δήθεν) ΠΟΛΥΣΧΙΔΟΎΣ δημιουργικότητας, προσπαθώ να αποσπάσω την προσοχή όλων, κάνοντας μπούγιο, και τρώγοντας χαβιάρι, ναι, χαβιάρι, επιδεικτικά στα μάτια σας, για να ζηλέψετε τα αναμφισβήτητα ταλέντα μου, ΣΑΣ… απαγορεύω από τώρα και στο εξής να διαβάζετε ΑΥΤΟ εδώ το σχόλιο, καθώς και το πλέριο δημιουργικό μου έργο, που το έβαλα όλο σε ένα ΜΥΣΤΙΚΟ (για σας την πλέμπα) blog, το οποίο ΜΟΝΟ επιλεκτικά δίνω την άδεια σε ΔΙΚΟΥΣ μου (καρντάσηδες) blog-aggregators να εμφανίζουν. Ναι! Έτσι είναι τα πράματα, κυρίες και κύριοι…

Χμμμ…

τι είπατε? Εσείς που ΔΕΝ με διαβάζετε, εσείς που είστε σε… ΜΗ-ΕΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ blog-aggregator, ΠΩΣ θα μπορέσετε να λάβετε τέτοιας ΥΨΗΛΗΣ ποιότητας… πνευματική τροφή (όπως αυτή που… μαγειρεύω εγώ);

Ε, λοιπόν, εσείς, οι αχρείοι… κλικαδόροι (και κλακαδόροι) του μόνιτορ, που κάτω από το πρόσχημα της ανάγνωσής μου θέλετε να με μειώσετε, κυρίες και κύριοι (άμα πεινάτε για Πνευματική Τροφή)…

ΦΑΤΕ τώρα ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ !!!!

Μάριος Αντουανέτιος Γεώργιος Στάθης (ο Α’)
Βασιλεύς της Ιντερνετίας
αυτοκράτωρ του Μεγάλου ΠιπαΒυζιαντίου

Υ.Γ. ΔΕΝ θα σας πω τα δικά μου sites. ΔΕΝ σας πάω.
Σας πάει μόνον ο Χριστόδουλος, και ο Ομέρ Βρυώνης.

Μαύρος Γάτος είπε...

Ανώνυμε, δεν είναι τυχαίο ότι ο Ομφαλός της γης βρίσκεται στην Χώρα όπου ανθεί φαιδρά πορτοκαλέα. ¨Εχουμε ταλέντο στην ομφαλοσκόπηση. Το πόσο έξυπνος είναι ο καθένας δεν κρίνεται α΄πο το πόσο έξυπνος ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ότι είναι.

Μεγαλειότατε, τα σέβη μου! Σιγά να μην αφήναμε τον καθένα να διαβάζει τα Αυτοκρατορικά Μας διατάγματα.

Για αν σοβαρευτούμε όμως, μήπως δεν έχουμε λόγο να κρίνουμε τις αποδφάσεις του καθένα, τουλάχιστον όταν δεν μάς θίγουν; Και πώς μπορείς να είσαι τόσο σίγουρος για τους λόγους; Σε διαβεβαιώ ΄ότι μπορεί αν υπάρχουν πολλοι και διαφορετικοί λόγοι για να εκδώσει κάποιος Αυτοκράτωρ της Μπλογκολάνδης ένα τέτοιο διάταγμα...

(Omadeon... καπου το έχω ξαναδεί, έρχομαι να δω ;)

Καλό βράδυ